Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Inny dźwięk wystrzału (przykład)
Autor Wiadomość
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 19-03-2008, 11:24   Inny dźwięk wystrzału (przykład)

Załączam modyfikację, która obrazuje, jakie zmiany można osiągnąć mając możliwość edycji niektórych danych zawartych plikach DAT. Plik w archiwum, które zamieszczam w załączniku należy wypakować do folderu z COLOBOTEM. Przedtem trzeba jednak zmienić nazwę pliku colobot3.dat na inną, żeby móc przywrócić oryginalne ustawienia.

Sam plik wnosi do gry jedną małą zmianę. Dźwięk wystrzału z dział jest inny. Taki mały bajer, służy jedynie do pokazania, jakie zmiany można wykonać w plikach DAT.

Czesc 1
Czesc 2
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
Ostatnio zmieniony przez COLOBOT 19-03-2008, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 19-03-2008, 12:09   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

Poza tym dostałem program colobot modder, ale nie wiem jak go odpalić. Pojawia się komunikat "Not connected to Colobot". Byłbym wdzięczny gdyby komuś się udało odpalić i wyjaśnić jak to zrobić. Zamieszczam plik w załączniku.

colobotmodder.zip
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 446,54 KB

_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Kubus11 


Wiek: 24
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2008, 21:43   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

HA! Domyśliłem się co trzeba zrobić :) Trzeba włączyć i minimalizować Colobota. Później zobaczę, o co chodzi w tym programie, dzisiaj mi się nie chce
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 19-03-2008, 23:07   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

Cytat:
Kubus11 napisał/a:
HA! Domyśliłem się co trzeba zrobić :) Trzeba włączyć i minimalizować Colobota. Później zobaczę, o co chodzi w tym programie, dzisiaj mi się nie chce

Rzeczywiście, wielkie dzięki. Myślałem, że jest to program do modyfikacji obiektów a on po prostu umożliwia ustawienie jakie roboty i budynki można produkować. Przydać się może do celów typu chwilowego włączenia możliwości latania (żeby np. wlecieć na górę, a potem tylko chodzić).

Szkoda, że współpracuje tylko z COLOBOTem w wersji angielskiej.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 05-08-2008, 10:02   RE: jeszcze 1 przykład

Jeszcze jeden przykład: musisz mieć rozpakowany plik colobot1.dat do folderu textures i włączyć debugmode, albo przed grą spakować do colobot1.dat jakiśtam folder w którym trzymasz rozpakowanego colobot1.dat.

Ten plik (wypakowany z ZIP'a) musisz zamienić z oryginalnym button3.tga.
Zmiany:
- człowiek ma czółka jak ufoludek :D
- uderzacz ma symbol młota
- tarcza (symbol osłaniacza) jest kolorowa
- zamiast dystrybutora jest ładowarka do komórki (stacja energetyczna)
- znak elektrownii atomowej jest żółty na czarnym tle.
i to chyba wszystko. Zrobiłem to w GIMP'ie (the best !!!). NIE NALEŻY UŻYWAĆ KOMPRESJI RLE, WTEDY SIĘ WALI !!!

Wpadłem na pomysł: manipulując przy colobot1.dat można... ZMIENIAĆ SKÓRKI !!!

button3.zip
Pobierz Plik ściągnięto 46 raz(y) 23,13 KB

_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
Andreas


Twoja ulubiona misja: Nie wiem...
Wiek: 24
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 33
Skąd: Berlin (Niemcy)
Wysłany: 05-08-2008, 15:05   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

Nie wiedziałem czy opłaca się na to otworzyć nowy temat, ale właściwie to tutaj pasuje:

Ja używam niemieckiej wersię colobota (mieszkam w niemczech) i zauważyłem, że niektóre ikony objektów, np działa i elektrownia atomowa mają w niemieckiej wersji inny symbol niż w polskiej. Do poruwnania plik button3.tga niemieckiej wersji w załączniku. Myślicie że zrobiono to specjalnie?

button3_1.zip
Pobierz Plik ściągnięto 54 raz(y) 23,94 KB

Ostatnio zmieniony przez Andreas 05-08-2008, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 05-08-2008, 16:51   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

W Niemczech może być zabronione używanie tych symboli bo:
- symbol kuli ognia w dziale przypomina swastykę
- promieniotwórczość ??? Kolejna pozostałość z czasów wojny ??

Możesz przysłać też button1.tga i button2.tga, to porównam.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-08-2008, 22:54   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

Cytat:
adiblol napisał/a:Wpadłem na pomysł: manipulując przy colobot1.dat można... ZMIENIAĆ SKÓRKI !!!


Co? Jak? Gdzie? Kiedy? :) To mogłoby się bardzo przydać przy tworzeniu C2 :)
 
 
 
DemoLisH
Zbanowany


Wiek: 24
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 273
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-11-2008, 16:26   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

chyba se zrobie sam taki programik do wersji polskiej
 
 
 
Porost


Twoja ulubiona misja: Cała Nowa Ziemia.
Wiek: 22
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 12
Wysłany: 04-02-2009, 21:15   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

Adiblol... gdzie jest te button3.tga? Bo u mnie NIE MA takiego pliku! Jestem pewien, szukaczki użyłem.
_________________
I co z tego, że jestem nienormalny?
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 04-02-2009, 21:27   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

http://www.colobot.yoyo.p...28&thread_id=99
Najlepiej przeczytaj wszystkie archiwalia zanim napiszesz odpowiedź.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
Ostatnio zmieniony przez COLOBOT 04-02-2009, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Porost


Twoja ulubiona misja: Cała Nowa Ziemia.
Wiek: 22
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 12
Wysłany: 04-02-2009, 21:43   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

Oczekujesz ode mnie, że przeczytam CAŁE forum, zanim zacznę cokolwiek pisać? No, to się zawiedziesz.

Tak czy inaczej, dzięki.
_________________
I co z tego, że jestem nienormalny?
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 04-02-2009, 21:51   RE: Inny dźwięk wystrzału (przykład)

Oczekuję tego, że jeśli piszesz w starych tematach, to przeczytaj najpierw chociaż kilka tematów z tego okresu, na pewno więcej się dowiesz.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012