Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
polecenie produce-ciekawostki itp.
Autor Wiadomość
C ruels! 
Neokid


Twoja ulubiona misja: user levels,swobodna gra i KO
Wiek: 22
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 185
Skąd: Devil MachineXD
Wysłany: 31-12-2009, 10:39   polecenie produce-ciekawostki itp.

A oto jedno z najmniej skomplikowanych poleceń w Colobocie ale jednocześnie jedno z najbardziej przydatnych w grze-polecenie produce();
Pozwala na stworzenie obiektów przenośnych i obcych dosłownie z niczego(!)
Tu jest przykład:

produce(position, 0,Titanium,"");

1-szy parametr-pozycja tworzonej rzeczy.
2-gi parametr-kąt pod którym tworzony przedmiot będzie się znajdował
3-ci parametr-nazwa obiektu
4-ty parametr-jeśli tworzysz obiekty przenośne NIC TAM NIE WPISUJ!Daj tam tylko cudzysłów!
Jeśli tworzysz obcych możesz(ale nie musisz)wpisywać tam nazwę programu,który będzie używany przez obcego.
Uwaga!Jeśli popełnisz niżej wymienione błędy(przy tworzeniu obcych)gra ci się wykrzaczy:
1.Nie dobrze napisany program dla kosmity.
2.Błąd w pisaniu nazwy programu dla kosmity podczas pisania produce();
Podczas używania produce gra może się wyłączyć jak masz słaby komputer(gry w 3D takie jak Colobot zużywają 600-660 MB pamięci[jak masz mniej jak 900MB pamięci to dużo!])

Ciekawostka:KO do tworzenia obcych używa właśnie produce!
_________________
http://doladujse.pl/7415 -doładowania na koma
http://www.minecraftaccounts.com?join=34132 - darmowe konta do gry Minecraft
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 31-12-2009, 12:00   

Powstrzymam sie od napisania tylko "fascynujace"... :)

Powiem tylko, ze dla mnie uzywanie tego polecenia podczas wykonywania misji, cwiczen jest rownoznaczne z cheatowaniem. Gdyby tworcy chcieli, zebysmy to wykorzystywali to by napisali o tym w satcomie, a przynajmniej podswietlili jako instrukcje. Nawet o instrukcji search() cos napisali.
_________________
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-12-2009, 13:22   

Ale przy własnych poziomach się przydaje (np. jak chcesz stworzyć jakieś nietypowe misje, albo po prostu własny program dla Królowej).

[ Dodano: 31-12-2009, 13:25 ]
Jak np. dasz:
Kod:
produce(position, orientation, AlienAnt, "%user%\aant01.txt");

to NIE będzie działać. Dlaczego?
Sekwencja \a jest interpretowana jako znak specjalny!
Jak to naprawić?
Wymusić traktowanie \ jako zwykłego backslasha.
Jak?
Użyć \\
Kod:
produce(position, orientation, AlienAnt, "%user%\\aant01.txt");


Może pomoże wielu szukającym błędów...
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 01-01-2010, 13:33   

Ja myśle że to nie jest naprostrza komenda, bo trzeba było się troche namęczyć żeby to znaleźć.
Wpisz sobie to:
Kod:
produce(position,0,30,"");

To utworzy ci niewidziałny przenośny obiekt który nie słóży do niczego.
_________________

 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 01-01-2010, 21:39   

Wpisywanie losowych kategorii jest bez sensu...
_________________
 
 
     
C ruels! 
Neokid


Twoja ulubiona misja: user levels,swobodna gra i KO
Wiek: 22
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 185
Skąd: Devil MachineXD
Wysłany: 02-01-2010, 12:14   

A dlaczego?
_________________
http://doladujse.pl/7415 -doładowania na koma
http://www.minecraftaccounts.com?join=34132 - darmowe konta do gry Minecraft
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 02-01-2010, 13:12   

Cytat:
A dlaczego?

A dlaczego jest z sensem?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Bartek c++ 


Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 390
Wysłany: 02-01-2010, 21:58   

Bo niema sensu :lol: patrzałem na tym forum i admin dawał ten kod w temacie.

[ Dodano: 19-06-2010, 13:19 ]
C ruels! napisał/a:
gry w 3D takie jak Colobot zużywają 600-660 MB pamięci
lol colobot zużywa minimum 64 mb ramu.
_________________

 
     
Diablo 


Twoja ulubiona misja: Swobodne
Wiek: 18
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 10
Skąd: Świętochłowice
  Wysłany: 07-05-2011, 09:06   Program który piszą inwalidzi

Jeśli napiszecie "produce(position,0,Titanium); "(tak piszą inwalidzi) to program zwróci błąd :!:
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 07-05-2011, 11:49   

Fajnie, i co z tego? Kazdy, kto umie liczyc na palcach i wie, ze liczba argumentow to liczba argumentow a nie przyblizona liczba argumentow by na to wpadl.
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012