Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: krzys_h
22-06-2011, 15:29
Colobot jako mod

Czy to dobry pomysł?
Tak
71%
 71%  [ 10 ]
Nie
28%
 28%  [ 4 ]
Głosowań: 14
Wszystkich Głosów: 14

Autor Wiadomość
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 13-01-2011, 14:11   Colobot jako mod

Tak sobie pomyślałem, by przenieść Colobota na silnik Source, czyli przerobić go na mod do Half life 2

Efekt tego byłby wręcz zadowalający (ładna grafika, lepsza fizyka i większe możliwości przy robieniu mapek np jaskinie czy ładny Skybox) Można by nawet rozważyć dodanie nowych robotów

Niestety Silnik Source opiera się głównie na Half life 2 który niestety jest płatny (przez co z pewnością szybko spotkam się z dezaprobatą adiblola :> )

Na szczęście panowie z Valve udestępniają narzędzia do tworzenia modów przez co można uniknąć pisania całego kodu od początku


Co wy na to?
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzys_h 22-06-2011, 15:30, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-01-2011, 15:26   

A znasz kogoś, kto umiałby to zrobić :?: Jak byś wytłumaczył jak, to mógłbym spróbować...
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 13-01-2011, 15:27   

Bawiłem się kiedyś w robienie mapek do Gmod-a, a właściwie do HL2. Coś mi tam nawet wyszło, edytor jest dosyć prosty w obsłudze :-) Jestem całkowicie za, chociaż potrzebny by był ktoś kto umiałby robić mody. Ostatnio nawet myślałem, żeby mógł powstać mod Minecraft do Source, aż dziwne że nie wpadłem wtedy na twój pomysł z Colobot-em :->

Thorin12 napisał/a:
(przez co z pewnością szybko spotkam się z dezaprobatą adiblola :> )


W demokracji liczy się głos większości ;) 50 zł za The Orange Box (5 znakomitych gier w tym HL2 i episod 1 i 2) to wcale nie jest dużo. Zwłaszcza jeśli chodzi o zawartość.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
Ostatnio zmieniony przez Simbax 13-01-2011, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 13-01-2011, 15:30   

krzys_h napisał/a:
A znasz kogoś, kto umiałby to zrobić :?: Jak byś wytłumaczył jak, to mógłbym spróbować...


Najpierw czekam na opinie ludzi ;)

Potem pomyślimy nad rozdzieleniem roboty...
_________________
 
     
Sioner 
Ubuntu user


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 152
Wysłany: 13-01-2011, 17:33   

A co z programowaniem?
 
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 13-01-2011, 17:54   

Do gmoda można robić własne bronie, przedmioty jeśli się umie LUA. W gmodzie także ludzie wymyślili własny język programowania - Expression 2. A że gmod TAKŻE jest modem do HL2 to dodanie programowania chyba nie będzie stanowiło problemu ^^
_________________
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 13-01-2011, 20:57   

Problemem jest nie tyle to że jest płatne ale to że nie ma źródła. Przez to nie mam pewności czy ktoś nie próbuje mnie szpiegować...
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 13-01-2011, 21:03   

Po kij Valve miałoby szpiegować? Dobra, system to jeszcze, ale gry? Jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby jakakolwiek gra komputerowa kogoś szpiegowała. Co innego konsole. Dzisiaj przeczytałem, że Sony może zdalnie wyłączyć PS3, bo się przy każdym uruchomieniu łączy z serwerem...

Podobno nie ma większych problemów z odpaleniem Source na Linux. I pragnę wspomnieć, że potrzebny jest Steam.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 13-01-2011, 21:10   

Właśnie ludzie z Valve podobno szukają kogoś kto potrafiłby zrobić kompatybilność miedzy Steamem a Linuxem (na ich oficjalnej stronie gdzieś to tam jest - ja tego nie wyczytałem, kolega mi powiedział :lol: )
_________________
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 13-01-2011, 21:20   

Żadni maniacy linuksowi nie będą używać closed source więc gra nie będzie się cieszyć popularnością wśród uzdolnionych programistów ale wśród noobków.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 13-01-2011, 22:00   

adiblol napisał/a:
Żadni maniacy linuksowi nie będą używać closed source więc gra nie będzie się cieszyć popularnością wśród uzdolnionych programistów ale wśród noobków.


Właśnie dlatego nikt nie chce używać Linux-a a producenci nie chcą tworzyć na niego. "Linuksowcy" nie chcą kupować oprogramowania, tudzież gier. Wniosek z tego prosty: Linux jest tylko dla prawdziwych maniaków, a dla zwykłego użytkownika równie dobrze mógłby nie istnieć. Aż się z siebie śmieję, że kiedyś się buntowałem, bo zrobili Steam-a na MacOS a na Linux-a nie wiadomo czy będzie. :roll: Kiedyś nawet próbowałem przekonać mojego ojca do tegoż systemu. Próbowałem zainstalować program, którego używa w pracy. I co? I nic. Płyta leży gdzieś na dnie pudełka. Choć niedawno tylko na chwilę użyłem Ubuntu, żeby naprawić Windows-a.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 13-01-2011, 23:19   

Chciałem sprawdzić jak będzie to robienie moda wygładało.
Włączyłem Source SDK > opcja Create mod i wyskoczyły mi 4 możliwości modowania mianowicie:

-Modify Half life 2 Single player
-Modify Half life 2 Multiplayer
-Start a Multiplayer mod form a template (advanced users)
-Source code only (advanced users only)

Na chłopski rozum ta ostatnia opcja wydaje sie modyfikować kod silnika Source wiec spełniam adiblola co do tego ;)

Po wybraniu ostatniej opcji zapytało mnie gdzie chce utworzyć folder mojego moda po czym wyświetliło mi taką stronę


Wynika z niej, że bedziemy potrzebowali:

-Programisty,
-Mapera, (który umie modelować ładne mapki w 3D)
-Modelera/Modelatora ,
-Grafika,
-Dźwiękowca,
-Animatora,


Więc "lista płac" już jest, teraz czekamy na to co rzeknie ludność, czy w ogóle jest sens się za to zabierać...
_________________
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-01-2011, 09:47   

Thorin12 napisał/a:
-Source code only

To w dosłownym tłumaczeniu oznacza Tylko kod źródłowy :) To NIE JEST modyfikacja silnika Source.

Co do listy to jakbym poszytał troche w internecie to może bym coś zaprogramował. Tylko dlaczego w Steam nie mam w narzędziach Source SDK :?:
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 14-01-2011, 16:24   

Dlaczego bazujecie na zamkniętym silniku?

adiblol napisał/a:
Żadni maniacy linuksowi nie będą używać closed source

Simbax napisał/a:
"Linuksowcy" nie chcą kupować oprogramowania, tudzież gier.

Płatne nie wyklucza otwartego. http://www.gnu.org/philosophy/selling.pl.html
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 14-01-2011, 16:59   

krzys_h napisał/a:
Co do listy to jakbym poszytał troche w internecie to może bym coś zaprogramował. Tylko dlaczego w Steam nie mam w narzędziach Source SDK :?:


Musisz mieć przypisaną do konta grę na silniku Source, byle jaką. Przynajmniej tak myślę, może konieczny jest Half Life 2?

adiblol napisał/a:
Płatne nie wyklucza otwartego. http://www.gnu.org/philosophy/selling.pl.html


Bez sensu. Skoro kod jest otwarty, to co za problem go rozpowszechnić, pobrać, skompilować za darmo? To tylko pomaganie piractwu.

adiblol napisał/a:
Dlaczego bazujecie na zamkniętym silniku?


Bo jest dobry i można na nim zrobić praktycznie wszystko.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012