Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Rozmiary / rozszerzenie tekstury
Autor Wiadomość
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 27-01-2010, 21:08   Rozmiary / rozszerzenie tekstury

Wątpię, że to odpowiedni dział, ale w/e.



Pracuję nad nową kampanią w Colobocie, jednak chciałem zastosować nowe tekstury oraz obrazki, np:

- planety wyświetlane na filmikach / niebie (Planet Mode)
- promienie słoneczne (lens file)
- teksturę wody (water file)
- teksturę powierzchni (terrain file)

Problem jest taki, że nie wiem, które z w/w są 'zmienialne'. Bardzo by mi zależało na planetach do zmiany, a jeśli nie - czy jest jakaś komenda, aby zmienić kolor tych, które są standardowo dostępne?

Drugi problem to rozmiar obrazu np. tekstury ziemi. Czy ma być to 100x100 czy 256x256 czy może 161x161? A może dowolny?
To samo tyczy się tekstury wody. Jakąkolwiek wstawiłem w pliku scene, woda zawsze była biała, co oznaczało, że Colobot jakimś cudem nie załadował tekstury wody, pomimo licznych prób.

Rozszerzenia - TGA czy BMP? Mam IrfanView, wiec to nie problem, bo mogę po prostu w TGA sobie zapisać, ale czy to ma jakieś większe znaczenie dla w/w rodzajów tekstur?



I ostatnie pytanko - czy w SatCom można umieszczać własne obrazki?

To by było na tyle,
Pozdrawiam
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 27-01-2010, 21:31   

http://pl.wikibooks.org/w...asnych_poziomów
Oficjalny podręcznik zwraca 404 :(
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 28-01-2010, 07:29   

Tak w satcom da sie umiescic tylko jeden obrazek o rozszerzeniu bmp w 256x256.
_________________

 
     
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 29-01-2010, 19:12   

Przeczytałem w angielskim podręczniku, że można stworzyć obraz planet w formacie TGA o rozdzielczości 256x256, ale musi posiadać kanał Alpha (Alpha Channel).
Pytanie jest takie: Czy zapisując obraz z GIMPa lub przez Irfan View obrazek z czarnym tłem automatycznie utworzy kanał Alpha, który będzie wzorem do 'kształtu' planety czy może mam to jakoś inaczej stworzyć?
 
     
Schocker 
Wants cookies!


Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 22
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Wadowice
Wysłany: 30-01-2010, 20:01   

Wg mnie wystarczy po prostu ustwić kanał alpha w Gimpie i bezpośrednio z niego zapisać do *.tga. ^^
A kolor alfa w Gimpie się ustawia tak:
Kolory -> (Na samym końcu listy) Zmień kolor w alfę. ^^
_________________
But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
 
 
     
FE4R
Gość


Wysłany: 30-01-2010, 21:23   

Schocker napisał/a:
Wg mnie wystarczy po prostu ustwić kanał alpha w Gimpie i bezpośrednio z niego zapisać do *.tga. ^^
A kolor alfa w Gimpie się ustawia tak:
Kolory -> (Na samym końcu listy) Zmień kolor w alfę. ^^

Zrobiłem jak napisali na necie, a mimo wszystko w grze pojawia mi się biały kwadrat.
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 31-01-2010, 10:13   

Cytat:
I ostatnie pytanko - czy w SatCom można umieszczać własne obrazki?


Tak, tylko trzeba zedytować obrazki z folderu Diagram.


Cytat:
Oficjalny podręcznik zwraca 404


Gdzieś go chyba mam wydrukowanego, ale nie wiem gdzie jest...


A zobaczcie czy tutaj się znajduje ten podręcznik...
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-01-2010, 12:56   

Chyba musi być jednocześnie i czarne, i kanał alfa. W GIMPie trzeba wybrać na liście warstw warstwę pogrubioną i z jej menu podręcznego - dodaj kanał alfa. Teraz zaznaczeniem elipsoidalnym wybieramy planetę, naciskamy Ctrl+I a następnie Delete. I już mamy przezroczyste tło :) . Nie rezygnując z zaznaczenia, z menu kolory wybieramy krzywe i ustawiamy wykres wartości na zero (najbardziej w dół). I mamy jednocześnie przezroczyste i czarne tło :)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 06-02-2010, 14:44   

adiblol napisał/a:
Chyba musi być jednocześnie i czarne, i kanał alfa. W GIMPie trzeba wybrać na liście warstw warstwę pogrubioną i z jej menu podręcznego - dodaj kanał alfa. Teraz zaznaczeniem elipsoidalnym wybieramy planetę, naciskamy Ctrl+I a następnie Delete. I już mamy przezroczyste tło :) . Nie rezygnując z zaznaczenia, z menu kolory wybieramy krzywe i ustawiamy wykres wartości na zero (najbardziej w dół). I mamy jednocześnie przezroczyste i czarne tło :)

Nie jestem znawcą GIMPa, więc mam lekki kłopot ze znalezieniem tego, co opisujesz, pracując w GIMPie 2, nie znalazłem "Warstwy Pogrubionej".
Gdy dodam warstwę w tej sposób:

Nie można jej dodać kanału Alfa.

A poza tym:
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 06-02-2010, 15:10   

Bo już masz ten kanał alpha więc nie musisz go dodawać. Po prostu zaznaczasz koło, odwracasz zaznaczenie i wywalasz wszystko co jest zaznaczone (klawisz Delete). Przy zapisywaniu jako TGA wybierasz 'połącz widoczne warstwy'.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
SovieT-15 


Twoja ulubiona misja: A bo ja wiem
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 10
Wysłany: 28-02-2011, 21:29   

sory za odkopanie tematu sprzed roku ale twierdze że rozszerzenie tekstur jest możliwe i to wcale nie musi byc takie trudne jakie się wydaje wystarczy daną teksturę przeskalować równomiernie do jakiejś liczby która jest wielokrotnością liczby 2 np z 256 zrobić 512 i na odwrót ale to bez sensu to tyle ze mojej strony ale nie mogłem się powstrzymać przed napisaniem tego posta
_________________
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 28-02-2011, 21:40   

@up: rozszerzenie to co jest po kropce w nazwie pliku, w tym temacie nie chodzi o zwiększanie rozmiaru :>
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-02-2011, 21:43   

W tytule jest napiane rozmiary, a on napisał jak zwiększyć i jakie mogą być rozmiary tekstur
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 28-02-2011, 21:53   

FE4R napisał/a:
Rozszerzenia - TGA czy BMP?

SovieT-15 napisał/a:
twierdze że rozszerzenie tekstur jest możliwe i to wcale nie musi byc takie trudne jakie się wydaje wystarczy daną teksturę przeskalować

Dlatego w dalszym ciągle twierdzę że to nieporozumienie :>
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-03-2011, 08:17   

Masz racje, to jest nieporozumienie, ale przy okazji odpowiedział na drugie pytanie zadane w temacie.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012