Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawy obiekt w debugmode
Autor Wiadomość
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 13-11-2010, 19:42   

Cytat:
Może
Kod:
CreateObject pos=[pozycja] dir=0.0 type=WaterHydrant
? (hydrant jest po polsku i angielsku tak samo)

To raczej nie jest hydrant, ale to rozpracujemy.
@adiblol: Mógłbyś mi powiedzieć, jak to otworzyć?
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 13-11-2010, 20:59   

Co? Edytor modeli? Wala się w dziale "modyfikacje".
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 13-11-2010, 22:15   

Nie. Jak otworzyć plik colobot.exe?
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 14-11-2010, 10:47   

Odpowiedź na pytanie Abadona:
Po prostu dużo czytam na tym forum. Od początku po rejestracji nie pisałem zbytnio, bo chciałem wiedzieć co w trawie piszczy. W ten sposób dowiedziałem się wielu rzeczy których sam w tej grze nie odkryłem. Mimo że gram w CoLoBoT już od 2002 roku.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 14-11-2010, 12:06   

Emxx52 napisał/a:
Nie. Jak otworzyć plik colobot.exe?


W Process Explorer'ze (sam se go znajdź, Google nie gryzie) dwuklik na proces i masz zakładkę "Strings". Można też jakimś hex-edytorem.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 16-11-2010, 09:36   

Skorzystałem ze wskazówki adiblola.
Hmm... całkiem przydatny ten Process Explorer, pokazał mi wiele nieudokumentowanych instrukcji w CBot. Co do kategorii obiektów to warto poddać to obszerniejszym badaniom gdyż widziałem tam np. Mushroom od 0 do 9. Mimo że istnieje tylko Mushroom1 i Mushroom2. Jest też MegaStalk od 0 do 9, oraz Quartz od 0 do 9.
Raz też próbowałem przywołać Greenery20 i wzwyż i rośliny zaczęły się generować od nowa w tej samej sekwencji!

I to jest właśnie to co nazywam CoLoBoT-ologią!
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 16-11-2010, 17:13   

A próbowałeś podmienić w jakimś levelu na Nowej Ziemii np. Mushroom1 na Mushroom0 :?:
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 16-11-2010, 21:24   

Jasne że tak. Cały czas badam to ale w user levelach. Zresztą to żadna różnica czy na oficjalnych misjach czy w user.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 17-11-2010, 10:45   

I co?
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 17-11-2010, 13:33   

I nic mi z tego nie ''wyrosło''. To są prawdopodobnie puste kategorie do nieistniejących obiektów w grze. Co do sprawy ''hydrantu'' to prawdopodobnie jest odwrotnie: obiekt jest i tekstury doń też są, ale w jądrze gry nie stworzono ani kategorii, ani właściwości tego obiektu. Najprawdopodobniej nasz ''hydrant'' miał być częscią jakiegoś obiektu w grze, ale EPSITEC uznał że dalsze prace nad jądrem gry są zbędne, więc zabrał się za tworzenie misji i całej reszty gry. Hydrant to pozostałość po większych planach...
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 17-11-2010, 14:29   

Ja tak nie uważam i myślę, że to znajdziemy
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 17-11-2010, 17:06   

cezar.512 napisał/a:
obiekt jest i tekstury doń też są, ale w jądrze gry nie stworzono ani kategorii, ani właściwości tego obiektu.

Popieram. Przejrzałem kiedyś wszystkie stringi (bez skojarzeń) w colobot.exe i jedyne co ciekawego znalazłem to FilterFlying, FilterNone.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 18-11-2010, 06:17   

Może poprostu to miał być słup z napięciem do którego podłączano budynki? :D
_________________

 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 18-11-2010, 21:22   

A wyobrażasz sobie słup z napięciem którego szerokość to połowa wysokości? :lol:
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 19-11-2010, 06:20   

To może skrzynka z napięciem? :P
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012