Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Wizualizacja Multiplayer'a
Autor Wiadomość
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-12-2010, 20:21   Wizualizacja Multiplayer'a

A więc tak, dzisiaj wziąłem się za produkcję MP(Trzymajcie kciuki żeby się udało)
Przedstawie wam w tym temacie wizualne aspekty multiplayera(wizualne czyli tylko z wyglądu, więc narazie nie ma się co podniecać ;p)

Powiedzcie co poprawić, co dodać, może ktoś byłby chętny zrobić grafikę przycisków, tła tego programu(bądź w inny sposób zaangażować się w jego produkcję)

Oto parę zdjęć:

Wybór między tworzeniem, a dołączeniem do servera:


Tworzenie servera:


I oczywiście samo sedno, server:


Wasza pomoc znacznie by przyśpieszyła pracę nad multiplayerem.
Sugestie kierować w komentarzach.

PS. Pozostaje jeszcze tylko klient do zrobienia, niedługo powinny pojawić się zdjęcia.

PS2. Jeśli chodzi jak będzie wyglądać gra to będzie to walka robotów z robotami, bądź walka zespołowa z owadami ;p
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-12-2010, 20:35   

Zrób w trybie tekstowym. Dzięki temu będzie łatwiej oskryptować.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-12-2010, 20:41   

oczywiście admin będzie mógł wprowadzać swoją konfigurację automatycznie(wczytywać/zapisywać)
Dobre spostrzezenie trzeba to dodać :D

[ Dodano: 30-12-2010, 20:48 ]
zamiast /kick ktostam jest przycisk, bo jest to szybsze, czasami znajdują się gracze, którzy notorycznie wchodzą na server na przemian(a my go nie chcemy mieć, oczywiście też rozmyślę funkcję ban)
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-12-2010, 20:59   

Przydałoby się też jako komenda /kick, na wypadek gry pełnoekranowej, bo nie mamy wtedy dostępu do okienka servera. Ewentualnie zrobić dodatkowe przyciski w grze typu Kick, Ban, Zmień mapę itp.
 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-12-2010, 21:22   

Taa, możnaby wykorzystać konsolę do czitów do wpisywania komend ;D
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-12-2010, 22:11   

Oj tam konsolę do czitów, dobudować nową konsolę niezależną od tych komunikatów (typu "wytworzono tytan" etc) z polem do wpisywania aktywowanym np. "s". O ile się da.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 31-12-2010, 13:27   

Hmm a masz ten multiplayr do pobrania czy na razie same okna?


Ja mysle nad komendami. I jesli chcesz taki serwer to pamietam - udostepnij go na licencji GNU/GPL :P albo open source, bo tez bym chcial porobic coś. A ja mysle nad serwerem MP. Na winde i linuxa takim, jak np samp. Zeby okna serwera nie bylo widac.

Co do mnie to mysle, zeby zrobic wieksza administracje tym serwerem. Malo tam funkcji jest. Kick jest, ban powinien byc, nawet na caly zakres ip, ustawienia portu, na ktorym dziala serwer, kick i ban w trakcie gry, moglby byc ban okresowy. Np. /ban dziecko_neo 2d albo /ban dziecko_neo 2h tak jak to jest na dc++. Wiem ze duzo wymyslam ale najwazniejsze to:

-kick
-ban
-ustawienie portu

A i gratuluje, ze udalo ci sie obsluge sieci zrobic pod windowsem. W czym to robisz? Chyba, ze masz gotowe komponenty to nie dziwie sie, ze ci sie udalo :D Sprobój w c++ na czystych socketach :D
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-12-2010, 13:32   

lukas_j napisał/a:
Sprobój w c++ na czystych socketach

Albo SDL_Net, będzie obsługiwało więcej platform.

A DemoLisH jest leniwy i nie chciało mu się uczyć c++ i zapewne ten multiplayer powstanie w visual basic'u (zgadłem? :> ) przez co nawet jak kod będzie na wolnej licencji to nikt go nie będzie chciał edytować bo będzie się brzydził :mrgreen: .
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-12-2010, 14:28   

Do tego typu aplikacji wystarcza w zupełności VB, lukas_j ma dobre spostrzeżenia, a żeby podniecić adiblola powiem "sekretnie", że pointery do wybranego obiektu i listy obiektów na mapie zadziałaly u krzys_h :D więc zwiększa to szanse powstania MP dwukrotnie :D
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-12-2010, 14:31   

Gratuluję postępów :)
I życzę owocnej pracy.
ZRÓB KONSOLĘ!
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-12-2010, 14:31   

I PS do adiblola, umiem c++, mam dużo książek o c++ więc nie lej wody jak nie wiesz :(
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-12-2010, 14:33   

To dlaczego używasz VB?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-12-2010, 14:33   

z tego co widzę to największy problem będzie ze strzelaniem/podnoszeniem przez obiekty
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-12-2010, 14:36   

DemoLisH napisał/a:
z tego co widzę to największy problem będzie ze strzelaniem/podnoszeniem przez obiekty

Zgadza się. Bo nie można przerwać wykonywania kodu. Albo trzeba wstrzykąć jakiegoś hook'a czekającego na zmianę pamięci, albo wywoływać w innym wątku (co nie zawsze zadziała).
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-12-2010, 14:37   

i nie pytajcie się czemu vb, równie dobrze moglibyście się spytać czemu używam czarnego długopisu, a nie niebieskiego ;p

[ Dodano: 31-12-2010, 14:39 ]
chodzi o to, że to najtrudniej znaleźć wczoraj szukałem kilka godzin i dzisiaj ;p

[ Dodano: 31-12-2010, 15:55 ]
Niestety, a może stety MP będzie działał tylko na COLOBOCIE wersji 1.9 /pl
Właściwie to dobrze bo to najnowsza wersja, ale tej wersji nie ma chyba w języku angielskim.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012