Przesunięty przez: Simbax 06-01-2011, 17:37 |
Edytor obiektów - rozpracowany :D |
Autor |
Wiadomość |
mac1e7
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26 Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-08-2008, 23:59 Edytor obiektów - rozpracowany :D
|
|
|
Dzisiaj bawiąc się i próbując raz jedno raz drugie odkryłem jak działa edytor obiektów, ten od debugmode
Instrukcje wstępne :
I. Unpacker plików .dat
1. Zdobądź unpackera plików .dat (z załącznika)
2. Wypakuj dzięki niemu plik colobot1.dat i colobot2.dat
3. Pliki z colobot1.dat wrzuć do folderu textures (w folderze głównym Colobota)
4. Pliki z colobot2.dat wrzuć do foldaru objects (jeśli nie ma stwórz go powinien być w folderze głównym Colobota)
II. "Instalacja" edtora
1. Wchodzimy w katalog misji (<katalog Colobota>\scene)
2. Kopiujemy scene100.txt do proto100.txt, scene101.txt do proto101.txt (w tym samym katalogu)
III. Uruchomienie edytora
1. Uruchamiamy Colobot`a
2. Wchodzimy w dowolne menu (np. misje)
3. Wciskamy Ctrl+Break i wpisujemy debugmode" naciskamy enter.
4. Wracamy do głównego menu (anuluj)
5. Widzimy nowy przycisk na lewo od przycisku Misje - Prototypy
6. Klikamy na niego i wybieramy pierwszą misję na Ziemii, klikamy graj
IV. Edytor
1. Wygląda on tak :
2. I teraz dzięki wcześniejszej instalacji edytora możemy/musimy :
- w najdłuższym polu wpisujemy nazwę pliku bez rozszerzenia (np. base1)
- klikamy przycisk Read
- właśnie ukazał nam się model obiektu
- aby dodać model do aktualnej "sceny" klikamy przycisk Add
- spacją możemy uruchomić "prześwitywanie" obiektów
- strzałkami możemy obracać kamerą a trzymając lewy Ctrl i strzałki góra/dół poruszamy kamerą do góry i w dół, page up i page down to zoom
- klawiszem load wg. mnie przypisujemy do zaznaczonego obiektu teksturę z wpisanego w najdłuższym polu pliku
- przycisk write to zapis
3. Poruszanie obiektem
- mamy 9 przycisków do tego ale najważniejsze to P, R i Z
- klikając na P możemy zmieniać POŁOŻENIE obiektu na scenie
- klikając R możemy OBRÓCIĆ obiekt
- klikając Z możemy ROZSZERZYĆ obiekt w daną stronę
4. Inne
- klikając Backspace (kasowanie) zmieniamy zaznaczony "kawałek" obiektu (to nie poligony)
- klikając Ctrl + Backspace kasujemy zaznaczony "kawałek: obiektu
- klawisz Instert zaznacza wszystko
- klawisz Z potrafi usunąć teksturę z zaznaczonego "kawałka"
- klawisz End czasami odznacza wszystko
Jak do teraz odkryłem "tylko" tyle Trzeba jeszcze dowiedzieć się co robi przycisk "Script", jak odznaczyć całkowicie wszystko i jak zaznaczyć grupę "kawałków" np. cały silnik ze statku
unpacker.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 280 raz(y) 334,69 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez mac1e7 30-08-2008, 00:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 30-08-2008, 13:33 RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D
|
|
|
Gratulacje! Dobry tekst!
Odkryłem jeszcze że NUM+ i NUM- powodują wybór kolejnych fragmentów.
Tylko dlaczego jak wpiszę factory1 to nie działa? |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 30-08-2008, 15:38 RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D
|
|
|
Tez mama ten problem w ogule to jest dos latwy w osludze ale wyprecyzowanie innych elemetow i idelalne polaczenie ich z innymi jest troche trudne. a ja jeszcze odkrylem jakas zmiane koloru przy kliknieciu klawisz V i jakies liczby sie wyskakuja w tych 4 okiniekach po nakliknieciu klawisza P |
_________________
|
|
|
|
|
mac1e7
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26 Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-08-2008, 16:32 RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D
|
|
|
tak, wiem o tym ale zapomniałem napisać V zmienia chyba tylko ten rodzaj i kolor migania zaznaczonego obiektu a P prawdopodobnie pobiera pozycję zaznaczonego obiektu |
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 07-02-2009, 21:19
|
|
|
wiem jak zaznaczyć grupę elementów! z wciśniętym shift'em klikamy num+ lub num- i zaznacza nam kolejne kawałk.i
PS:No właśnie,dlaczego gdy wpisze np.: spider1,to nie wczytuje:?:
PS.2:Klawisz P zmienia też texturę.
PS.3:I nie ma do wczytywania robotów ani np.: rudy tytanu
PS.4: Ale tych PS'ów |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 10-02-2009, 20:15
|
|
|
colobotwymiiata napisał/a: | PS:No właśnie,dlaczego gdy wpisze np.: spider1,to nie wczytuje:?: |
Chciałeś zrobić gigapająka ?
Planuję "kiedyś" zrobić konwerter z OBJ (Wavefront) na MOD, wtedy będzie możliwe edytowanie obiektów chociażby w Blenderze.
PS. Konwerter z MOD na OBJ mojego autorstwa wala się gdzieś na tym forum. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Gość
|
Wysłany: 17-02-2009, 16:56 Blender
|
|
|
A co to blender??
Sorry, ale się zbytnio na tym nie znam, więc proszę o niewyzywanie mnie od noobów. |
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:02
|
|
|
hmmm ciekawe pytanie google nie gryzie
[URL=google.pl]Google[/URL] |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 18-02-2009, 09:28
|
|
|
Ja zanim zadam pytanie "co to jest?" sprawdzam czy nie ma wyjaśnienia w wikipedii. Pozwala to powstrzymanie innych od zgryźliwych komentarzy w moim kierunku. Tobie też radzę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Blender_(program) |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-02-2009, 11:27
|
|
|
To było do mnie??? ja mój post napisałem w sarkaźmie |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 20-02-2009, 15:53
|
|
|
Cytat:
"Mikser animacji nie-liniowej z automatycznym cyklem chodu wzdłuż krzywej. "
To już wiadomo że nie dla mnie
PS.:Dobra więcej nie będe pisał bezsensownych postów . |
|
|
|
|
fly
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 21
|
Wysłany: 12-03-2009, 15:59
|
|
|
Mi nie działa unpacker ;(. |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 14-03-2009, 09:01
|
|
|
fly napisał/a: | Mi nie działa unpacker ;(. |
Prawdopodobnie nie masz pakietu .NET 2.0, Musisz go ściągnąć ze strony Microsoftu. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 14-03-2009, 21:01
|
|
|
A wiecie że nawet nie wiem w jaki sposób, ale zmodyfikowałem w kształcie robota, jeżeli to tak można ująć i przez to gra w Colobota strasznie szwankuje. W najbliższym czasie dam tutaj screna jak to wygląda i dokładniej opiszę moje zastrzeżenia. Mogę powiedzieć że z edytora korzystałem tylko 2 razy, kiedy to mi prawidłowo chodził. Nie wiem czy te zjawisko to jakiś bug czy coś innego, ale jeszcze trochę poeksperymentuje żeby stwierdzić dlaczego tak się stało. |
_________________
|
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 15-03-2009, 11:35
|
|
|
Ja zmieniłem kształt statku kosmicznego, i żadna misja nie chodziła. Musiałem przekopiować pliki DAT, na szczęście mam backup. |
|
|
|
|
|