Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić |
Autor |
Wiadomość |
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:18 Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić
|
|
|
Wykonalne:
* rozwiązanie problemów z Wine
* muzyka FLAC, Ogg (dzięki libaudiofile autorstwa Mega Nerd LLC)
* przerobienie produce(...) żeby dawało wszystko z niczego
* więcej możliwości w skryptach (np. interakcja z użytkownikiem?)
* deszcz
* autopobieranie i autorozpakowywanie user leveli (libcurl i libtar?)
Wizjonierskie:
* ACL (Access Control List) w celu wyłączenia produce(...) cheaterom (potrzebne przy multiplayerze!)
* multiplayer w postaci patch'a do źródeł
* przeportowanie na systemy uniksowe:
* * grafika DirectX -> OpenGL
* * WinAPI (dźwięk, sterowanie itd.) -> SDL
* * zmiana systemu budowania MS Visual C++ na autoconf+automake lub cmake lub samo Makefile
* interpretacja wirtualnej maszyny LLVM w robocie w celu sprawiedliwego podziału czasu wirtualnego procesora
* * jeżeli nie musi być zbyt sprawiedliwie możemy podmienić język CBot na Python, bo jest fajniejszy .
* dodanie prawdziwego silnika z zewnętrznej biblioteki (np. Bullet Physics + Irrlicht)
Nie wszystkie Wizjonierskie IMO się opłacają. Część trzeba by napisać od nowa. Colonization pozostaje przez to w dalszym ciągu ważnym projektem.
Aby dało się cokolwiek modyfikować potrzebujemy oficjalnej licencji open source. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:23
|
|
|
Po co deszcz? |
_________________
|
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:25 Re: Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić
|
|
|
adiblol napisał/a: | interakcja z użytkownikiem? |
To chyba w CeeBocie (którymś) było. Ale nie jestem pewien. |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:48
|
|
|
Berserker napisał/a: | Po co deszcz? |
A po co to komu? A dlaczego?
Dlatego, że to może pomóc w budowaniu klimatu leveli i będziemy mogli się pochwalić promując grę, że "zawiera zmienne warunki atmosferyczne" Śnieg też by można dołożyć, nie zaszkodzi.
Pozwolę sobie skopiować wady, które zostały wymienione w temacie "Colobot dzisiaj", innymi słowy, to do poprawy (co nieco wykreśliłem):
Wady:
* grafika
* jesteś jedynym człowiekiem (ew. sobie możesz dopisać do poziomu kilku inżynierów i stworzyć bezużyteczną armię klonów, toż z tego się nawet NPC nie da zrobić)
* brak możliwości podawania danych do programu przez gracza w trakcie jego działania (coś w stylu "Podaj współrzędne" nie jest możliwe do napisania)
* brak multiplayera (a jest potencjał)
* brak edytora misji (tworzenie poziomu odbywa się przez rysowanie kilku obrazków w programach graficznych i wypełnieniu plików tekstowych, skutecznie odstrasza i jest czasochłonne, a efekt często niezadowalający) <- THE MOST IMPORTANT
* zapomnij o jakichkolwiek podziemiach, jaskiniach czy nawet budynkach <- będzie potrzebny raczej nowy silnik
* niestabilne działanie
* czasami problemy z odpaleniem na Windowsie, co dopiero na Linuksie czy Mac-u |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:52
|
|
|
Moje zyczenia:
- Limit obiektow najlepiej wywalic.
- Zwiekszyc zasieg wybuchu spiderow i zarazania robali.
- Imo fajnie by bylo dodac wiecej featerow z C++ do CBota, ale to na pozniej (wskazniki, zmienne globalne)
- KONIECZNIE mozliwa do uzyskania predkosc obiektu jako jeden z pol zmiennej object (w Ceebocie jest, w Colobocie nie ma)
I nie, nie zgadzam sie na podmiane CBota na Pythona :< |
_________________
|
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:57
|
|
|
Cytat: | I nie, nie zgadzam sie na podmiane CBota na Pythona :< |
To w takim razie można stworzyć dwie wersje do wyboru:
*szkolenie Python
*szkolenie Cbot
To ciekawa opcja, która zwabiłaby sympatyków Pythona. |
_________________
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:40
|
|
|
CBOT jest nie do podmienienia. Ciekawy pomysł z dwoma szkoleniami, ale może Pythona zostawmy sobie na później (może w formie nowego CeeBota?). Do fizyki to może jakąś bezwładność do obiektów byśmy dodali (astronauta leci bezwładnie po jakimś dużym wybuchu?) |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:01
|
|
|
Tylko prosze was - jak zrobicie deszcze to zeby nie przycinał on gry. I nie zróbcie z tej gry za bardzo wymagającej!
Co do fizyki - no nie wiem, ale chyba zbyt ciężko będzie to zrobić (tą bezwładność obiektów)... |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:05
|
|
|
lukas_j napisał/a: | Co do fizyki - no nie wiem, ale chyba zbyt ciężko będzie to zrobić (tą bezwładność obiektów)... |
Z tego, co wiem, wystarczy wziąć jakiś gotowy schemat fizyczny i zaimplementować go na nowo do CoLoBoT'a. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:08
|
|
|
Ewentualnie można tak zrobić Jak komuś nie sprawi to trudności i będzie chciało mu się to robić - proszę bardzo
A co do zmiany d3d na opengl to.. może być cięzko Ale WinApi -> SDL byłoby już znacznie łatwiejsze
Adiblol: ja bym dał kilka języków jak cos :] |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:14
|
|
|
A może pożyczmy coś z silnika Source (fantazjować to fantazjować), Zaworki się nie obrażą, sami mówili, że jak nie będzie się czegoś robić komercyjnie, to można robić co się chce
PS: No mówili trochę inaczej, dotyczyło to modyfikacji ich gier, ale czemu nie by vasco się w grzebanie w Sursie? |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
Ostatnio zmieniony przez Emxx52 20-02-2012, 20:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:16
|
|
|
Należy przestudiować dokładnie licencje. Może być tam coś w stylu "Wszystko co zostało stworzone przy pomocy Programu lub jego części należy do Valve". |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 20-02-2012, 20:27
|
|
|
A tak konkretnie to pamiętam coś o tym, że silnik fizyczny w nowszych zaworkowych grach to chyba Havok (czy coś takiego), który chyba nie był stworzony przeszło nich. Trzeba sprawdzić...
[ Dodano: 20-02-2012, 20:32 ]
Jakieś dziwne słówka mi wskakują... Sorki, to mój magiczny androidowy słownik |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
|