|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Colonization |
Autor |
Wiadomość |
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-06-2011, 11:57
|
|
|
cezar.512 napisał/a: | Dobra. Na początek mam całkiem dobry zarys tego, jak ma wyglądać nowy robot treningowy na kołach (no właśnie: czy dobrym pomysłem bedzie taki robot, ale z innymi napędami?). Bedzie to połączenie zwykłego bota treningowego z CoLoBoT, bolidu z CeeBot4 i bota rysującego z CeeBot3. To wszystko w celach oczywiście ćwiczebnych.
Pytanie ogólne do Was wszystkich. Czy chcecie, by design nowych obiektów pozostał ten sam (chodzi mi o to, że oryginalne boty i budynki w CoLoBoT są złożone z prostych, kanciastych i estetycznych brył, czasami nawet bardzo nierealnych i zabawnych)? Czy może wszystkie obiekty mają mieć bardziej nowoczesny, poważny i elegancki wygląd (dostosowany do obecnych trendów S-F i robotyki)? |
Myślę że można pozostać przy tym stylu jaki jest w Colobocie, ale przydało by się trochę więcej detali.
Co do bota treningowego, to na gąsienicach się nie przyda, lepiej na nogach. Ciekawy mógłby być taki robot z możliwością latania.
Trzeba jeszcze ustalić czy boty 'specjalne' (na dużych gąsienicach) będą miały inne napędy czy będą robotami które po prostu nie wszędzie wjadą i są powolne, ta jak teraz.
BTW Można dodać jeszcze inne niż uran i tytan minerały do C2, które w będzie ciężko znaleźć, a będą potrzebne do botów specjalnych i zaawansowanych budynków. |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 01-06-2011, 13:15
|
|
|
Można wprowadzić jakieś kryształy, z których możliwe by było stworzenie ogniw zasilających. Właściwie to można zrobić to tak: kryształ (lub uran) + tytan = ogniwo paliwowe. Np. materia organiczna była by potrzebna do konstrukcji robotów z działem organicznym albo na nogach, itp.
Ogólnie to mam pomysł taki, żeby po pierwsze zmienić wygląda statku matki (żeby był podobny do samolotu, bo przy obecnym nurtuje mnie pytanie: dlaczego to się wszystko w nim nie poprzewraca?) a po drugie można wprowadzić taki element, że gracz (tudzież szef wyprawy) siedzi na statku, a wszelkie boty są przez niego sterowane zdalnie ( w tym jeden robot humanoidalny). Oznacza to, że mógłby on zostać zniszczony.
Jeszcze jeden pomysł to raporty z satelity - dlaczego nie zmienić raportów z bazy na raporty generowane przez zaawansowany komputer pokładowy statku matki? |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 01-06-2011, 13:36
|
|
|
Dodam jeszcze, że surowce tym razem powinny się różnić tylko kolorami. Kształty powinny mieć mniej regularne (jakiś algorytm generujący losowy kształt zbliżony do kuli?), jednak powinny być tych samych rozmiarów. Doda to trochę naturalnego realizmu tym surowcom, jak i samej grze. Wszyscy wiemy, że Natura nigdy nie tworzy takich samych elementów we Wszechświecie. Można też zrobić, aby TitaniumOre miało bardziej gładki, zbliżony do kuli (ale nigdy nią nie będący) kształt. Natomiast UraniumOre może być bardziej chropowaty. Tylko surowce, które zostały wydobyte przez Derrick, nie przez naturalne procesy danej planety, mogą mieć idealne i zawsze takie same kształty.
Co do szkicowania, to już niedługo zabieram się do pracy. Muszę mieć tylko trochę więcej wolnego czasu. O natchnienie u mnie nie będzie trudno. Małym problemem może być tylko to, że nie mam skanera, który jest potrzebny do digitalizacji moich prac, jednakże mój sąsiad powinien mi w tym celu pomóc ... |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 01-06-2011, 15:48
|
|
|
Interfejsem trza zająć się później, kiedy będzie wiadomo, co gra będzie mieć. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-06-2011, 16:40
|
|
|
cezar.512 napisał/a: | Dodam jeszcze, że surowce tym razem powinny się różnić tylko kolorami. Kształty powinny mieć mniej regularne (jakiś algorytm generujący losowy kształt zbliżony do kuli?), jednak powinny być tych samych rozmiarów. Doda to trochę naturalnego realizmu tym surowcom, jak i samej grze. Wszyscy wiemy, że Natura nigdy nie tworzy takich samych elementów we Wszechświecie. Można też zrobić, aby TitaniumOre miało bardziej gładki, zbliżony do kuli (ale nigdy nią nie będący) kształt. Natomiast UraniumOre może być bardziej chropowaty. Tylko surowce, które zostały wydobyte przez Derrick, nie przez naturalne procesy danej planety, mogą mieć idealne i zawsze takie same kształty. |
Hmmm... To losowe generowanie kształtu mogło by być ciekawe... Ale czy to da się zrobić? A surowce wydobyte mogły by mieć kształt idealnych sześciennych bloków (wycięte kawałki złoża).
I jeszcze jedno: surowce pod powierzchnią nie powinny być nieskończone. Jedynie na swobodnej grze mogło by być coś w stylu, że można zbudować jakiś port kosmiczny i kupować surowce. I tylko energia by się mogła odnawiać po pewnym czasie w złożach. W derrickach i 'ładowarkach' mogło by być coś informujące o ilości surowca w złożu. |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-06-2011, 17:09
|
|
|
Losowe generowanie - dobry pomysł
Skończone złoża - dobry pomysł, szperacz mógłby pokazywać coś w stylu: "Znaleziono złoże tytanu. Wykryto 2578 g." i w interfejsie kopalni/elektrowni komunikat "Pozostało: 1728 g."
I nowy pomysł: Jeśli kształty surowców będą niewówne to mogą mieć nierówną wartość np. jeden tytan ( już nie kostka ) ma 25 g a drugi 127 g. Do zbudowania robota potrzeba np. 300 g. ( fabryka mogłaby zwracać "nadwyżkę" ) W interfejsie kopalni można wybrać jakie tytany mają być produkowane ( czyli guziczki 50, 100, 150, 200, 300 itp. ) |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 01-06-2011, 19:46
|
|
|
Losowanie kształtu raczej by polegało na stworzeniu 3-5 podobnych modeli i ich losowym wyborze. Ilość złóż w ziemi to fajny pomysł, natomiast kichą wydaje mi się opcja wytapiania różnej wielkości kostek i guziczków z ich wielkościami :p Jak już to lepiej żeby były potrzebne np. 2 kostki tytatnu dla większych robotów, itp.
Nowy projekt wózka, na jego bazie powstaną kolejne, chociaż nie za bardzo mi się podoba. Co sądzicie? Bedzie lepiej jak dostanie porządne tekstury, czy coś do poprawy raczej?
|
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-06-2011, 19:54
|
|
|
Według mnie jest bardzo ładny. Brakuje mu tylko tekstury. I troszeczkę zbyt kanciasty. Ale troszkę za mocno przypomina model z colobota i Epsitec mógłby się przyczepić. |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 01-06-2011, 21:10
|
|
|
Co do tego ostatniego modelu: naprawdę niezły, ale miejsce na ogniwo powinno mieć inne wymiary.
Mam jeszcze pomysł na robota budującego: miałby on z tyłu 2 miejsca: na ogniwo i na tytan, a z przodu coś do budowania (byle nie zwalone z Colobota działko neutronowe) i chwytak. Chwytak by miał tylko 2 funkcje: wkładanie i wyciąganie surowców. Miałby możliwość przewożenia max 5 surowców (działa też jako transporter). Ale byłby bardzo powolny i nie mógł by jechać po zbyt pochyłym terenie. W interface miałby przyciski do budowania zawierające też obrazki surowców i ich ilości (ewentualnie pod przyciskami, lub informacja po najechaniu na przycisk) i przyciski do obsługi chwytaka. Programowało by się go instrukcjami build(kategoria budynku), grab() i drop(kategoria surowca).
Z kolei w fabryce robotów było by miejsce do wkładania tytanu który od razu wjeżdża do środka. Żeby nie zrzynać od Epsiteca. |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 01-06-2011, 21:22
|
|
|
Kanciastość modelu - na koniec to załatwię używając chamfner, ładnie wygładzi model na rogach. Wymiary modelu są żywcem zerżnięte z colobotowych, również pojemnik na baterie ma idealnie taki sam wymiar. Nie sądzę żeby się przyczepili, w końcu to mój model, w końcu mam prawo zrobić coś podobnego od podstaw
Transporter brzmi świetnie. Właściwie mógłby być zbudowany na każdej podstawie (nogi, koła, gąsienice, latające), tylko tyle, że miał by 2 pary napędowe, z przodu i z tyłu (ow jakiegoś rodzaju przyczepka podczepiana pod jakikolwiek inny pojazd). Robot budowlaniec Też brzmi świetnie A co do fabryki to właśnie mam zamiar zrobić jej z boku miejsce na ułożenie kostki tytanu, którą by potem sobie wciągnęła. |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-06-2011, 15:37
|
|
|
Mam małą propozycję dotyczącą statku kosmicznego:
Można zrobić w środku pewien podział:
1. ładownia, gdzie zanosimy wszystkie surowce
2. pokład, czyli parking dla robotów
3. kabina pilota, miejsce dla naszego astronauty. Można stąd:
a) kierować statkiem - W oryginalnej części fabuły tutaj zakańczamy każdą misję (po ukończeniu wszystkich celów) i wybieramy następną (inna forma colobotowego menu z misjami). W drugiej części fabuły (która jak ustaliliśmy może być nieliniowa) tutaj wybieramy planetę do której lecimy (możemy je zwiedać w dowolnej kolejności).
b) monitorować zapełnienie ładowni - Roboty same zostawiają surowce tak, aby zmieściło się ich jak najwięcej.
c) monitorować stan paliwa - Co jakiś czas musimy doładować się w stacji kosmicznej.
d) leczyć astronautę - Już nie leczy się sam.
Fabryka robotów mogłaby mieć drzwi jak garaż które otwierałyby się zaraz po zbudowaniu robota i zamykały zaraz po wyjechaniu nim. Transporter mógłby też przenosić wiele surowców na raz.
----------------------------------------
No to może mała sklejka dotychczasowej dyskusji:
Pomysły zaakceptowane
- Silnik Unreal Engine 3
- Tryb multiplayer
- Stare + nowe misje
- User levele
- Nowy bot treningowy (zwykły z colobota + bolid z ceebot 4 + rysujący z ceebot 3)
- Styl obiektów z oryginalnego colobota (proste, nierealne, zabawne kształty)
- Nieregularny kształt surowców
- Skończone surowce pod powierzchnią
- Robot budowlaniec
Pomysły czekające na akceptację lub odrzucenie
- Nazwa "Colonization"
- Minigry (np. wyścigi robotów)
- Nagrywanie filmików z gry, również w Full HD i 3D (jeśli da się zrealizować)
- Anaglifowe 3D podczas grania (jeśli da się zrealizować, Madman07 napisał że się da)
- Dodanie innych minerałów niż uran i tytan
- Podział statku (patrz początek postu)
- Garażowe drzwi w fabryce (patrz początek postu)
- Transporter przenosi wiele surowców na raz (patrz początek postu)
Pytania bez odpowiedzi
- Zna ktoś jakiś kompilator C++ open source na którym można by się wzorować pisząc interpreter CBot? (pytanie głównie do adiblola, bo on jest specjalistą od open source)
Podsumowanie
Ustaliliśmy całkiem dużo. Proponuję teraz pomyśleć o fabule, jak już wcześniej wspomniano będzie ona nielinowa. Jeśli o czymś zapomniałem to pisać. |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 02-06-2011, 15:55
|
|
|
Świetne podsumowanie. Wszystkie z pomysłów czekających na akceptację podobają mi się Myślę, że niektórzy tutaj mogą się zająć już pokrótce wymyślaniem fabuły liniowej/nieliniowej, opisów misji itp, albo nawet robieniem podstawowych map.
Jeżeli ktoś ma czas (ja niestety mam jutro egzamin) to może rozkminić nieco robienie nowej gry dla UDK, tutaj tutoriale które udało mi się wygrzebać:
http://lucas-williams.com...ame-and-weapon/
http://udkc.info/index.ph...nning_your_game |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 02-06-2011, 17:31
|
|
|
Co z trybem gry jako owady? Skoro ma być MP to może dodać nową "frakcję"?
Ale żeby nie było że można programować mrówki to proponuje zrobić jakiegoś zainfekowanego astronautę i owady z wszczepionymi chipami (oraz dzikie, bez chipów do oryginalnej i nowej fabuły)
Co wy na to? |
_________________
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 02-06-2011, 20:05
|
|
|
krzys_h napisał/a: | Zna ktoś jakiś kompilator C++ open source na którym można by się wzorować pisząc interpreter CBot? (pytanie głównie do adiblola, bo on jest specjalistą od open source) |
gcc lub clang. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|