Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Abadon
10-07-2012, 16:32
Gameplay
Autor Wiadomość
tomangelo 


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 19-08-2012, 23:19   

@Raptor: chodzi o coś takiego http://www.swiatobrazu.pl...odczerwieni.jpg ?
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-08-2012, 08:53   

Doskonały pomysł Raptorze! Owadom co prawda oczka nie świecą ale często posiadają one zdolność bioluminescencji.
Połyskujące w mroku robale byłyby niesamowite. Odsłaniały by bogactwo wzorów niewidoczne za dnia. To zmuszało by gracza do innego spojrzenia na wroga. Jako stworzenia piękne i pełne tajemnic.

Dodatkowo zmiana kolorów w konkretnych sytuacjach mogła by dać mrówom coś na kształt uczuć. Zaznaczyć, że te mrówki nie są tylko głupimi robakami ale czymś więcej.

A co do noktowizji to raczej nie byłaby dobra w połączeni z tymi świecącymi robalami. Można najwyżej użyć tego pomysłu w konkretnej misji w której doszłoby przypadkowo do zaćmienia. Zsyłając ciemności wymagające noktowizji. Dodatkowo wystarczy dodać jakąś wymówkę dlaczego nie można użyć świateł, bo to właśnie nich powinno się zazwyczaj używać.
 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 20-08-2012, 11:26   

Oczy mogłyby odbijać światło z lampek robota przecie :)
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
tomangelo 


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 20-08-2012, 16:46   

Jeśli będzie wprowadzone zwiększone życie obcych to może naszemu kosmonaucie dać jakąś broń? Nie miałoby to większej mocy, ale w krytycznych sytuacjach pomagałoby przetrwać.
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 20-08-2012, 20:48   

Cytat:
Można najwyżej użyć tego pomysłu w konkretnej misji w której doszłoby przypadkowo do zaćmienia.


Od razu przypomina mi się film Pitch Black, gdzie zaćmienie powoduje że z jaskiń wyłażą krwiopijne bestie.
_________________

 
     
SeriMP711 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Saari :D
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 3
Skąd: Środa Wielkopolska
Wysłany: 23-08-2012, 21:57   

Przydałby się jakiś mały pistolet laserowy dla naszego bohatera. Niech nie będzie taki bezbronny. :)
 
 
     
tomangelo 


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 24-08-2012, 00:33   

O tym właśnie mówiłem, jakaś zabaweczka zadająca niewielkie obrażenia.
 
     
patrolez 
PWr


Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-08-2012, 16:02   

Miecze świetlne i lasery... Podoba mi się pomysł na modularność robotów, ale to może być ciężkie i z resztą GOLD to ma być odświeżenie, a nie kompletna zmiana, tak?

Co do źródeł ciekawych pomysłów może posłużyć sama Wikipedia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_Fermiego

Można też inspirować się różnymi ciekawostkami z innych gier, a może trochę humoru tam dołożyć? Że CBOT, że kod, że smutny geek? :D
_________________
Wszystko jest obiektem.
 
     
tomangelo 


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 24-08-2012, 16:20   

Owszem, GOLD to odświeżony oryginalny Colobot, jednak tutaj rozmyślamy nad pomysłami do Colobot 2
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-08-2012, 08:38   

Owszem. Temat jest w złym dziale.

Paradoks Fermiego i sprawy powiązane rozważamy w temacie o fabule.

Astronauta jest kwestią bardzo delikatną. Zły zestaw cech może go uczynić bezużytecznym ciężarem, lub przekokszonym koksem.
Według mnie Astronauta powinien być elementem kluczowym bez którego ukończenie misji nie bedzie możliwe.
Pojawiły się wcześniej pomysły dodania robota budującego. Trzeba z tym uważać, ponieważ może to doprowadzić do sytuacji w której gracz stawia astronaute gdzieś w kącie i zostawia go tam do końca misji.
Popieram pomysł dodania mu pistoletu. Musi on być jednak zdecydowanie słabszy od standardowego działka.
A co do robota budującego to powinien mieć mniejszą wydajność niż astronauta aby zachęcić gracza do korzystania z astronauty.
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 25-08-2012, 10:12   

Ewentualnie można pójść w styl gry IronStrategy - roboty tak duże, że astronauta mógł do nich wsiąść, a żeby sterować większą ilością - szedł do centrum dowodzenia, i z tamtąd sterował wszystkim (lecz czasami musiał wyjsć żeby coś tam zrobić).
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 26-08-2012, 23:01   

Jeżeli chodzi o pistolecik, to nie wiem czy pomysł poprzeć, czy nie, ale mogło by to wyglądać tak, że astronauta strzela, mrówka odskakuje do tyłu (jak Houndeye w Half-Lifie :> ), a jak trafi to mrówka ucieka :P
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 27-08-2012, 13:12   

Mnie również nie podoba się ten pomysł. Coraz mniej chory jestem, więc napiszę:

Pistolecik? Może kiedy Astronauta trzymałby go jak John Wayne oraz mówił jak on... Laser? Astronauta z twarzą Harrisona Forda uganiającego się za ubranymi na biało trepami w Gwieździe Śmierci i dzierżący pistolet laserowy to było coś. BYŁO!

W ogóle dodatkowa zabawka w wyposażeniu Astronauty wydaje mi się trochę zbędnym wodotryskiem w grze. Ale mam inne propozycje.

Jeśli chodzi o oryginalne rekwizyty, to przejrzyjmy co już było: mieliśmy już archeologa z biczem, kapeluszem i twarzą Harrisona Forda, archeolożkę z kucykiem, dwiema spluwami i wydatnymi kobiecymi kształtami, Łukasza Łunochoda z mieczem świetlnym, nastolatka z podróżującym w czasie DeLorean'em... Dużo tego było.

Co mogłoby zmieścić się w CoLoBoT i być dosyć oryginalne? Może by jednak dać Astronaucie szkło powiększające do skupiania promieni słonecznych i palenia nieszczęsnych Robali? A co? Sam tak robiłem :D ...

Bardziej poważna i dość oryginalna propozycja brzmi: dajmy mu coś w rodzaju kierunkowego emitera ultradźwięków. Zasięg 10, może 20 metrów. Odstrasza AlienInsects i powoduje ich kilkusekundową niemożność ataku. Mrówki i inne, nowe kreatury, które rozwinęły możliwość strzelania na dalszą odległość (w oryginalnym CoLoBoT około 40m dla Mrówek*) byłyby w stanie wciąż walczyć będąc poza polem rażenia emitera. Ograniczona liczba "strzałów" emitera przez baterię znajdującą się w tzw. zestawie przetrwania (astronauta też powinien się ładować. Dlaczego może latać w nieskończoność a roboty nie? Część tej energii będzie współdzielona na działko budujące i na wspomniany emiter). "Strzałów" będzie, załóżmy, 30 przy pełnym ogniwie. Dodatkowo częstotliwość ultradźwięków trzeba będzie regulować w zależności od gatunku/rodzaju Robala. Każdą częstotliwość trzeba będzie "wynaleźć" w AutoLab (Laboratorium). Pod koniec będzie możliwe opracowanie systemu wykrywającego automatycznie gatunek/rodzaj Insekta podczas namierzania i dostosowującego odpowiednią częstotliwość. Dodatkowym bonusem mógłby być tryb dookólnych ultradźwięków, które mogłyby obezwładnić chwilowo spory rój otaczających Astronautę Insektów jednego gatunku, przy czym zużycie energii na taki "wymiot" byłoby proporcjonalnie większe.

Pomysł warty rozpatrzenia, jednak może być żmudny do implementacji. Dużo kodu, nieco więcej badań nad materią organiczną konkretnych gatunków. Pewnie naruszyłem też kilka niemożliwości w Nauce. Naturalne stawonogi odbierają w jakiś sposób bodźce infra- lub ultra-dźwiękowe? Nie wiem też, co z wodnymi Insektami. Ultradźwięki w gęstszym ośrodku rozchodzą się skuteczniej, ale czy będą działać jak powinny?



* Wiadomym jest, że w oryginalnym CoLoBoT funkcja "fire(item.position);" umożliwia mrówkom strzelanie kulami kwasu na nieskończoną odległość - Dla nie wiedzących: postawcie na dogodnym światku Me oraz AlienAnt, w mrówce postawcie zapętlony program wykrywający i nie ograniczający zasięgu wyszukiwania Me, po czym wspomniany "fire(item.position);". Mrówka będzie strzelała cały czas, nawet kiedy oddalimy się od niej na drugi koniec mapy, przy dużych rozdzielczościach ekranu powinny być widoczne docierające do nas niektóre kule kwasu, które wystrzeliła. Tak więc, jej rzeczywisty zasięg bije nawet działo fazowe. Jak to by powiedział, zarówno książkowy jak i filmowy Ian Malcolm z Jurassic Park: "Life found the way".
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 27-08-2012, 14:27   

Popieram Raptora i Emxxa. Jakkolwiek ta broń miałaby wyglądać, nie powinna zabijać a jedynie odstraszać zagrożenie. I najlepiej niech pozwala na maksymalnie jeden strzał na minutę. To ma być OSTATECZNOŚĆ. Jeśli gracz będzie mógł przejść misję bez użycia czegokolwiek z wyj. astronauty to co to za gra? No i zniknie ta magia starego Colobota, w którym czasami przesadna ostrożność i dokładność była jednym z elementów potrzebnych do przetrwania.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 27-08-2012, 23:06   

Oczywiście te wszystkie nowe rzeczy trzeba będzie wprowadzić tłumacząc dlaczego to, a nie to co było użyte w misji Colobot, np. zróbmy taki basic training na Nowej Ziemi, czyli postawmy Inżyniera i niech tłumaczy to i owo. Póki są wokół ludzie, niech będzie jakiś kontakt, pewne dialogi (a może monologi - jestem za raczej niemą postacią).
Może trochę pociągnąłem z innej beczki, ale niech w nas uderzy fala pomysłów! :)
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012