Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
polecenie produce-ciekawostki itp. |
Autor |
Wiadomość |
C ruels!
Neokid
Twoja ulubiona misja: user levels,swobodna gra i KO
Wiek: 22 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 185 Skąd: Devil MachineXD
|
Wysłany: 31-12-2009, 10:39 polecenie produce-ciekawostki itp.
|
|
|
A oto jedno z najmniej skomplikowanych poleceń w Colobocie ale jednocześnie jedno z najbardziej przydatnych w grze-polecenie produce();
Pozwala na stworzenie obiektów przenośnych i obcych dosłownie z niczego(!)
Tu jest przykład:
produce(position, 0,Titanium,"");
1-szy parametr-pozycja tworzonej rzeczy.
2-gi parametr-kąt pod którym tworzony przedmiot będzie się znajdował
3-ci parametr-nazwa obiektu
4-ty parametr-jeśli tworzysz obiekty przenośne NIC TAM NIE WPISUJ!Daj tam tylko cudzysłów!
Jeśli tworzysz obcych możesz(ale nie musisz)wpisywać tam nazwę programu,który będzie używany przez obcego.
Uwaga!Jeśli popełnisz niżej wymienione błędy(przy tworzeniu obcych)gra ci się wykrzaczy:
1.Nie dobrze napisany program dla kosmity.
2.Błąd w pisaniu nazwy programu dla kosmity podczas pisania produce();
Podczas używania produce gra może się wyłączyć jak masz słaby komputer(gry w 3D takie jak Colobot zużywają 600-660 MB pamięci[jak masz mniej jak 900MB pamięci to dużo!])
Ciekawostka:KO do tworzenia obcych używa właśnie produce! |
_________________ http://doladujse.pl/7415 -doładowania na koma
http://www.minecraftaccounts.com?join=34132 - darmowe konta do gry Minecraft |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 31-12-2009, 12:00
|
|
|
Powstrzymam sie od napisania tylko "fascynujace"...
Powiem tylko, ze dla mnie uzywanie tego polecenia podczas wykonywania misji, cwiczen jest rownoznaczne z cheatowaniem. Gdyby tworcy chcieli, zebysmy to wykorzystywali to by napisali o tym w satcomie, a przynajmniej podswietlili jako instrukcje. Nawet o instrukcji search() cos napisali. |
_________________
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 31-12-2009, 13:22
|
|
|
Ale przy własnych poziomach się przydaje (np. jak chcesz stworzyć jakieś nietypowe misje, albo po prostu własny program dla Królowej).
[ Dodano: 31-12-2009, 13:25 ]
Jak np. dasz:
Kod: | produce(position, orientation, AlienAnt, "%user%\aant01.txt"); |
to NIE będzie działać. Dlaczego?
Sekwencja \a jest interpretowana jako znak specjalny!
Jak to naprawić?
Wymusić traktowanie \ jako zwykłego backslasha.
Jak?
Użyć \\
Kod: | produce(position, orientation, AlienAnt, "%user%\\aant01.txt"); |
Może pomoże wielu szukającym błędów... |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Bartek c++
Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 390
|
Wysłany: 01-01-2010, 13:33
|
|
|
Ja myśle że to nie jest naprostrza komenda, bo trzeba było się troche namęczyć żeby to znaleźć.
Wpisz sobie to:
Kod: | produce(position,0,30,""); |
To utworzy ci niewidziałny przenośny obiekt który nie słóży do niczego. |
_________________
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 01-01-2010, 21:39
|
|
|
Wpisywanie losowych kategorii jest bez sensu... |
_________________
|
|
|
|
|
C ruels!
Neokid
Twoja ulubiona misja: user levels,swobodna gra i KO
Wiek: 22 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 185 Skąd: Devil MachineXD
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
Bartek c++
Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 390
|
Wysłany: 02-01-2010, 21:58
|
|
|
Bo niema sensu patrzałem na tym forum i admin dawał ten kod w temacie.
[ Dodano: 19-06-2010, 13:19 ]
C ruels! napisał/a: | gry w 3D takie jak Colobot zużywają 600-660 MB pamięci | lol colobot zużywa minimum 64 mb ramu. |
_________________
|
|
|
|
|
Diablo
Twoja ulubiona misja: Swobodne
Wiek: 18 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 10 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 07-05-2011, 09:06 Program który piszą inwalidzi
|
|
|
Jeśli napiszecie "produce(position,0,Titanium); "(tak piszą inwalidzi) to program zwróci błąd |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 07-05-2011, 11:49
|
|
|
Fajnie, i co z tego? Kazdy, kto umie liczyc na palcach i wie, ze liczba argumentow to liczba argumentow a nie przyblizona liczba argumentow by na to wpadl. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|