Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: adiblol
02-10-2011, 02:27
Wybór silnika
Autor Wiadomość
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 25-08-2011, 19:59   

Przynajmniej nikt nie dyskutuje o tym czy Colobot ma być darmowy... To by było piekło...

Madman07 napisał/a:
Pisanie własnego silnika, kiedy na rynku jest ich masa i che się stworzyć grę nie jest ok.


Jest ok kiedy się na tym znasz, masz całe studio i czas. Nie mamy ani jednego. Im dłużej to trwa tym mniej osób się interesuje w ogóle Colobotem i tym trudniej będzie grę wypromować.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 25-08-2011, 20:54   

Trzeba robić, a nie gadać (przynajmniej nie konstruktywne rzeczy, a te takie są).
W każdym bądź razie postaram się pokazać jakieś efekty przed 1 września jeszcze. Może być ciężko, ale dam z siebie wszystko.
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 27-08-2011, 22:02   

Patrzyłem w kod gry bazującej na Irrlicht i mi się podoba. ;)
Wolę C++ od C# bo jest szybszy i niezależny od platformy (wystarczy przekompilować, nie trzeba zmuszać użytkowników do instalacji środowiska uruchomieniowego). Poza tym .NET to tylko Windows i Linux, a co gdy ktoś będzie chciał przeportować np. na iOS? ;)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 28-08-2011, 01:01   

XNA to też XBOX :D
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 04-09-2011, 16:33   

Madman07 lub adiblol. Ostateczny werdykt. Jednym zdaniem jaki silnik będzie użyty. Chyba wystarczająco opinii padło. Po tym niech ten temat się wreszcie zamknie.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 04-09-2011, 18:55   

Pewno irrlicht albo Ogre3d, coby to ładnie wyglądało (grafika jest ważna, a jak ktoś mówi że nie to znaczy, że ma słabego kompa) i chodziło na linuxie. Aczkolwiek jak się wiecej nie wypowiem, jako że jestem facetem od modelowania.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 04-09-2011, 18:59   

Myślałem bardziej o jednoznacznej odpowiedzi...
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 05-09-2011, 15:21   

Madman07 napisał/a:
grafika jest ważna, a jak ktoś mówi że nie to znaczy, że ma słabego kompa
Ja mam i co, mam się czuć przez to gorszy?

Jednoznaczna odpowiedź: Irrlicht.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 05-09-2011, 15:59   

Skoro wiecie jakiego użyjecie silnika, to kto zabierze się za pisanie tego?
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 05-09-2011, 16:10   

Wreszcie do czegoś doszliśmy. Temat uważam za zamknięty. Jeśli ktoś ma coś przeciwko, niech go otworzy albo wyśle wiadomość na PW.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 05-09-2011, 19:21   

Nie mówie o czuciu się gorszym, ale o fakcie "ja mam słabego kompa więc gra musi być słaba żeby chodziła u mnie".
Mogę wiedzieć, czym motywujesz swój wybór?
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 05-09-2011, 19:32   

Cytat:
Mogę wiedzieć, czym motywujesz swój wybór?

Popularność więc dobry support na forach, i już grzebałem w grze która na nim bazuje, małe wymagania.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 02-10-2011, 02:30   

Nie żebym sugerował zmianę silnika, ale...
http://www.youtube.com/watch?v=pc9JWYuUa2o

Blender - open source
Bullet Physics - open source
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 02-10-2011, 11:51   

A Blender to nie jest przypadkiem studio tak samo jak 3dsmax?
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 02-10-2011, 12:53   

Z tego co się orientuje, to tak. Widocznie stworzyli do tego samodzielny engine :) Nie powiem, efekty mi się podobają. Jednak jak bym miał robić modele w blenderze, to nie wiem czy dam radę. Wczoraj akurat się nim bawiłem i zwykłego prostopadłościanu nie umiałem zrobić... W każdym razie, silnik zalezy od programistów:)
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012