Rozmiary / rozszerzenie tekstury |
Autor |
Wiadomość |
FE4R
Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 144
|
Wysłany: 27-01-2010, 21:08 Rozmiary / rozszerzenie tekstury
|
|
|
Wątpię, że to odpowiedni dział, ale w/e.
Pracuję nad nową kampanią w Colobocie, jednak chciałem zastosować nowe tekstury oraz obrazki, np:
- planety wyświetlane na filmikach / niebie (Planet Mode)
- promienie słoneczne (lens file)
- teksturę wody (water file)
- teksturę powierzchni (terrain file)
Problem jest taki, że nie wiem, które z w/w są 'zmienialne'. Bardzo by mi zależało na planetach do zmiany, a jeśli nie - czy jest jakaś komenda, aby zmienić kolor tych, które są standardowo dostępne?
Drugi problem to rozmiar obrazu np. tekstury ziemi. Czy ma być to 100x100 czy 256x256 czy może 161x161? A może dowolny?
To samo tyczy się tekstury wody. Jakąkolwiek wstawiłem w pliku scene, woda zawsze była biała, co oznaczało, że Colobot jakimś cudem nie załadował tekstury wody, pomimo licznych prób.
Rozszerzenia - TGA czy BMP? Mam IrfanView, wiec to nie problem, bo mogę po prostu w TGA sobie zapisać, ale czy to ma jakieś większe znaczenie dla w/w rodzajów tekstur?
I ostatnie pytanko - czy w SatCom można umieszczać własne obrazki?
To by było na tyle,
Pozdrawiam |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
Bartek c++
Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 390
|
Wysłany: 28-01-2010, 07:29
|
|
|
Tak w satcom da sie umiescic tylko jeden obrazek o rozszerzeniu bmp w 256x256. |
_________________
|
|
|
|
|
FE4R
Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 144
|
Wysłany: 29-01-2010, 19:12
|
|
|
Przeczytałem w angielskim podręczniku, że można stworzyć obraz planet w formacie TGA o rozdzielczości 256x256, ale musi posiadać kanał Alpha (Alpha Channel).
Pytanie jest takie: Czy zapisując obraz z GIMPa lub przez Irfan View obrazek z czarnym tłem automatycznie utworzy kanał Alpha, który będzie wzorem do 'kształtu' planety czy może mam to jakoś inaczej stworzyć? |
|
|
|
|
Schocker
Wants cookies!
Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy Wiek: 22 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:01
|
|
|
Wg mnie wystarczy po prostu ustwić kanał alpha w Gimpie i bezpośrednio z niego zapisać do *.tga. ^^
A kolor alfa w Gimpie się ustawia tak:
Kolory -> (Na samym końcu listy) Zmień kolor w alfę. ^^ |
_________________ But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
|
|
|
|
|
FE4R
Gość
|
Wysłany: 30-01-2010, 21:23
|
|
|
Schocker napisał/a: | Wg mnie wystarczy po prostu ustwić kanał alpha w Gimpie i bezpośrednio z niego zapisać do *.tga. ^^
A kolor alfa w Gimpie się ustawia tak:
Kolory -> (Na samym końcu listy) Zmień kolor w alfę. ^^ |
Zrobiłem jak napisali na necie, a mimo wszystko w grze pojawia mi się biały kwadrat. |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 31-01-2010, 10:13
|
|
|
Cytat: | I ostatnie pytanko - czy w SatCom można umieszczać własne obrazki? |
Tak, tylko trzeba zedytować obrazki z folderu Diagram.
Cytat: | Oficjalny podręcznik zwraca 404 |
Gdzieś go chyba mam wydrukowanego, ale nie wiem gdzie jest...
A zobaczcie czy tutaj się znajduje ten podręcznik... |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 31-01-2010, 12:56
|
|
|
Chyba musi być jednocześnie i czarne, i kanał alfa. W GIMPie trzeba wybrać na liście warstw warstwę pogrubioną i z jej menu podręcznego - dodaj kanał alfa. Teraz zaznaczeniem elipsoidalnym wybieramy planetę, naciskamy Ctrl+I a następnie Delete. I już mamy przezroczyste tło . Nie rezygnując z zaznaczenia, z menu kolory wybieramy krzywe i ustawiamy wykres wartości na zero (najbardziej w dół). I mamy jednocześnie przezroczyste i czarne tło |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
FE4R
Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 144
|
Wysłany: 06-02-2010, 14:44
|
|
|
adiblol napisał/a: | Chyba musi być jednocześnie i czarne, i kanał alfa. W GIMPie trzeba wybrać na liście warstw warstwę pogrubioną i z jej menu podręcznego - dodaj kanał alfa. Teraz zaznaczeniem elipsoidalnym wybieramy planetę, naciskamy Ctrl+I a następnie Delete. I już mamy przezroczyste tło . Nie rezygnując z zaznaczenia, z menu kolory wybieramy krzywe i ustawiamy wykres wartości na zero (najbardziej w dół). I mamy jednocześnie przezroczyste i czarne tło |
Nie jestem znawcą GIMPa, więc mam lekki kłopot ze znalezieniem tego, co opisujesz, pracując w GIMPie 2, nie znalazłem "Warstwy Pogrubionej".
Gdy dodam warstwę w tej sposób:
Nie można jej dodać kanału Alfa.
A poza tym:
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 06-02-2010, 15:10
|
|
|
Bo już masz ten kanał alpha więc nie musisz go dodawać. Po prostu zaznaczasz koło, odwracasz zaznaczenie i wywalasz wszystko co jest zaznaczone (klawisz Delete). Przy zapisywaniu jako TGA wybierasz 'połącz widoczne warstwy'. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
SovieT-15
Twoja ulubiona misja: A bo ja wiem
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 10
|
Wysłany: 28-02-2011, 21:29
|
|
|
sory za odkopanie tematu sprzed roku ale twierdze że rozszerzenie tekstur jest możliwe i to wcale nie musi byc takie trudne jakie się wydaje wystarczy daną teksturę przeskalować równomiernie do jakiejś liczby która jest wielokrotnością liczby 2 np z 256 zrobić 512 i na odwrót ale to bez sensu to tyle ze mojej strony ale nie mogłem się powstrzymać przed napisaniem tego posta |
_________________
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 28-02-2011, 21:40
|
|
|
@up: rozszerzenie to co jest po kropce w nazwie pliku, w tym temacie nie chodzi o zwiększanie rozmiaru |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-02-2011, 21:43
|
|
|
W tytule jest napiane rozmiary, a on napisał jak zwiększyć i jakie mogą być rozmiary tekstur |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 28-02-2011, 21:53
|
|
|
FE4R napisał/a: | Rozszerzenia - TGA czy BMP? |
SovieT-15 napisał/a: | twierdze że rozszerzenie tekstur jest możliwe i to wcale nie musi byc takie trudne jakie się wydaje wystarczy daną teksturę przeskalować |
Dlatego w dalszym ciągle twierdzę że to nieporozumienie |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-03-2011, 08:17
|
|
|
Masz racje, to jest nieporozumienie, ale przy okazji odpowiedział na drugie pytanie zadane w temacie. |
|
|
|
|
|