Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić
Autor Wiadomość
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 21-02-2012, 20:06   

Kolejny pomysł:
*podmienienie obiektów i pojazdów na inne (korzystając m.in. z wykonanych już projektów Madmana07)
_________________

 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 21-02-2012, 23:29   

@up: Masz świadomość tego że kolizje z obiektami są w kodzie gry (w pliku exe)? Jeżeli chcemy zmieniać modele to trzeba będzie też to zmienić w źródle (ciężkie do wykonania) albo przebudować silnik. :mrgreen:
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 22-02-2012, 19:38   

Czyli granice kolizyjne obiektów trzeba zamienić na fizykę? Po czymś takim CoLoBoT będzie więcej procesorował. Mimo to jestem za.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 22-02-2012, 19:58   

Mój kolejny pomysł? Stwórzmy modele robotów z CeeBota Teen w małej skali, dodajmy modele dzieci - i mamy dzieci bawiące się mini-robocikami... :P
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
woji


Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 5
Wysłany: 22-02-2012, 22:54   

Przydało by się zmodyfikować statek kosmiczny. Wygląda śmiesznie i nieestetycznie.
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 22-02-2012, 22:55   

Mniej więcej jak adiblol mówi. Użycie bardziej skomplikowanych modeli wymaga równoległego używania mniej skomplikowanych modeli do symulacji fizyki (tudzież tylko zderzeń).

W razie potrzeby mogę wam podrzucić kod, tzw. detektor kolizji linia-trójkąt oraz bardziej zaawansowaną wersję tzn mesh-linia opierający się na współczynnikach Pluckera, czyli jednej z najbardziej efektownych (tzn. najszybszych dla CPU) metod wykrywania kolizji. Swego czasu miałem taką potrzebę napisanie tego do gmoda, Havok nie ze wszystkim dawał sobie radę :)
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 23-02-2012, 12:18   

woji: Statek kosmiczny brzydko wygląda? Eee tam, bez przesady ale to jak uważasz ;)

@EDIT: Do uzywania kolizji z samym podłożem nie musimy używać silnika fizyki. Takie coś można zrobić najwyżej dla kolizji z innymi obiektami.
Tylko proszę was, zeby sie nie okazało ze ta gra będzie wymagać nie wiem jak zajebistego CPU zeby to obslużyc, wymagać 1GB ramu... A.. i GPU- żeby dalo sie to odpalić na kartach graficznych jakiś starszych - GeFroce 2, GeForce 4 ;)
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 23-02-2012, 12:27   

IMO statek kosmiczny jest śmieszny i powinien wyglądać inaczej.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 23-02-2012, 13:12   

To już jak chcesz :) Mnie najbardziej martwi kwestia tego, że niektórzy uważają, że każdy ma komputer dwurdzeniowy, dużo pamięci i dobrą grafikę...

Masz racje, ja np. mam szesciordzeniowy. Czemu mam byc dyskryminowany? //Berserker

A jak powiem inaczej - kazdy ma kompa z Pentium IV :) Jak chodze do ludzi robić koło kompów to to jest najczęściej spotykany procesor. I mają 512MB albo 1GB ram, a karty graficzne np. GeForce 5200... A procek to najczęściej 1.6-2.4GHZ

@EDIT: Jak coś to ja w warsztacie mam możliwość uruchomienia tego na starszych kompach, zeby zobaczyć jak to działa ;) Ja tam mam prawdziwe muzeum - czarno-biały monitor, karty graficzne na ISA, dźwiekowe też miałem ale nie działały... sieciówki na ISA 10Mbps :) Tylko ostatnio coś płyt głowncyh nie mam pod procki poniżej 1000mhz, ale jak bede miał to i na takich moge uruchomić to. Ale mam też kompy z prockami PentiumIV 1.8ghz, 512MB SDRAM, GeForce 2 ;) Albo taki: Pentium IV 2.8GHZ HT, 1GB DDR, zintegrowana grafa intela (lepsza grafa by sie przydala). Także - jak coś moge testować :] Mam też inne procki pentium IV - np. 1.6GHZ z 256 i 512KB Cache L2.
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
Ostatnio zmieniony przez Berserker 23-02-2012, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-02-2012, 20:23   

Dobra. To ja mam pytanie: Jakiej biblioteki sieciowej będziemu używać do
adiblol napisał/a:
* autopobieranie i autorozpakowywanie user leveli (libcurl i libtar?)

jak i do multiplayera. Musi ona być dostępna zarówno na Windowsa i na Linuxa (bo rozumiem, że taki system jest na serwerze adiblola). Proponuję zrobić jeszcze automatyczne aktualizacje ;)
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 24-02-2012, 23:55   

krzys_h napisał/a:
Jakiej biblioteki sieciowej będziemu używać
Już to napisałem:
Cytat:
(libcurl i libtar?)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-02-2012, 09:46   

adiblol napisał/a:
krzys_h napisał/a:
Jakiej biblioteki sieciowej będziemu używać
Już to napisałem:
Cytat:
(libcurl i libtar?)

Tak, ale libcurl jest tylko do klienta, jak zrobimy serwer? Do pobierania poziomów może być nawet FTP, ale multiplayera na tym nie zrobimy.
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 25-02-2012, 14:22   

User levele będą na zwykłym serwerze http i ftp. Będzie opcja wrzucania jakimś prostym skryptem.

Multiplayer to inna bajka i wymaga innych bibliotek.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 25-02-2012, 15:14   

Hmm... a co z wsparciem dla modów? To znaczy, jakaś aplikacja pozwalająca wgrywać mody do już skompilowanej gry? Czy po prostu dostępny kod źródłowy i za każdym razem trzeba będzie edytować pliki i kompilować? Nie mam na myśli user leveli tylko jakiś większych modyfikacji typu inne modele, tekstury, dodatkowe możliwości, rozszerzenie interfejsu i tym podobne bzdety.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 25-02-2012, 18:47   

Simbax napisał/a:
inne modele, tekstury
Da się bez zmieniania exe'ca. Można będzie dodawać do user level'a.


Simbax napisał/a:
rozszerzenie interfejsu
Jeżeli nie zaimplementujemy scripting'u (jak to ja sobie wyobrażałem w CWorld) to będzie wymagało modyfikacji exe. Jeżeli zaimplementujemy (hint: Python) to będzie łatwo nawet dodawać nowe obiekty.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012