Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Mapy |
Autor |
Wiadomość |
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 16-09-2011, 00:08 Mapy
|
|
|
Pobawiłem się dzisiaj z mapowaniem nieco. Nie podoba mi się to. W każdym razie nie widzą mi się mapy w formacie irr zrobione z irrEdit. Heighmapa daje schodki, z obsługi świateł jest tylko zwykłe światło, ogólnie bieda. Jutro porobię testy w 3ds maxie i zobacze, co tam dam radę wykminić. O ile dobrze pamiętam, jest możliwość aby mapy były w formacie 3ds tak? |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-09-2011, 07:26
|
|
|
Tak. Trzeba się jakoś umówić, w jaki sposób będą przechowyane mapy. Ja proponuję archiwum ZIP (ewentualnie ze zmienionym rozszerzeniem) w którym będą:
- podłoże - format 3DS
- skrypt mapy - format nieznany (zobaczymy co mi się uda wykombinować)
- tekstury terenu itd.
- dodatkowe obiekty (nowość!) - Dodatkowe obiekty nieistniejące nigdzie indziej w grze (tylko user levele) - format: Folder objects z podfolderami models/, textures/ i script/ (oskryptowanie nowych obiektów)
- Inne, jeszcze do wymyślenia |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 16-09-2011, 11:58
|
|
|
Albo po prostu powrzucać je logicznie do maps/ a materiały do materials/ i po kłopocie. Btw właśnie sobie przypomniałem, że irrlicht chyba obsługuje też *.bsp? Jak tak to zaraz wezmę hammera i sklece jakąś mapkę. |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Wronq
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 27
|
Wysłany: 16-09-2011, 13:05
|
|
|
Ostatnio myślałem nad takim abstrakcyjnym pomysłem (który na pewno wpiszę w to, nad czym sam pracuję). Polega on na tym, że każda mapka reprezentowana jest przez dllkę - zadanie samej gry polega na odpowiednim wczytaniu tej dllki i połączeniu jej z innymi elementami gry (np. z obsługą robotów itd.). Dllka natomiast miałaby udostępniony pewien interfejs (swego rodzaju API) i po jej stronie leżałoby wczytywanie map, celi gry, obsługa zdarzeń charakterystycznych dla tego poziomu i tak dalej.
Dobre jest w tym to, że jeżeli to dobrze zaprojektować i potem udokumentować można bardzo szybciutko i łatwiutko dorabiać nowe (user)levele. |
_________________ Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?". |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
Wronq
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 27
|
Wysłany: 16-09-2011, 14:41
|
|
|
No to brak możliwości user leveli, albo specjalna dllka ładująca user levele - żadne problem.
Od strony programisty wg mnie bardzo przyjemne rozwiązanie - pozwala łatwiej "podzielić" pracę na pewne części. |
_________________ Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?". |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 16-09-2011, 15:24
|
|
|
Levele mogą być w pliku który nie zawiera kodu maszynowego. Wystarczy wykorzystać XML albo YAML do zapisu położeń obiektów, mapy etc. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Wronq
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 27
|
Wysłany: 16-09-2011, 15:31
|
|
|
Można, oczywiście, ale po pierwsze wymaga to odpowiedniego parsera, a po drugie to ma pewne ograniczenia - dllka żadnych (poza sprzętowymi chyba) |
_________________ Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?". |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 16-09-2011, 16:27
|
|
|
A ja bym został przy pliczkach bsp (o ile dobrze wyjdą). |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 18-09-2011, 19:58
|
|
|
Jak narazie wrzuciłem na svn najprostszą na świecie mapę w pliku 3ds (testowane na programie PerPixelLighting). Nie wiem jak to będzie z teksturami na niem, możliwe że trzeba poprawić ścieżki bądź porobić coś w kodzie. Dałem też fix na textury obiektów. |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|