Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Problem z plikiem zasobów |
Autor |
Wiadomość |
cyklopek11
Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 25
|
Wysłany: 23-04-2008, 19:41 Problem z plikiem zasobów
|
|
|
Witam! Nie wiem co się znowu stało ale tak: Tworze plik zasobów - tytan w glebie. czerwony kwadrat 161/161 pikseli, 256 kolorów włączam misję z tym plikiem i nic. Sniffer nie wykrywa niczego. Sprawdziłem już wszystko - jest taki plik jak ma być. Czerwień z RGB taka jaka ma być i nadal nie chodzi. Dodam że pliki te robiłem i Corelem i Gimpem. A jak skopiuje oryginalny plik colobota (jest taki jeden plik zasobów w katalogu--> textures cały czerwony kwadrat) to wszystko gra. Pliki są identyczne ale mój nie działa. O co tu chodzi??????????? |
|
|
|
|
cyklopek11
Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 25
|
Wysłany: 23-04-2008, 19:43 RE: Problem z plikiem zasobów
|
|
|
Dodam że jak robię tymi samymi programami źródło energii na całej planecie to wszystko gra. Nie działa tylko tytan i uran w podglebiu.
///Błędy,post pod postem!!! - DeiDara |
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 25-02-2009, 20:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Tomesy
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 103 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 23-04-2008, 21:58 RE: Problem z plikiem zasobów
|
|
|
Wiem co może być nie tak, ale nie do końca wiem czym jest to spowodowane. Skopiuj jakiś dowolny, istniejący już plik z zasobami (np. z kampanii) i przerób go tak, jak tobie odpowiada.
PS. Ja miałem podobny problem z reliefem. Malowałem coś, a na plansza wyglądała... dziwnie. Kiedy skopiowałem gotowy relief i go przerobiłem, to było ok. |
_________________ Piszę bo lubię. |
Ostatnio zmieniony przez Tomesy 23-04-2008, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cyklopek11
Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 25
|
Wysłany: 24-04-2008, 18:48 RE: Problem z plikiem zasobów
|
|
|
Dzięki. Też w końcu do podobnego wniosku doszedłem. Pozostaje jednak problem co jest nie tak. Spróbuję dociec dlaczego tak jest |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 26-04-2008, 15:15 RE: Problem z plikiem zasobów
|
|
|
Źródło rudy tytanu nie zależy od koloru, jaki jest użyty, tylko od jego NUMERU w 256-kolorowej palecie tego pliku. Obraz może nawet być czarny, ale jeśli numer będzie się zgadzał, to w misji będzie dostępny tytan w podglebiu.
Tak samo jeśli ktoś robi reliefy i zapisuje je w palecie 24-bitowej to mu się robi obraz jak po bombie atomowej. A to dlatego, że każdy piksel na obrazku jest wtedy traktowany jako trzy na mapie.
|
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
mac1e7
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26 Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-08-2008, 13:35 RE: Problem z plikiem zasobów
|
|
|
Ja zawsze przerabiałem te pliki w PAINCIE I wszystko działało... |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 15-08-2008, 18:13 RE: Problem z plikiem zasobów
|
|
|
Lektura obowiązkowa: http://colobot.adiblol.cb...asoby_podglebia
Przeczytaj instrukcję w ramce... Jest nawet link z plikiem. Różni się ten plik od tego z wbudowanych misji tym że masz prawie pełną paletę szarości. Zaś w katalogu textures chyba paleta ma tylko 4 odcienie szarości. Co to oznacza? Wyraźniejszy obraz.
Możesz też zrobić sobie np. na niebiesko (jest niebieski w tej palecie) swój nick. Wtedy nikt nie powinien ukraść ci tego resa. .... |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|