Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
SoundGenerator By cezar.512
Autor Wiadomość
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 03-03-2011, 14:54   SoundGenerator By cezar.512

No dobra. Żeby nie było, że nic na tym forum nie robię, postanowiłem pokazać Wam swoje pierwsze "wypociny" w kierunku nauki Turbo Pascal.

Na początek przedstawiam Wam mój pierwszy, własny i prosty projekt, który nazwałem SoundGenerator By cezar.512 (Och! Jak to dumnie brzmi :lol: !). Jak sama nazwa wskazuje, program ten służy do generowania prostych sygnałów akustycznych z wbudowanego w niemal każdy komputer PC-Speakera (lubiłem się nimi bawić, podłączając do Mini-Jack ;-) ).

Pewnie spytacie, do czego to potrzebne? Odpowiem tak: przede wszystkim do nauki. Jak wiecie, w programowaniu jestem średni, zwłaszcza w CBot, więc postanowiłem zacząć od czegoś, co wg tego co słyszałem, jest prostsze. To oznacza, że pozwalam Wam na komentowanie, pouczanie i podawanie pomysłów, aby ten program "miał swoje nogi".

Drugie zastosowanie: pobieracie ten program na lekcji informatyki i denerwujecie dźwiękami (najlepiej o częstotliwości około 2200) nauczycieli i współuczniów :-P

Program oczywiście udostępniam z oddzielnymi kodami źródłowymi.

A oto kody źródłowe wszystkich trzech dotychczas wydanych przeze mnie:

SoundGenerator 1.0
Kod:
USES CRT;

VAR
frequency,time:longint;

BEGIN
write('SoundGenerator 1.0 By cezar.512:');
delay(5000);
clrscr;

writeln('Podaj cz©stotliwo˜† d«wi©ku:');
read(frequency);
clrscr;

writeln('Podaj czas d«wi©ku w sekundach, dodajĄc na koäcu trzy zera:');
read(time);
clrscr;

write('Trwa odtwarzanie zdefiniowanej scieľki...');
sound(frequency);
delay(time);
nosound;
clrscr;

write('Koniec zdefiniowanej scieľki.');
delay(2000);
clrscr;

write('Koniec programu. Autor - cezar.512.');
delay(2000);
END.

SoundGenerator 1.1
Kod:
USES CRT;

VAR
frequency,time:longint;

BEGIN
write('SoundGenerator 1.1 By cezar.512:');
readln;
clrscr;

writeln('Podaj cz©stotliwo˜† d«wi©ku:');
read(frequency);
clrscr;

writeln('Podaj czas d«wi©ku w sekundach, dodajĄc na koäcu trzy zera:');
read(time);
clrscr;

write('Trwa odtwarzanie zdefiniowanej scieľki...');
sound(frequency);
delay(time);
nosound;
clrscr;

write('Koniec zdefiniowanej scieľki.');
delay(2000);
clrscr;

write('Koniec programu. Autor - cezar.512.');
delay(2000);
END.

SoundGenerator 1.2
Kod:
USES CRT;

VAR
frequency,time,choose:longint;

LABEL start;

BEGIN
write('SoundGenerator 1.2 By cezar.512:');
readln;
start:
clrscr;

writeln('Podaj cz©stotliwo˜† d«wi©ku:');
read(frequency);
clrscr;

writeln('Podaj czas d«wi©ku w sekundach, dodajĄc na koäcu trzy zera:');
read(time);
clrscr;

write('Trwa odtwarzanie zdefiniowanej scieľki...');
sound(frequency);
delay(time);
nosound;
clrscr;

write('Koniec zdefiniowanej scieľki.');
delay(2000);
clrscr;

writeln('Wybierz, czy chcesz wyj˜† z programu:');
writeln('1. Kontynuuj...');
writeln('0. Wyjd«.');
read(choose);

if choose=1 then goto start;

if choose=0 then
   BEGIN
   clrscr;
   write('Koniec programu. Autor - cezar.512.');
   delay(2000);
   END;
END.


Liczę na Waszą pomoc w mojej nauce.

SoundGenerator 1.0-1.2 (EXE & Source).7z
Wszystkie kody źródłowe i pliki wykonywalne skompilowane pod Windows z tego postu.
Pobierz Plik ściągnięto 28 raz(y) 4,67 KB

_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 03-03-2011, 15:05   

Przerzuć się na C++, odczujesz dużą ulgę :>
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 03-03-2011, 15:11   

Zamiast kazać dopisywać 3 zera użytkownikowi pomnóż zmienną przez 1000. Możesz też dodać łatwo jakieś kolorki ;) I może jeszcze usuń ten dwukropek na końcu tekstu "SoundGenerator..." na początku programu, bo nie wiedziałem czy mam tam wpisać coś czy po prostu enter nacisnąć.

Tak wiem, proponuję tylko zmiany estetyczne, ale to jest również ważne :)
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 03-03-2011, 18:06   

Simbax napisał/a:
Tak wiem, proponuję tylko zmiany estetyczne, ale to jest również ważne :)

W pełni się z Tobą zgadzam ;-) . Jutro spróbuję wstawić wersję 1.3, ale jak na razie bez kolorów (przechodzę dość dziwny kurs, w którym na razie nic o tym nie było).
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 03-03-2011, 20:09   

To są tylko dwie proste funkcje.

http://www.pascal.eu.org/lekcja4.htm#textcolor

Jedynie problem może być z zapamiętaniem kolorów, ale przecież zawsze można zajrzeć do listy ;p
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-03-2011, 21:42   

Też kiedyś się bawiłem PC-Speakerem. Zrobiłem nawet pianinko i odtwarzacz :-) Jak znajde gdzieś na dysku albo płycie, to wrzuce.
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 04-03-2011, 14:42   

Oto poprawiona przeze mnie wersja SoundGenerator, dzięki Simbax. Zaznaczam „pomógł”, gdyż zaproponował pomnożenie zmiennej time przez 1000. Że też sam na to nie wpadłem… Ale jestem małościsły…

Dodawanie wodotrysków (typu textcolor), do tego, jak i innych moich projektów (które niedługo się tu pojawią) zostawię sobie na później. Na razie trzeba myśleć o ogólnej strukturze programu.

SoundGenerator 1.3:
Kod:
USES CRT;

VAR
frequency,time,choose:longint;

LABEL start;

BEGIN
write('SoundGenerator 1.3 By cezar.512.');
readln;
start:
clrscr;

writeln('Podaj cz&#169;stotliwo&#152;&#8224; d&#171;wi&#169;ku:');
read(frequency);
clrscr;

writeln('Podaj czas d&#171;wi&#169;ku (w sekundach):');
read(time);
clrscr;

write('Trwa odtwarzanie zdefiniowanej scieľki...');
sound(frequency);
delay(time*1000);
nosound;
clrscr;

write('Koniec zdefiniowanej scieľki.');
delay(2000);
clrscr;

writeln('Wybierz, czy chcesz wyj&#152;&#8224; z programu:');
writeln;
writeln('  1. Kontynuuj...');
writeln('  0. Wyjd&#171;.');
read(choose);

if choose=1 then goto start;

if choose=0 then
   BEGIN
   clrscr;
   write('Koniec programu. Autor - cezar.512.');
   delay(2000);
   END;
END.


SoundGenerator 1.3 (EXE & Source).7z
Pobierz Plik ściągnięto 28 raz(y) 4,3 KB

_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012