Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Simbax
06-01-2011, 17:37
Edytor obiektów - rozpracowany :D
Autor Wiadomość
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-08-2008, 23:59   Edytor obiektów - rozpracowany :D

Dzisiaj bawiąc się i próbując raz jedno raz drugie odkryłem jak działa edytor obiektów, ten od debugmode :D

Instrukcje wstępne :
I. Unpacker plików .dat
1. Zdobądź unpackera plików .dat (z załącznika)
2. Wypakuj dzięki niemu plik colobot1.dat i colobot2.dat
3. Pliki z colobot1.dat wrzuć do folderu textures (w folderze głównym Colobota)
4. Pliki z colobot2.dat wrzuć do foldaru objects (jeśli nie ma stwórz go powinien być w folderze głównym Colobota)

II. "Instalacja" edtora
1. Wchodzimy w katalog misji (<katalog Colobota>\scene)
2. Kopiujemy scene100.txt do proto100.txt, scene101.txt do proto101.txt (w tym samym katalogu)

III. Uruchomienie edytora
1. Uruchamiamy Colobot`a
2. Wchodzimy w dowolne menu (np. misje)
3. Wciskamy Ctrl+Break i wpisujemy debugmode" naciskamy enter.
4. Wracamy do głównego menu (anuluj)
5. Widzimy nowy przycisk na lewo od przycisku Misje - Prototypy
6. Klikamy na niego i wybieramy pierwszą misję na Ziemii, klikamy graj

IV. Edytor
1. Wygląda on tak :

2. I teraz dzięki wcześniejszej instalacji edytora możemy/musimy :
- w najdłuższym polu wpisujemy nazwę pliku bez rozszerzenia (np. base1)
- klikamy przycisk Read
- właśnie ukazał nam się model obiektu :)
- aby dodać model do aktualnej "sceny" klikamy przycisk Add
- spacją możemy uruchomić "prześwitywanie" obiektów
- strzałkami możemy obracać kamerą a trzymając lewy Ctrl i strzałki góra/dół poruszamy kamerą do góry i w dół, page up i page down to zoom
- klawiszem load wg. mnie przypisujemy do zaznaczonego obiektu teksturę z wpisanego w najdłuższym polu pliku
- przycisk write to zapis ;)
3. Poruszanie obiektem
- mamy 9 przycisków do tego ale najważniejsze to P, R i Z
- klikając na P możemy zmieniać POŁOŻENIE obiektu na scenie
- klikając R możemy OBRÓCIĆ obiekt
- klikając Z możemy ROZSZERZYĆ obiekt w daną stronę
4. Inne
- klikając Backspace (kasowanie) zmieniamy zaznaczony "kawałek" obiektu (to nie poligony)
- klikając Ctrl + Backspace kasujemy zaznaczony "kawałek: obiektu
- klawisz Instert zaznacza wszystko
- klawisz Z potrafi usunąć teksturę z zaznaczonego "kawałka"
- klawisz End czasami odznacza wszystko :P


Jak do teraz odkryłem "tylko" tyle ;) Trzeba jeszcze dowiedzieć się co robi przycisk "Script", jak odznaczyć całkowicie wszystko i jak zaznaczyć grupę "kawałków" np. cały silnik ze statku :)

unpacker.zip
Pobierz Plik ściągnięto 280 raz(y) 334,69 KB

Ostatnio zmieniony przez mac1e7 30-08-2008, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-08-2008, 13:33   RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D

Gratulacje! Dobry tekst!
Odkryłem jeszcze że NUM+ i NUM- powodują wybór kolejnych fragmentów.

Tylko dlaczego jak wpiszę factory1 to nie działa? :(
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
Thorin12 
Administrator forum
Cichy obserwator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 134
Skąd: Wyspa Berk
Wysłany: 30-08-2008, 15:38   RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D

Tez mama ten problem w ogule to jest dos latwy w osludze ale wyprecyzowanie innych elemetow i idelalne polaczenie ich z innymi jest troche trudne. a ja jeszcze odkrylem jakas zmiane koloru przy kliknieciu klawisz V i jakies liczby sie wyskakuja w tych 4 okiniekach po nakliknieciu klawisza P
_________________
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-08-2008, 16:32   RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D

tak, wiem o tym ale zapomniałem napisać ;) V zmienia chyba tylko ten rodzaj i kolor migania zaznaczonego obiektu a P prawdopodobnie pobiera pozycję zaznaczonego obiektu :D
 
 
 
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 07-02-2009, 21:19   

wiem jak zaznaczyć grupę elementów! z wciśniętym shift'em klikamy num+ lub num- i zaznacza nam kolejne kawałk.i :-D

PS:No właśnie,dlaczego gdy wpisze np.: spider1,to nie wczytuje:?:

PS.2:Klawisz P zmienia też texturę.

PS.3:I nie ma do wczytywania robotów ani np.: rudy tytanu

PS.4: Ale tych PS'ów :-D
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 10-02-2009, 20:15   

colobotwymiiata napisał/a:
PS:No właśnie,dlaczego gdy wpisze np.: spider1,to nie wczytuje:?:


Chciałeś zrobić gigapająka :mrgreen: ? :D
Planuję "kiedyś" zrobić konwerter z OBJ (Wavefront) na MOD, wtedy będzie możliwe edytowanie obiektów chociażby w Blenderze.

PS. Konwerter z MOD na OBJ mojego autorstwa wala się gdzieś na tym forum.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
colobotwymiiata
Gość


Wysłany: 17-02-2009, 16:56   Blender

A co to blender??

Sorry, ale się zbytnio na tym nie znam, więc proszę o niewyzywanie mnie od noobów. :-|
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 17-02-2009, 17:02   

hmmm ciekawe pytanie google nie gryzie
:arrow: [URL=google.pl]Google[/URL]
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 18-02-2009, 09:28   

Ja zanim zadam pytanie "co to jest?" sprawdzam czy nie ma wyjaśnienia w wikipedii. Pozwala to powstrzymanie innych od zgryźliwych komentarzy w moim kierunku. Tobie też radzę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Blender_(program)
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-02-2009, 11:27   

COLOBOT napisał/a:
Tobie też radzę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Blender_(program)
To było do mnie??? ja mój post napisałem w sarkaźmie
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 20-02-2009, 15:53   

Cytat:
"Mikser animacji nie-liniowej z automatycznym cyklem chodu wzdłuż krzywej. "
To już wiadomo że nie dla mnie :lol: :lol: :lol:

PS.:Dobra więcej nie będe pisał bezsensownych postów :-) .
 
 
     
fly 


Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 21
Wysłany: 12-03-2009, 15:59   

Mi nie działa unpacker ;(.
 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 14-03-2009, 09:01   

fly napisał/a:
Mi nie działa unpacker ;(.

Prawdopodobnie nie masz pakietu .NET 2.0, Musisz go ściągnąć ze strony Microsoftu.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 14-03-2009, 21:01   

A wiecie że nawet nie wiem w jaki sposób, ale zmodyfikowałem w kształcie robota, jeżeli to tak można ująć i przez to gra w Colobota strasznie szwankuje. W najbliższym czasie dam tutaj screna jak to wygląda i dokładniej opiszę moje zastrzeżenia. Mogę powiedzieć że z edytora korzystałem tylko 2 razy, kiedy to mi prawidłowo chodził. Nie wiem czy te zjawisko to jakiś bug czy coś innego, ale jeszcze trochę poeksperymentuje żeby stwierdzić dlaczego tak się stało.
_________________

 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 15-03-2009, 11:35   

Ja zmieniłem kształt statku kosmicznego, i żadna misja nie chodziła. Musiałem przekopiować pliki DAT, na szczęście mam backup.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012