Przesunięty przez: krzys_h 22-06-2011, 15:29 |
Colobot jako mod |
Czy to dobry pomysł? |
Tak |
|
71% |
[ 10 ] |
Nie |
|
28% |
[ 4 ] |
|
Głosowań: 14 |
Wszystkich Głosów: 14 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 13-01-2011, 14:11 Colobot jako mod
|
|
|
Tak sobie pomyślałem, by przenieść Colobota na silnik Source, czyli przerobić go na mod do Half life 2
Efekt tego byłby wręcz zadowalający (ładna grafika, lepsza fizyka i większe możliwości przy robieniu mapek np jaskinie czy ładny Skybox) Można by nawet rozważyć dodanie nowych robotów
Niestety Silnik Source opiera się głównie na Half life 2 który niestety jest płatny (przez co z pewnością szybko spotkam się z dezaprobatą adiblola )
Na szczęście panowie z Valve udestępniają narzędzia do tworzenia modów przez co można uniknąć pisania całego kodu od początku
Co wy na to? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzys_h 22-06-2011, 15:30, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-01-2011, 15:26
|
|
|
A znasz kogoś, kto umiałby to zrobić Jak byś wytłumaczył jak, to mógłbym spróbować... |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 13-01-2011, 15:27
|
|
|
Bawiłem się kiedyś w robienie mapek do Gmod-a, a właściwie do HL2. Coś mi tam nawet wyszło, edytor jest dosyć prosty w obsłudze Jestem całkowicie za, chociaż potrzebny by był ktoś kto umiałby robić mody. Ostatnio nawet myślałem, żeby mógł powstać mod Minecraft do Source, aż dziwne że nie wpadłem wtedy na twój pomysł z Colobot-em
Thorin12 napisał/a: | (przez co z pewnością szybko spotkam się z dezaprobatą adiblola ) |
W demokracji liczy się głos większości 50 zł za The Orange Box (5 znakomitych gier w tym HL2 i episod 1 i 2) to wcale nie jest dużo. Zwłaszcza jeśli chodzi o zawartość. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
Ostatnio zmieniony przez Simbax 13-01-2011, 15:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 13-01-2011, 15:30
|
|
|
krzys_h napisał/a: | A znasz kogoś, kto umiałby to zrobić Jak byś wytłumaczył jak, to mógłbym spróbować... |
Najpierw czekam na opinie ludzi
Potem pomyślimy nad rozdzieleniem roboty... |
_________________
|
|
|
|
|
Sioner
Ubuntu user
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 152
|
Wysłany: 13-01-2011, 17:33
|
|
|
A co z programowaniem? |
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 13-01-2011, 17:54
|
|
|
Do gmoda można robić własne bronie, przedmioty jeśli się umie LUA. W gmodzie także ludzie wymyślili własny język programowania - Expression 2. A że gmod TAKŻE jest modem do HL2 to dodanie programowania chyba nie będzie stanowiło problemu ^^ |
_________________
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 13-01-2011, 20:57
|
|
|
Problemem jest nie tyle to że jest płatne ale to że nie ma źródła. Przez to nie mam pewności czy ktoś nie próbuje mnie szpiegować... |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 13-01-2011, 21:03
|
|
|
Po kij Valve miałoby szpiegować? Dobra, system to jeszcze, ale gry? Jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby jakakolwiek gra komputerowa kogoś szpiegowała. Co innego konsole. Dzisiaj przeczytałem, że Sony może zdalnie wyłączyć PS3, bo się przy każdym uruchomieniu łączy z serwerem...
Podobno nie ma większych problemów z odpaleniem Source na Linux. I pragnę wspomnieć, że potrzebny jest Steam. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 13-01-2011, 21:10
|
|
|
Właśnie ludzie z Valve podobno szukają kogoś kto potrafiłby zrobić kompatybilność miedzy Steamem a Linuxem (na ich oficjalnej stronie gdzieś to tam jest - ja tego nie wyczytałem, kolega mi powiedział ) |
_________________
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 13-01-2011, 21:20
|
|
|
Żadni maniacy linuksowi nie będą używać closed source więc gra nie będzie się cieszyć popularnością wśród uzdolnionych programistów ale wśród noobków. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 13-01-2011, 22:00
|
|
|
adiblol napisał/a: | Żadni maniacy linuksowi nie będą używać closed source więc gra nie będzie się cieszyć popularnością wśród uzdolnionych programistów ale wśród noobków. |
Właśnie dlatego nikt nie chce używać Linux-a a producenci nie chcą tworzyć na niego. "Linuksowcy" nie chcą kupować oprogramowania, tudzież gier. Wniosek z tego prosty: Linux jest tylko dla prawdziwych maniaków, a dla zwykłego użytkownika równie dobrze mógłby nie istnieć. Aż się z siebie śmieję, że kiedyś się buntowałem, bo zrobili Steam-a na MacOS a na Linux-a nie wiadomo czy będzie. Kiedyś nawet próbowałem przekonać mojego ojca do tegoż systemu. Próbowałem zainstalować program, którego używa w pracy. I co? I nic. Płyta leży gdzieś na dnie pudełka. Choć niedawno tylko na chwilę użyłem Ubuntu, żeby naprawić Windows-a. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 13-01-2011, 23:19
|
|
|
Chciałem sprawdzić jak będzie to robienie moda wygładało.
Włączyłem Source SDK > opcja Create mod i wyskoczyły mi 4 możliwości modowania mianowicie:
-Modify Half life 2 Single player
-Modify Half life 2 Multiplayer
-Start a Multiplayer mod form a template (advanced users)
-Source code only (advanced users only)
Na chłopski rozum ta ostatnia opcja wydaje sie modyfikować kod silnika Source wiec spełniam adiblola co do tego
Po wybraniu ostatniej opcji zapytało mnie gdzie chce utworzyć folder mojego moda po czym wyświetliło mi taką stronę
Wynika z niej, że bedziemy potrzebowali:
-Programisty,
-Mapera, (który umie modelować ładne mapki w 3D)
-Modelera/Modelatora ,
-Grafika,
-Dźwiękowca,
-Animatora,
Więc "lista płac" już jest, teraz czekamy na to co rzeknie ludność, czy w ogóle jest sens się za to zabierać... |
_________________
|
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-01-2011, 09:47
|
|
|
Thorin12 napisał/a: | -Source code only |
To w dosłownym tłumaczeniu oznacza Tylko kod źródłowy To NIE JEST modyfikacja silnika Source.
Co do listy to jakbym poszytał troche w internecie to może bym coś zaprogramował. Tylko dlaczego w Steam nie mam w narzędziach Source SDK |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 14-01-2011, 16:59
|
|
|
krzys_h napisał/a: | Co do listy to jakbym poszytał troche w internecie to może bym coś zaprogramował. Tylko dlaczego w Steam nie mam w narzędziach Source SDK |
Musisz mieć przypisaną do konta grę na silniku Source, byle jaką. Przynajmniej tak myślę, może konieczny jest Half Life 2?
Bez sensu. Skoro kod jest otwarty, to co za problem go rozpowszechnić, pobrać, skompilować za darmo? To tylko pomaganie piractwu.
adiblol napisał/a: | Dlaczego bazujecie na zamkniętym silniku? |
Bo jest dobry i można na nim zrobić praktycznie wszystko. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
|