Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Colonization
Autor Wiadomość
Madman07
Gość


Wysłany: 29-05-2011, 12:52   Colonization

//Wydzieliłem z tematu Colobot jako mod - krzys_h

Witam.

Widzę, że ciężko wam to idzie. Polecam tutaj użycie silnika Unreal Engine, wydaje się jednym z najlepszych (CryEngine nie liczę 1 jest słaba, a do 2 nie ma SDK). Sam niedługo mam zamiar się do niego przenieść. Source'a nie polecam - siedzę w nim od 2 lat i jest strasznie ograniczony + grafika nie umywa siędo UE. Pisanie własnego silnika odpada, chyba że gra miała by wyglądać jak Minecraft (bez obrazy dla niego).

Jeżeli chcecie to mogę pomóc, ale w tym przypadku to by wyglądało tak:

- modele zrobione tylko w Autodesk 3dsmax, HiPoly (czyli ok 15k polygonów), ewentualnie z baked AO do LowPoly, z porządna uvmapą (tym się mogę zająć, ok 2 lat w tym siedzę a na tygodniu (ew 2, egzaminy) spróbuję przygotować jakiś model),
- tekstury tylko z Photoshop'a, żadne płaskie 128x128 teksturki ale porządne, 1024x1024 albo nawet 2048x2048 tekstury z dobrymi shaderami + bumpmapy + ewentualnie inne mapy wymagane przez silnik,
- dobre dźwięki, (myślę że stare dają radę ale mogą być problemy z licencją),
- programowanie oczywiście w UnrealScript + stworzenie osobnego języka programistycznego dla programowania w grze,
- mapy to wiadomo, porządne, zrobione w edytorze UT, nie żadne mapki z plików bmp,

W sprawach wydania projektu problemów nie będzie (wystarczy inna nazwa). Wydawca UDK nie robi problemów, wszystkie gry, które są darmowe można bez problemu wydać na ich silniku (jeżeli gra ma być płatna wtedy chcą 40% zysków, nieco lepiej niż Valve (ci od source) którzy chcą 150.000$ na początek).

Ekipa to ok. 5-6 osób które wiedzą co robią i płynnie władają j. angielskim (część ludzi już posiadam, np facet od grafiki).

Czy są jacyś chętni?
Ostatnio zmieniony przez krzys_h 22-06-2011, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 29-05-2011, 14:07   

Madman07 napisał/a:
Czy są jacyś chętni?

Jasne że tak :-D ! W końcu jakiś świeży umysł! Zarejestruj się, to będziemy mogli więcej planować.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 29-05-2011, 17:24   

Tutaj taka mała prezentacja co moża zrobić w półgodziny, tak np. mogłoby wyglądać podwozie kołowe + uvmapa + teksturki i mogło by być ładnie.

 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-05-2011, 17:51   

Szczęka opada. Masz talent. Ja się niegdyś męczyłem z Autodesk 3dsmax z kolegami by stworzyć zwykły projekt monety. Szeroka gama możliwości przerażała, lecz tak naprawdę nie wiadomo było jak się do pracy zabrać. Widać że jesteś profesjonalistą. Zapowiada się interesująco. Niedługo będzie koniec roku szkolnego i PPC się nieco ożywi. Witam serdecznie na naszym pokładzie. Mam głęboką nadzieję że twoja inwencja twórcza będzie nieoceniona i bardzo efektywna. Cieszę się z twojej obecności.

Ciekawie się zapowiada...


Jak się "uczyłeś" korzystać z AutoDesk 3dsmax? Jakieś poradniki, kursy, czy może coś innego?
_________________

 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 29-05-2011, 17:55   

Dzięki dzięki, to akurat był szybki model, masa niedociągnięć itp. Jeżeli ktoś ma dostęp do zdekompilowanych modeli, które można by zaimportować do 3ds maxa byłbym wdzięczny, o wiele łatwiej można by było zachować skalę.

3ds max a się uczyłem głównie próbując i próbując, czasami coś na yt, ale rzadko. Nawet teraz nie wiem co robi 1/3 narzędzi:p

Też się ciesze że tu jestem, mam nadzieję kiedyś zobaczyć Colobot 2 ze wspaniałą grafiką :P Oznacza to że pomału trzeba skompletować ludzi i zakasać rękawy.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-05-2011, 18:04   

Skompletować ludzi... Jakie masz na myśli grupy, które odpowiadają za daną pracę? Graficy, programiści, ludzie od fabuły itd? Trzeba by to najpierw sprecyzować, by złożyć całą kadrę, albo chociaż rozłożyć "obowiązki" na forum.
_________________

 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 29-05-2011, 18:20   

Jak widać ja się mogę zająć modelami zwykłymi. Potrzebna jest druga osoba, która mogła by jako tako robić modele organiczne czyli ludziki, mrówki itp. To nawet nie jest trudne biorąc pod uwagę kształt robali. Oczywiście trzeba wiedzieć jak robić uvmapę. Trzecia osoba (i ewentualnie czwarta) mogła by być odpowiedzialna za tekstury. Jak już pisałem muszą być wysokiej jakości i trzeba wiedzieć co robić (czyli żadnego "gdzie się mogę tego nauczyć"). Następne osoby powinny być odpowiedzialne za udźwiękowienie, mappowanie i programowanie (w zależności jaki engine zostanie wybrany).

Myślę, że na początek trzeba przeprowadzić jakąś zbiórkę ludzi, którzy co nieco kumają. Niech każdy napisze co potrafi robić, np w osobnym temacie (zaprosić znajomych). Wg tego można rozłożyć ładnie pracę. W czasie gdy jedni będą modelować/teksturować/robić dźwięki, można pomyśleć o publicznym pomyśle na fabułę, wg której ktoś przygotuje ładne mapy a potem wszystko zostanie oprogramowane.

Czy ktoś już tutaj poczynił jakieś prace w kierunku nowego colobota, cokolwiek?
Czy ktoś jest w stanie odstać się do zdekompilowanych modeli?

Pomysłów co do fabuły może być wiele, może być ona nawet nieliniowa. Nawet ja mam jeden skromny pomysł. Ludzie zamieszkujący nową ziemię odbierają tajemniczy sygnał ze starej ziemi. Niestety Nie są znane dokładne jej współrzedne, zatem trzeba odszukać drogę (podróżując przez planety)...
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-05-2011, 18:29   

Cytat:
Czy ktoś jest w stanie odstać się do zdekompilowanych modeli?


Trzeba się zapytać krzysia_h

Co do fabuły to mam masę pomysłów. Powiedzmy że punktem zwrotnym w tej sekwencji będzie projekt C2 + pomysły z Szalonej Fabuły.

Co do grafików. Będzie ciężko. Widać nawet w ogłoszeniu że takich poszukujemy. Przydałaby się porządna reklama, która przyciągnęła by poszukiwane osoby. Hmm... kanał na yt? Coś trzeba wymyślić kreatywnego.

Z tego co pamiętam z modelami organicznymi może sobie poradzić Reaper. Rok temu prezentował przyzwoite umiejętności w tym zakresie. Ciekawe jak to będzie wyglądać u niego obecnie, ale najpierw trzeba się skontaktować.
_________________

 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 29-05-2011, 18:41   

Od biedy mogę zaprosić kumpla o ile da się przekonać, powinien zrobić ładne teksturki. Od jeszcze większej biedy to mam dostęp do kilkunastu dobrych tekstur bazowych, na które wystarczy nanieść detale.
Co do wspomnianych tutaj osób, dobrze by było jakby się odezwały w najbliższej przyszłości :)

I jeszcze jedna mała próbka, jak np. mogły by wyglądać ogniwa:

 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-05-2011, 19:28   

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale na forum gdzieś się pałęta model radaru. Niech ktoś się przyzna, kto jest autorem...
_________________

 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 29-05-2011, 20:34   

Mój kolega może by się zajął ścieżką dźwiękową. Co prawda nadal się uczy, ale już kilka utworów zrobił... Oto link do kanału: http://www.youtube.com/crocopcs

Nielinowa fabuła to świetny pomysł. Zachęca do kilkukrotnego podejścia ;)

A ten model baterii atomowej to chyba trochę za wysoki jest. W Colobocie bardziej mi przypomina sześcian.

Widzę, że szykuje się coś dużego :>

@Abadon Samo zrobienie konta na YT to nie będzie jeszcze reklama. Najlepiej by było jakby ktoś z dużą liczbą widzów (powiedzmy co najmniej 2000) taki film zrobił. Poza tym najlepiej spamować na różnych popularnych forach i portalach - to najlepsza darmowa reklama :)
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 29-05-2011, 20:57   

Dlatego się pytam o zdekompilowane modele :)

Takie elektro do scen bitewnych + muzyka klasyczna do pobitewnych + coś spokojnego do zwykłego budowania i dźwięk jest załatwiony. Kolega daje radę więc może nam pomóc.

Co do promocji, może jakieś gazety komputerowe + oficjalna strona + reklamy w różnych serwisach. Może i możliwość pobrania gry na platformie steam (tylko nie jestem pewien czy jest to darmowe).
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 29-05-2011, 21:36   

Cytat:
Co do promocji, może jakieś gazety komputerowe + oficjalna strona + reklamy w różnych serwisach. Może i możliwość pobrania gry na platformie steam (tylko nie jestem pewien czy jest to darmowe).

Najlepiej by było jakby ktoś z dużą liczbą widzów (powiedzmy co najmniej 2000) taki film zrobił.


Wiem że taki pomysł był i padł bo nikt nie zrealizował, ale proponuję zagadać do Kamila Scheichta. Ma on teraz drugi kanał luźnotematyczny w którym jak sam zapowiedział w wakacje postara się przedstawić kilka fajnych gier (zarówno te stare jak i nowe). Jakby tak podsunąć mu pomysł żeby jeden z filmików dotyczył Colobota. Przecież to bardzo wartościowa gra. Myślę że pewnie by się zgodził. Jeśli by się udało, za jego zgodą poprosić by zrobił nawiązkę do naszego forum i do tego czym się aktualnie zajmujemy.

Co wy na to?
_________________

 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 29-05-2011, 22:54   

Trzeba też wspólnie pomyśleć nad designem nowego CoLoBoT'a. Chodzi mi dokładnie o styl tekstur i modeli. Czy mają być takie, jakie są w oryginale (proste fikuśne kształty) czy bardziej poważne, wyglądające jak z filmów Sci-Fi.

Poza tym myślę, że po pewnym wakacyjnym treningu będę mógł zrobić kilka ciekawych tekstur bazując na starych, dodając nieco szczegółów i tworząc w wyższej rozdzielczości. Jak myślicie, GIMP do tego celu wystarczy?
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 29-05-2011, 23:00   

Może trzeba by postawić na nieco zmienione modele z większą ilością szczegółów? Takie trochę bardziej mroczne, jak np. modele z UT3?

Polecam Photoshop, od biedy Paint.Net (kóry chyba == GIMP).

W każdym razie jeżeli się zdecydujecie (bo ja już jestem) na UDK, to grafika powinna być niezła. Tutaj przykład z kwietniowego wydania (czerwcowy update powinien niedługo wyjść):

http://www.youtube.com/watch?v=lEi7o2Z10aY
Ostatnio zmieniony przez Madman07 29-05-2011, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012