Wizualizacja Multiplayer'a |
Autor |
Wiadomość |
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-12-2010, 20:21 Wizualizacja Multiplayer'a
|
|
|
A więc tak, dzisiaj wziąłem się za produkcję MP(Trzymajcie kciuki żeby się udało)
Przedstawie wam w tym temacie wizualne aspekty multiplayera(wizualne czyli tylko z wyglądu, więc narazie nie ma się co podniecać ;p)
Powiedzcie co poprawić, co dodać, może ktoś byłby chętny zrobić grafikę przycisków, tła tego programu(bądź w inny sposób zaangażować się w jego produkcję)
Oto parę zdjęć:
Wybór między tworzeniem, a dołączeniem do servera:
Tworzenie servera:
I oczywiście samo sedno, server:
Wasza pomoc znacznie by przyśpieszyła pracę nad multiplayerem.
Sugestie kierować w komentarzach.
PS. Pozostaje jeszcze tylko klient do zrobienia, niedługo powinny pojawić się zdjęcia.
PS2. Jeśli chodzi jak będzie wyglądać gra to będzie to walka robotów z robotami, bądź walka zespołowa z owadami ;p |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-12-2010, 20:41
|
|
|
oczywiście admin będzie mógł wprowadzać swoją konfigurację automatycznie(wczytywać/zapisywać)
Dobre spostrzezenie trzeba to dodać
[ Dodano: 30-12-2010, 20:48 ]
zamiast /kick ktostam jest przycisk, bo jest to szybsze, czasami znajdują się gracze, którzy notorycznie wchodzą na server na przemian(a my go nie chcemy mieć, oczywiście też rozmyślę funkcję ban) |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-12-2010, 20:59
|
|
|
Przydałoby się też jako komenda /kick, na wypadek gry pełnoekranowej, bo nie mamy wtedy dostępu do okienka servera. Ewentualnie zrobić dodatkowe przyciski w grze typu Kick, Ban, Zmień mapę itp. |
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-12-2010, 21:22
|
|
|
Taa, możnaby wykorzystać konsolę do czitów do wpisywania komend ;D |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 30-12-2010, 22:11
|
|
|
Oj tam konsolę do czitów, dobudować nową konsolę niezależną od tych komunikatów (typu "wytworzono tytan" etc) z polem do wpisywania aktywowanym np. "s". O ile się da. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 31-12-2010, 13:27
|
|
|
Hmm a masz ten multiplayr do pobrania czy na razie same okna?
Ja mysle nad komendami. I jesli chcesz taki serwer to pamietam - udostepnij go na licencji GNU/GPL albo open source, bo tez bym chcial porobic coś. A ja mysle nad serwerem MP. Na winde i linuxa takim, jak np samp. Zeby okna serwera nie bylo widac.
Co do mnie to mysle, zeby zrobic wieksza administracje tym serwerem. Malo tam funkcji jest. Kick jest, ban powinien byc, nawet na caly zakres ip, ustawienia portu, na ktorym dziala serwer, kick i ban w trakcie gry, moglby byc ban okresowy. Np. /ban dziecko_neo 2d albo /ban dziecko_neo 2h tak jak to jest na dc++. Wiem ze duzo wymyslam ale najwazniejsze to:
-kick
-ban
-ustawienie portu
A i gratuluje, ze udalo ci sie obsluge sieci zrobic pod windowsem. W czym to robisz? Chyba, ze masz gotowe komponenty to nie dziwie sie, ze ci sie udalo Sprobój w c++ na czystych socketach |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 31-12-2010, 13:32
|
|
|
lukas_j napisał/a: | Sprobój w c++ na czystych socketach |
Albo SDL_Net, będzie obsługiwało więcej platform.
A DemoLisH jest leniwy i nie chciało mu się uczyć c++ i zapewne ten multiplayer powstanie w visual basic'u (zgadłem? ) przez co nawet jak kod będzie na wolnej licencji to nikt go nie będzie chciał edytować bo będzie się brzydził . |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-12-2010, 14:28
|
|
|
Do tego typu aplikacji wystarcza w zupełności VB, lukas_j ma dobre spostrzeżenia, a żeby podniecić adiblola powiem "sekretnie", że pointery do wybranego obiektu i listy obiektów na mapie zadziałaly u krzys_h więc zwiększa to szanse powstania MP dwukrotnie |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-12-2010, 14:31
|
|
|
I PS do adiblola, umiem c++, mam dużo książek o c++ więc nie lej wody jak nie wiesz |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-12-2010, 14:33
|
|
|
z tego co widzę to największy problem będzie ze strzelaniem/podnoszeniem przez obiekty |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 31-12-2010, 14:36
|
|
|
DemoLisH napisał/a: | z tego co widzę to największy problem będzie ze strzelaniem/podnoszeniem przez obiekty |
Zgadza się. Bo nie można przerwać wykonywania kodu. Albo trzeba wstrzykąć jakiegoś hook'a czekającego na zmianę pamięci, albo wywoływać w innym wątku (co nie zawsze zadziała). |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-12-2010, 14:37
|
|
|
i nie pytajcie się czemu vb, równie dobrze moglibyście się spytać czemu używam czarnego długopisu, a nie niebieskiego ;p
[ Dodano: 31-12-2010, 14:39 ]
chodzi o to, że to najtrudniej znaleźć wczoraj szukałem kilka godzin i dzisiaj ;p
[ Dodano: 31-12-2010, 15:55 ]
Niestety, a może stety MP będzie działał tylko na COLOBOCIE wersji 1.9 /pl
Właściwie to dobrze bo to najnowsza wersja, ale tej wersji nie ma chyba w języku angielskim. |
|
|
|
|
|