Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
SoundGenerator By cezar.512 |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 03-03-2011, 14:54 SoundGenerator By cezar.512
|
|
|
No dobra. Żeby nie było, że nic na tym forum nie robię, postanowiłem pokazać Wam swoje pierwsze "wypociny" w kierunku nauki Turbo Pascal.
Na początek przedstawiam Wam mój pierwszy, własny i prosty projekt, który nazwałem SoundGenerator By cezar.512 (Och! Jak to dumnie brzmi !). Jak sama nazwa wskazuje, program ten służy do generowania prostych sygnałów akustycznych z wbudowanego w niemal każdy komputer PC-Speakera (lubiłem się nimi bawić, podłączając do Mini-Jack ).
Pewnie spytacie, do czego to potrzebne? Odpowiem tak: przede wszystkim do nauki. Jak wiecie, w programowaniu jestem średni, zwłaszcza w CBot, więc postanowiłem zacząć od czegoś, co wg tego co słyszałem, jest prostsze. To oznacza, że pozwalam Wam na komentowanie, pouczanie i podawanie pomysłów, aby ten program "miał swoje nogi".
Drugie zastosowanie: pobieracie ten program na lekcji informatyki i denerwujecie dźwiękami (najlepiej o częstotliwości około 2200) nauczycieli i współuczniów …
Program oczywiście udostępniam z oddzielnymi kodami źródłowymi.
A oto kody źródłowe wszystkich trzech dotychczas wydanych przeze mnie:
SoundGenerator 1.0
Kod: | USES CRT;
VAR
frequency,time:longint;
BEGIN
write('SoundGenerator 1.0 By cezar.512:');
delay(5000);
clrscr;
writeln('Podaj cz©stotliwo˜† d«wi©ku:');
read(frequency);
clrscr;
writeln('Podaj czas d«wi©ku w sekundach, dodajĄc na koäcu trzy zera:');
read(time);
clrscr;
write('Trwa odtwarzanie zdefiniowanej scieľki...');
sound(frequency);
delay(time);
nosound;
clrscr;
write('Koniec zdefiniowanej scieľki.');
delay(2000);
clrscr;
write('Koniec programu. Autor - cezar.512.');
delay(2000);
END. |
SoundGenerator 1.1
Kod: | USES CRT;
VAR
frequency,time:longint;
BEGIN
write('SoundGenerator 1.1 By cezar.512:');
readln;
clrscr;
writeln('Podaj cz©stotliwo˜† d«wi©ku:');
read(frequency);
clrscr;
writeln('Podaj czas d«wi©ku w sekundach, dodajĄc na koäcu trzy zera:');
read(time);
clrscr;
write('Trwa odtwarzanie zdefiniowanej scieľki...');
sound(frequency);
delay(time);
nosound;
clrscr;
write('Koniec zdefiniowanej scieľki.');
delay(2000);
clrscr;
write('Koniec programu. Autor - cezar.512.');
delay(2000);
END. |
SoundGenerator 1.2
Kod: | USES CRT;
VAR
frequency,time,choose:longint;
LABEL start;
BEGIN
write('SoundGenerator 1.2 By cezar.512:');
readln;
start:
clrscr;
writeln('Podaj cz©stotliwo˜† d«wi©ku:');
read(frequency);
clrscr;
writeln('Podaj czas d«wi©ku w sekundach, dodajĄc na koäcu trzy zera:');
read(time);
clrscr;
write('Trwa odtwarzanie zdefiniowanej scieľki...');
sound(frequency);
delay(time);
nosound;
clrscr;
write('Koniec zdefiniowanej scieľki.');
delay(2000);
clrscr;
writeln('Wybierz, czy chcesz wyj˜† z programu:');
writeln('1. Kontynuuj...');
writeln('0. Wyjd«.');
read(choose);
if choose=1 then goto start;
if choose=0 then
BEGIN
clrscr;
write('Koniec programu. Autor - cezar.512.');
delay(2000);
END;
END. |
Liczę na Waszą pomoc w mojej nauce.
SoundGenerator 1.0-1.2 (EXE & Source).7z Wszystkie kody źródłowe i pliki wykonywalne skompilowane pod Windows z tego postu. |
Pobierz Plik ściągnięto 28 raz(y) 4,67 KB |
|
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 03-03-2011, 15:11
|
|
|
Zamiast kazać dopisywać 3 zera użytkownikowi pomnóż zmienną przez 1000. Możesz też dodać łatwo jakieś kolorki I może jeszcze usuń ten dwukropek na końcu tekstu "SoundGenerator..." na początku programu, bo nie wiedziałem czy mam tam wpisać coś czy po prostu enter nacisnąć.
Tak wiem, proponuję tylko zmiany estetyczne, ale to jest również ważne |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 03-03-2011, 18:06
|
|
|
Simbax napisał/a: | Tak wiem, proponuję tylko zmiany estetyczne, ale to jest również ważne |
W pełni się z Tobą zgadzam . Jutro spróbuję wstawić wersję 1.3, ale jak na razie bez kolorów (przechodzę dość dziwny kurs, w którym na razie nic o tym nie było). |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:42
|
|
|
Też kiedyś się bawiłem PC-Speakerem. Zrobiłem nawet pianinko i odtwarzacz Jak znajde gdzieś na dysku albo płycie, to wrzuce. |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 04-03-2011, 14:42
|
|
|
Oto poprawiona przeze mnie wersja SoundGenerator, dzięki Simbax. Zaznaczam „pomógł”, gdyż zaproponował pomnożenie zmiennej time przez 1000. Że też sam na to nie wpadłem… Ale jestem małościsły…
Dodawanie wodotrysków (typu textcolor), do tego, jak i innych moich projektów (które niedługo się tu pojawią) zostawię sobie na później. Na razie trzeba myśleć o ogólnej strukturze programu.
SoundGenerator 1.3:
Kod: | USES CRT;
VAR
frequency,time,choose:longint;
LABEL start;
BEGIN
write('SoundGenerator 1.3 By cezar.512.');
readln;
start:
clrscr;
writeln('Podaj cz©stotliwo˜† d«wi©ku:');
read(frequency);
clrscr;
writeln('Podaj czas d«wi©ku (w sekundach):');
read(time);
clrscr;
write('Trwa odtwarzanie zdefiniowanej scieľki...');
sound(frequency);
delay(time*1000);
nosound;
clrscr;
write('Koniec zdefiniowanej scieľki.');
delay(2000);
clrscr;
writeln('Wybierz, czy chcesz wyj˜† z programu:');
writeln;
writeln(' 1. Kontynuuj...');
writeln(' 0. Wyjd«.');
read(choose);
if choose=1 then goto start;
if choose=0 then
BEGIN
clrscr;
write('Koniec programu. Autor - cezar.512.');
delay(2000);
END;
END. |
SoundGenerator 1.3 (EXE & Source).7z
|
Pobierz Plik ściągnięto 28 raz(y) 4,3 KB |
|
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|