Colonization |
Autor |
Wiadomość |
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 31-05-2011, 00:40
|
|
|
Pytanie odnośnie designu robotów i budowli, taki sam jak stare roboty czy coś nowego? To zależy od fabuły i trzeba to by przemyśleć.
P.S. Myślę że przekonałem kumpla, który pomoże mi teksturować modele |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 31-05-2011, 01:16
|
|
|
Madman07 napisał/a: | Moje przygody z Paint.Net (który to chyba jest open source) | Wypróbuj GIMP-a. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-05-2011, 08:05
|
|
|
No to moje propozycje:
1. Wymyślmy jakąś nazwę nie kojarzącą się z colobotem żeby Epsitec się nie przyczepił. Hmm... Może "Colonization"?
2. Co do fabuły to może zrobimy colobota 1 od nowa i rozszerzymy go np. o dodatkowe planety i dodamy do tego kontynuację jako nową fabułę? (np. przy tworzeniu profilu może być wybór Misja C1 i Misja C2) |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 31-05-2011, 13:50
|
|
|
Czyli skupiamy się po prostu na odświeżeniu starego colobota? Brzmi dobrze, bardziej zdetalowane modele i tekstury i ta sama grywalnośc + rozszerzona fabuła |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Apus
Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy Wiek: 19 Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 246 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 31-05-2011, 14:54
|
|
|
krzys_h napisał/a: | No to moje propozycje:
1. Wymyślmy jakąś nazwę nie kojarzącą się z colobotem żeby Epsitec się nie przyczepił. Hmm... Może "Colonization"?
2. Co do fabuły to może zrobimy colobota 1 od nowa i rozszerzymy go np. o dodatkowe planety i dodamy do tego kontynuację jako nową fabułę? (np. przy tworzeniu profilu może być wybór Misja C1 i Misja C2) |
Jeśli Colobot 2 będzie zawierał misje ze starego Colobota, to kolesie z Epsiteca tez się mogą do nich przyczepić. Czyli albo zmieniamy nazwę i kontynuujemy fabułę Colobota, nie umieszczając starych misji, albo liczymy na to, że Epsitec się do nas nie przyczepi i dajemy nazwę Colobot 2 i wrzucamy stare misje, a do tego drugie tyle nowych. BTW ten wybór misje C1/C2 to niewypał. Lepiej zrobić tak, że po starych misjach są nowe. |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-05-2011, 15:01
|
|
|
Jeszcze kilka propozycji:
1. Czy w UDK jest możliwość dodania trybu multiplayer? Od miesiąca pracuję nad zewnętrznym programem dodającym go do colobota.
2. Do nowych misji koniecznie trzeba wymyślić nowe roboty i budynki.
3. Zapisuję się do projektu jako programista tylko daj jakiś tutorial jak to robić (najlepiej po polsku, ale po angielsku też może być)
4. Jakieś pomysły na nazwę? |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 31-05-2011, 15:09
|
|
|
Można zrobić remake fabuły z poważnymi zmianami, całkowicie nowymi raportami itp, wtedy nie powinni się przyczepić.
Tak, UDK posiada tryb multiplayer z tego co mi wiadomo (można go nawet włączyć w trybie testowania mapy, z poziomu edytora). Samo korzystanie z edytora nie sprawia problemów, w ciągu godziny spokojnie nauczyłem się robić proste mapki. Natomiast część programistyczna jest robiona w UnrealScript którego jeszcze nie ruszałem i nie mam pojęcia o tym, także google naszym przyjacielem.
Ktoś tutaj rzucił fajną nazwę Colonization. Można zrobić z tego Space Colonization, etc.
Mam zamiar nie dać im powodu do przyczepienia się o modele. W końcu są całkiem nowe, a że wyglądają podobnie to nie moja wina
|
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-05-2011, 15:13
|
|
|
Proponuję zmienić nazwę i dać stare + nowe misje. Miejmy nadzieję że zmiana nazwy zmniejszy prawdopodobieństwo przyczepienia się Epsiteca. I zależnie od fabuły między starymi a nowymi misjami można dać jakiś filmik w stylu "10 lat później..."
[ Dodano: 31-05-2011, 15:26 ]
UnrealScript? Hmm... Wydaje mi się, że można dzięki niemu zrobić naprawdę ciekawego colobota 2. I z wbudowanym trybem multiplayer... Dobra, ale już może wróćmy na ziemię. Nie mam przy sobie teraz instalki UDK a łączę się z internetem przez telefon (służy jako modem) i pobieranie 1,5 GB nie wchodzi tu w grę, więc zajmę się nauką UnrealScript dopiero wieczorem. Zobaczę, może będę też mógł służyć jako maper.
PS. Jak idzie modelowanie? Ile modeli już skończyłeś? |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 31-05-2011, 15:36
|
|
|
Z powodu egzaminów, pisania sprawozdań etc. narazie tyle ile widać na powyższym screenie. Czekałem też nieco na sugestię czy będą całkiem nowe modele czy udoskonalone starte. |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-05-2011, 15:45
|
|
|
A jak będzie ładna grafika to może uda mi się namówić do zagrania kolegę, który nie cierpi colobota za słabą grafikę
A poza tym:
1. Będą user levele? Jako programista musiałbym napisać jakiś interpreter, mam rację?
2. Może jakieś dodatkowe minigry np. wyścigi robotów?
3. Zna ktoś jakiś kompilator C++ open source na którym można by się wzorować pisząc interpreter CBot?
[ Dodano: 31-05-2011, 15:55 ]
4. Nagrywanie filmików z gry, również w technologii 3D (no wiecie, 2 obrazki z kamerą przesuniętą o 65 mm (chyba, nie jestem pewien))
5. Anaglifowe 3D podczas grania, ale nie wiem czy da się to zrealizować na tym silniku |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 31-05-2011, 16:21
|
|
|
No to już zależy od programistów. Minigry to po prostu trzeba przygotować takie gamemodes, tak jak to jest w ut. To samo do swobodnej gry, wyzwań, ćwiczeń. User levels będś się sprowadzać do zrobienia mapy i oskryptowania tego (chyba, że mapki mają być do gry swobodnej). Zobaczymy jak to będzie. Ja co nieco się znam na programowaniu ale nie aż tak żeby wszystko zrobić
Z tego co wyczytałem engine obsługuje wszelkie anaglyphowe metody itp. |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 31-05-2011, 16:45
|
|
|
Cytat: | Ktoś tutaj rzucił fajną nazwę Colonization. Można zrobić z tego Space Colonization, etc. |
Świetna nazwa. Jeśli powtórzy sukces gry Civilisation to będzie sukces
Co do tworzenia projektu. Zalecam opierać się głównie na niektórych elementach Colobota, które stworzyły klimat. Czyli jego modele (co z tego że pojady i inne elementy są podobne? Samochody w wielu grach też są podobne), odcinamy się jednak od kontynuacji fabuły (czyli rzadko wspominamy o poprzednich ekspedycjach C1, jak już coś to ubieramy ją w inną historyjkę jakby działa się w realiach tej tworzonej właśnie gry, ale sporo wcześniej przed aktualnymi zdarzeniami w Colonization.
Myślę że gra, jeśli w ogóle powstanie zostanie uznana za colobotopodobną i nikt do tego pretensji nie będzie miał...
-nie "kradniemy" tytułu
-nie kradniemy silnika gry
... czyli to, o co najbardziej byłby zdenerwowany Epsitec, jeżeli jeszcze korzysta z praw autorskich.
P.S
Pobrałem UDK i próbowałem zainstalować. Okazało że mam problemy z kartą graficzną i muszę w nią zainwestować, akurat mam zaoszczędzone ok. 500 zł więc myślę że coś fajnego się trafi. Muszę się porozglądać. |
_________________
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 31-05-2011, 18:42
|
|
|
Widzę, że ambicje są ogromne i padają tu Wielkie Idee. Jednak pamiętajmy: jeśli chcemy, by Nasz produkt osiągnął sukces, musimy go zrobić PRECYZYJNIE! Szczególnie, gdy chcemy go rozpowszechniać w internecie/sprzedawać.
Moja kolejna propozycja:
Mogę wykonać pierwsze szkice koncepcyjne swoich pomysłów robotów, budynków, insektów, roślin i innych elementów gry. Specjalnym rysownikiem nie jestem, ale myślę, że dam radę. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 31-05-2011, 21:25
|
|
|
Ja w tej chwili modelując budynki a potem roboty wzoruję się na starych robotach + wszelkie detale z tekstur też modeluję. Jeżeli masz jakieś pomysły to nie ma sprawy, możesz coś przygotować. |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 31-05-2011, 23:05
|
|
|
Dobra. Na początek mam całkiem dobry zarys tego, jak ma wyglądać nowy robot treningowy na kołach (no właśnie: czy dobrym pomysłem bedzie taki robot, ale z innymi napędami?). Bedzie to połączenie zwykłego bota treningowego z CoLoBoT, bolidu z CeeBot4 i bota rysującego z CeeBot3. To wszystko w celach oczywiście ćwiczebnych.
Pytanie ogólne do Was wszystkich. Czy chcecie, by design nowych obiektów pozostał ten sam (chodzi mi o to, że oryginalne boty i budynki w CoLoBoT są złożone z prostych, kanciastych i estetycznych brył, czasami nawet bardzo nierealnych i zabawnych)? Czy może wszystkie obiekty mają mieć bardziej nowoczesny, poważny i elegancki wygląd (dostosowany do obecnych trendów S-F i robotyki)? |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
|