Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić
Autor Wiadomość
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 20-02-2012, 17:18   Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić

Wykonalne:
* rozwiązanie problemów z Wine
* muzyka FLAC, Ogg (dzięki libaudiofile autorstwa Mega Nerd LLC)
* przerobienie produce(...) żeby dawało wszystko z niczego
* więcej możliwości w skryptach (np. interakcja z użytkownikiem?)
* deszcz
* autopobieranie i autorozpakowywanie user leveli (libcurl i libtar?)


Wizjonierskie:
* ACL (Access Control List) w celu wyłączenia produce(...) cheaterom :mrgreen: (potrzebne przy multiplayerze!)
* multiplayer w postaci patch'a do źródeł
* przeportowanie na systemy uniksowe:
* * grafika DirectX -> OpenGL
* * WinAPI (dźwięk, sterowanie itd.) -> SDL
* * zmiana systemu budowania MS Visual C++ na autoconf+automake lub cmake lub samo Makefile
* interpretacja wirtualnej maszyny LLVM w robocie w celu sprawiedliwego podziału czasu wirtualnego procesora
* * jeżeli nie musi być zbyt sprawiedliwie możemy podmienić język CBot na Python, bo jest fajniejszy ;) .
* dodanie prawdziwego silnika z zewnętrznej biblioteki (np. Bullet Physics + Irrlicht)


Nie wszystkie Wizjonierskie IMO się opłacają. Część trzeba by napisać od nowa. Colonization pozostaje przez to w dalszym ciągu ważnym projektem.

Aby dało się cokolwiek modyfikować potrzebujemy oficjalnej licencji open source.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 20-02-2012, 17:23   

Po co deszcz?
_________________
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-02-2012, 17:25   Re: Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić

adiblol napisał/a:
interakcja z użytkownikiem?

To chyba w CeeBocie (którymś) było. Ale nie jestem pewien.
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 20-02-2012, 17:39   

Berserker napisał/a:

Po co deszcz?
woji prosił :D
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 20-02-2012, 17:48   

Berserker napisał/a:
Po co deszcz?


A po co to komu? A dlaczego?

Dlatego, że to może pomóc w budowaniu klimatu leveli i będziemy mogli się pochwalić promując grę, że "zawiera zmienne warunki atmosferyczne" :mrgreen: Śnieg też by można dołożyć, nie zaszkodzi.

Pozwolę sobie skopiować wady, które zostały wymienione w temacie "Colobot dzisiaj", innymi słowy, to do poprawy (co nieco wykreśliłem):

Wady:
* grafika
* jesteś jedynym człowiekiem (ew. sobie możesz dopisać do poziomu kilku inżynierów i stworzyć bezużyteczną armię klonów, toż z tego się nawet NPC nie da zrobić)
* brak możliwości podawania danych do programu przez gracza w trakcie jego działania (coś w stylu "Podaj współrzędne" nie jest możliwe do napisania)
* brak multiplayera (a jest potencjał)
* brak edytora misji (tworzenie poziomu odbywa się przez rysowanie kilku obrazków w programach graficznych i wypełnieniu plików tekstowych, skutecznie odstrasza i jest czasochłonne, a efekt często niezadowalający) <- THE MOST IMPORTANT
* zapomnij o jakichkolwiek podziemiach, jaskiniach czy nawet budynkach <- będzie potrzebny raczej nowy silnik
* niestabilne działanie
* czasami problemy z odpaleniem na Windowsie, co dopiero na Linuksie czy Mac-u
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 20-02-2012, 17:52   

Moje zyczenia:

- Limit obiektow najlepiej wywalic.
- Zwiekszyc zasieg wybuchu spiderow i zarazania robali.
- Imo fajnie by bylo dodac wiecej featerow z C++ do CBota, ale to na pozniej (wskazniki, zmienne globalne)
- KONIECZNIE mozliwa do uzyskania predkosc obiektu jako jeden z pol zmiennej object (w Ceebocie jest, w Colobocie nie ma)

I nie, nie zgadzam sie na podmiane CBota na Pythona :<
_________________
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 20-02-2012, 17:57   

Cytat:
I nie, nie zgadzam sie na podmiane CBota na Pythona :<


To w takim razie można stworzyć dwie wersje do wyboru:
*szkolenie Python
*szkolenie Cbot

To ciekawa opcja, która zwabiłaby sympatyków Pythona.
_________________

 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 20-02-2012, 18:02   

O, Pythona to bym się chętnie nauczył z Colobotem :>
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 20-02-2012, 19:40   

CBOT jest nie do podmienienia. Ciekawy pomysł z dwoma szkoleniami, ale może Pythona zostawmy sobie na później (może w formie nowego CeeBota?). Do fizyki to może jakąś bezwładność do obiektów byśmy dodali (astronauta leci bezwładnie po jakimś dużym wybuchu?)
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 20-02-2012, 20:01   

Tylko prosze was - jak zrobicie deszcze to zeby nie przycinał on gry. I nie zróbcie z tej gry za bardzo wymagającej!

Co do fizyki - no nie wiem, ale chyba zbyt ciężko będzie to zrobić (tą bezwładność obiektów)...
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 20-02-2012, 20:05   

lukas_j napisał/a:
Co do fizyki - no nie wiem, ale chyba zbyt ciężko będzie to zrobić (tą bezwładność obiektów)...

Z tego, co wiem, wystarczy wziąć jakiś gotowy schemat fizyczny i zaimplementować go na nowo do CoLoBoT'a.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 20-02-2012, 20:08   

Ewentualnie można tak zrobić :) Jak komuś nie sprawi to trudności i będzie chciało mu się to robić - proszę bardzo :)

A co do zmiany d3d na opengl to.. może być cięzko :/ Ale WinApi -> SDL byłoby już znacznie łatwiejsze ;)

Adiblol: ja bym dał kilka języków jak cos :]
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 20-02-2012, 20:14   

A może pożyczmy coś z silnika Source (fantazjować to fantazjować), Zaworki się nie obrażą, sami mówili, że jak nie będzie się czegoś robić komercyjnie, to można robić co się chce :P

PS: No mówili trochę inaczej, dotyczyło to modyfikacji ich gier, ale czemu nie by vasco się w grzebanie w Sursie?
_________________
Windows w szacie Linuxa
Ostatnio zmieniony przez Emxx52 20-02-2012, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 20-02-2012, 20:16   

Należy przestudiować dokładnie licencje. Może być tam coś w stylu "Wszystko co zostało stworzone przy pomocy Programu lub jego części należy do Valve".
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 20-02-2012, 20:27   

A tak konkretnie to pamiętam coś o tym, że silnik fizyczny w nowszych zaworkowych grach to chyba Havok (czy coś takiego), który chyba nie był stworzony przeszło nich. Trzeba sprawdzić...

[ Dodano: 20-02-2012, 20:32 ]
Jakieś dziwne słówka mi wskakują... Sorki, to mój magiczny androidowy słownik :P
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012