Ciekawy obiekt w debugmode |
Autor |
Wiadomość |
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 13-11-2010, 19:42
|
|
|
Cytat: | Może
Kod:
CreateObject pos=[pozycja] dir=0.0 type=WaterHydrant
? (hydrant jest po polsku i angielsku tak samo)
|
To raczej nie jest hydrant, ale to rozpracujemy.
@adiblol: Mógłbyś mi powiedzieć, jak to otworzyć? |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 13-11-2010, 22:15
|
|
|
Nie. Jak otworzyć plik colobot.exe? |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 14-11-2010, 10:47
|
|
|
Odpowiedź na pytanie Abadona:
Po prostu dużo czytam na tym forum. Od początku po rejestracji nie pisałem zbytnio, bo chciałem wiedzieć co w trawie piszczy. W ten sposób dowiedziałem się wielu rzeczy których sam w tej grze nie odkryłem. Mimo że gram w CoLoBoT już od 2002 roku. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 14-11-2010, 12:06
|
|
|
Emxx52 napisał/a: | Nie. Jak otworzyć plik colobot.exe? |
W Process Explorer'ze (sam se go znajdź, Google nie gryzie) dwuklik na proces i masz zakładkę "Strings". Można też jakimś hex-edytorem. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 16-11-2010, 09:36
|
|
|
Skorzystałem ze wskazówki adiblola.
Hmm... całkiem przydatny ten Process Explorer, pokazał mi wiele nieudokumentowanych instrukcji w CBot. Co do kategorii obiektów to warto poddać to obszerniejszym badaniom gdyż widziałem tam np. Mushroom od 0 do 9. Mimo że istnieje tylko Mushroom1 i Mushroom2. Jest też MegaStalk od 0 do 9, oraz Quartz od 0 do 9.
Raz też próbowałem przywołać Greenery20 i wzwyż i rośliny zaczęły się generować od nowa w tej samej sekwencji!
I to jest właśnie to co nazywam CoLoBoT-ologią! |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 16-11-2010, 17:13
|
|
|
A próbowałeś podmienić w jakimś levelu na Nowej Ziemii np. Mushroom1 na Mushroom0 |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 16-11-2010, 21:24
|
|
|
Jasne że tak. Cały czas badam to ale w user levelach. Zresztą to żadna różnica czy na oficjalnych misjach czy w user. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 17-11-2010, 10:45
|
|
|
I co? |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 17-11-2010, 13:33
|
|
|
I nic mi z tego nie ''wyrosło''. To są prawdopodobnie puste kategorie do nieistniejących obiektów w grze. Co do sprawy ''hydrantu'' to prawdopodobnie jest odwrotnie: obiekt jest i tekstury doń też są, ale w jądrze gry nie stworzono ani kategorii, ani właściwości tego obiektu. Najprawdopodobniej nasz ''hydrant'' miał być częscią jakiegoś obiektu w grze, ale EPSITEC uznał że dalsze prace nad jądrem gry są zbędne, więc zabrał się za tworzenie misji i całej reszty gry. Hydrant to pozostałość po większych planach... |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 17-11-2010, 14:29
|
|
|
Ja tak nie uważam i myślę, że to znajdziemy |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 17-11-2010, 17:06
|
|
|
cezar.512 napisał/a: | obiekt jest i tekstury doń też są, ale w jądrze gry nie stworzono ani kategorii, ani właściwości tego obiektu. |
Popieram. Przejrzałem kiedyś wszystkie stringi (bez skojarzeń) w colobot.exe i jedyne co ciekawego znalazłem to FilterFlying, FilterNone. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Bartek c++
Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 390
|
Wysłany: 18-11-2010, 06:17
|
|
|
Może poprostu to miał być słup z napięciem do którego podłączano budynki? |
_________________
|
|
|
|
|
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 18-11-2010, 21:22
|
|
|
A wyobrażasz sobie słup z napięciem którego szerokość to połowa wysokości? |
|
|
|
|
Bartek c++
Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 390
|
Wysłany: 19-11-2010, 06:20
|
|
|
To może skrzynka z napięciem? |
_________________
|
|
|
|
|
|