Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Przesunięty przez: DemoLisH 01-01-2011, 16:36 |
MULTIPLAYER |
Autor |
Wiadomość |
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 07-06-2010, 13:30
|
|
|
Rozwiną projekt jeśli dasz mu wolną licencję, najlepiej GNU GPL v3, w ostateczności BSD.
Dopóki nie ma źródła to nic nie da się zrobić. Podziwiam, ale nadal jest to realizacja przestarzałego pomysłu: lepiej polegać na ReadProcessMemory i WriteProcessMemory. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Bartek c++
Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 390
|
Wysłany: 07-06-2010, 13:46
|
|
|
Średnio znam się na javie ale mógł bym ulepszyć tego moda o: programowanie botów, wrogów i inne. |
_________________
|
|
|
|
|
Bartek c++
Gość
|
Wysłany: 07-06-2010, 14:50
|
|
|
0judge0 napisał/a: | Witam jako że lubię Colobota, a ten pomysł mnie zaintrygował to w ramach treningu javy zrobiłem sobie taki program.
No więc tak, po rozpakowaniu rara w głównym katalogu gry, mamy w folderze files program klijentserver. Uruchamiamy go (jest napisany w javie więc wymaga wirtualnej maszyny javy) no i wiadomo jeden gracz tworzy server a drugi się do niego dołącza (musi znać jego ip). Po udanym połączeniu obydwaj włączają grę i jeden z nich wybiera server map a drógi klijent map.
Jest kilka problemów, głównie chodzi o programy napisane w colobocie, nie znam się aż tak dobrze na tym języku więc jak na razie można tylko poruszać się po mapie i nic więcej, ale mam nadzieję że userzy tego forum rozwiną ten projekt.
Program był testowany na sieciach LAN więc jeśli nie będzie się chciał połączyć przez internet należy użyć programu Hamachi do tworzenia sieci.
Jeszcze mała podpowiedź dla tych co będą ulepszać multiplayer. Najlepiej testować programy tak że:
-mamy dwie kopie gry na dysku
-i w jednej i w drugiej kopii uruchamiamy program a ip pozostawiamy 127.0.0.1
-dzięki temu mamy połączenie między dwiema kopiami programów
Linki:
Maszyna javy
Multiplayer |
Ten mod działa! W internecie!Tylko brak połączenia w neostradzie... |
|
|
|
|
0judge0
Gość
|
Wysłany: 08-06-2010, 09:18
|
|
|
Mówiąc o rozwinięciu projektu miałem nie miałem na myśli ulepszenia programu javowego, a colobotowe programy robotów, bo na razie potrafią tylko jeździć i nic więcej.
Co do ReadProcessMemory to jeśli potrafił byś to zrobić to mogę udostępnić źródło.
Bartek c++ napisał/a: |
Ten mod działa! W internecie!Tylko brak połączenia w neostradzie... |
Brak połączenia? A próbowałeś hamachi jak radziłem? |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 08-06-2010, 17:11
|
|
|
Ja bym mógł coś pokombinować, ale głównie z interfejsem.
Poza tym dwie uwagi:
-Komputer podłączający się to klient, nie ma tam "j"
-Wygodniej by było zarówno nam, jak i tobie, abyś się zarejestrował. Dzięki temu będziemy mogli komunikować się nie tylko przez ten wątek, ale również przez opcję prywatne wiadomości oraz e-mail (który nie jest nikomu udostępniany, masz również możliwość zrezygnowania z otrzymywana maili).
Zwłaszcza, że niedługo zostanie wprowadzona restrykcja dostępu dla niezarejestrowanych (z uwagi na narastający spam) oraz specjalne działy dostępne jedynie dla zarejestrowanych użytkowników. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 08-08-2010, 16:20
|
|
|
Ja nie mogę wejść w ten link multiplayer. Znaczy mogę ale jest napisane, że plik został usunięty. |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 09-08-2010, 11:41
|
|
|
Cytat: | This file has been deleted. Please contact the uploader and ask them to upload the file again. sendspace is not able to help you in this matter. |
Chyba usunął Mógłby to ktoś wstawić jeszcze raz? Może udałoby mi się w końcu kolegę namówić do zagrania w Colobot-a, jeśli to oczywiście działa ;p |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 11-08-2010, 15:19
|
|
|
Wysłałem do niego PW. Może odpisze. |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
Ostatnio zmieniony przez Emxx52 15-08-2010, 16:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
0judge0
Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 7
|
Wysłany: 13-08-2010, 22:04
|
|
|
Prosze bardzo Link
Jak by jeszcze coś to wolałbym przez gg 6803173 bo Firefox i anty wir nie chcą mnie wpuszczać na to forum |
|
|
|
|
krzys_h
Gość
|
Wysłany: 12-12-2010, 15:42
|
|
|
Mógłby ktoś zrobić reupload tego programu |
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-01-2011, 17:00
|
|
|
Działanie multiplayera:
SERWER
- w nim będą ustawiane wszelkie opcje
- serwer jest własnością tego kto go założył czyli wszelkie ważne informacje na temat postępowania innych graczy będą wysyłane do niego
- klient gracza będzie powiadamiał serwer co aktualnie robi(strzela, jedzie itp.) a serwer będzie to rozsyłał do innych graczy(tak będzie nie tylko możliwość 1v1, w grze będzie mogło uczestniczyć paru graczy)
- na bieżąco będzie kontrolował czy ktoś nie używa oszustw w grze
- będzie dbał o płynność gry
KLIENT
- będzie wysyłał do serwera informacje dot. położenia jego obiektów
- serwer będzie wysyłał do niego informacje dotyczące postępków innych graczy(które, będą wprowadzane w pamięć jego procesu)
- będzie wysyłał informację do serwera czy gracz jest nadal w grze
BUDOWA MAPY
Jak wiecie główne pliki mapy to sceneXXX.txt, do każdej mapy będzie musiał być dodany plik MPXXX.txt
Przykład: Jeśli plik twojej mapy to scene002 to ten plik powinien się nazywać MP002.txt
Przykład2: Jeśli plik twojej mapy to scene783 to ten plik powinien się nazywać MP783.txt
Będą w nim przechowywane informacje na temat mapy typu:
-Max ilość graczy na mapie
-Które boty należą do którego gracza
itp. |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 02-01-2011, 02:06
|
|
|
A co jesli ktos zechce sie podlaczyc juz w trakcie gry? I czy bedzie mozna rozroznic za pomoca komendy radar() poszczegolne druzyny? No i co z pisaniem programow w trakcie gry? |
_________________
|
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-01-2011, 11:23
|
|
|
w trybie deatchmatch każdy gracz będzie miał po 1 bocie(boty vs boty), a coorporate po kilka(i będzie to walka z owadami)
No i w tym momencie problem z radar się rozwiązuje sam, w trybie deatchmatch nie musisz się martwić, że wykryje twojego bota, bo każdy ma tylko po 1, w coorporate masz kilka, lecz jest to walka z owadami, czyli radarujesz owady |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 02-01-2011, 12:07
|
|
|
Aby roboty były nieradarowalne można im ustawić proxyActivate=1, proxyDistance=0, selectable=0 (oczywiście przez grzebanie w pamięci, nie w pliku misji ). |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|