Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Mapy
Autor Wiadomość
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 16-09-2011, 00:08   Mapy

Pobawiłem się dzisiaj z mapowaniem nieco. Nie podoba mi się to. W każdym razie nie widzą mi się mapy w formacie irr zrobione z irrEdit. Heighmapa daje schodki, z obsługi świateł jest tylko zwykłe światło, ogólnie bieda. Jutro porobię testy w 3ds maxie i zobacze, co tam dam radę wykminić. O ile dobrze pamiętam, jest możliwość aby mapy były w formacie 3ds tak?
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-09-2011, 07:26   

Tak. Trzeba się jakoś umówić, w jaki sposób będą przechowyane mapy. Ja proponuję archiwum ZIP (ewentualnie ze zmienionym rozszerzeniem) w którym będą:
- podłoże - format 3DS
- skrypt mapy - format nieznany (zobaczymy co mi się uda wykombinować)
- tekstury terenu itd.
- dodatkowe obiekty (nowość!) - Dodatkowe obiekty nieistniejące nigdzie indziej w grze (tylko user levele) - format: Folder objects z podfolderami models/, textures/ i script/ (oskryptowanie nowych obiektów)
- Inne, jeszcze do wymyślenia
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 16-09-2011, 11:58   

Albo po prostu powrzucać je logicznie do maps/ a materiały do materials/ i po kłopocie. Btw właśnie sobie przypomniałem, że irrlicht chyba obsługuje też *.bsp? Jak tak to zaraz wezmę hammera i sklece jakąś mapkę.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 16-09-2011, 13:05   

Ostatnio myślałem nad takim abstrakcyjnym pomysłem (który na pewno wpiszę w to, nad czym sam pracuję). Polega on na tym, że każda mapka reprezentowana jest przez dllkę - zadanie samej gry polega na odpowiednim wczytaniu tej dllki i połączeniu jej z innymi elementami gry (np. z obsługą robotów itd.). Dllka natomiast miałaby udostępniony pewien interfejs (swego rodzaju API) i po jej stronie leżałoby wczytywanie map, celi gry, obsługa zdarzeń charakterystycznych dla tego poziomu i tak dalej.
Dobre jest w tym to, że jeżeli to dobrze zaprojektować i potem udokumentować można bardzo szybciutko i łatwiutko dorabiać nowe (user)levele.
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 16-09-2011, 14:34   

@up: tak tak, a user levele ściągane z forum miałyby trojana gratis. :>
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 16-09-2011, 14:41   

No to brak możliwości user leveli, albo specjalna dllka ładująca user levele - żadne problem.
Od strony programisty wg mnie bardzo przyjemne rozwiązanie - pozwala łatwiej "podzielić" pracę na pewne części.
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 16-09-2011, 15:24   

Levele mogą być w pliku który nie zawiera kodu maszynowego. Wystarczy wykorzystać XML albo YAML do zapisu położeń obiektów, mapy etc.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 16-09-2011, 15:31   

Można, oczywiście, ale po pierwsze wymaga to odpowiedniego parsera, a po drugie to ma pewne ograniczenia - dllka żadnych (poza sprzętowymi chyba)
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 16-09-2011, 16:27   

A ja bym został przy pliczkach bsp (o ile dobrze wyjdą).
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 17-09-2011, 12:00   

A lista botów etc. w pliku YAML.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 18-09-2011, 19:58   

Jak narazie wrzuciłem na svn najprostszą na świecie mapę w pliku 3ds (testowane na programie PerPixelLighting). Nie wiem jak to będzie z teksturami na niem, możliwe że trzeba poprawić ścieżki bądź porobić coś w kodzie. Dałem też fix na textury obiektów.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012