Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Kod źródłowy
Autor Wiadomość
Sioner 
Ubuntu user


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 152
Wysłany: 29-01-2011, 17:44   Kod źródłowy

Jak patrzyłem na forum to znalazłem to:
adiblol napisał/a:
Hm, żebrzę na ich forum o źródełko edytora to może coś wykonam.

Czy jeśli posiada się Kod źródłowy to można przerobić aplikację spod windowsa na linuxa.
edit I jeszcze jedno - czy kod źródłowy to jakiś kod do odkodowania programu, aby można było dostać się do jego źródła, czy to jest cały program.
_________________
Gość, Windows jest do kitu. Pobierz sobie lepiej Linuxa.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-01-2011, 15:03   

To dotyczyło źródła edytora do projektu PIWO.
Kod źródłowy to cały program, ale przed kompilacją. Np. programy CBot jakie publikujemy na forum to kod źródłowy. A np. paczki dla Ubuntu które instalujesz zawierają kod binarny, ale można też ręcznie ściągnąć paczki ze źródłami.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Sioner 
Ubuntu user


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 152
Wysłany: 30-01-2011, 18:29   

A czy po kompilacji można się dostać jakoś do kodu źródłowego? I potem skompilować jeszcze raz, tylko pod linuxa?
_________________
Gość, Windows jest do kitu. Pobierz sobie lepiej Linuxa.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-01-2011, 22:01   

Sioner napisał/a:
A czy po kompilacji można się dostać jakoś do kodu źródłowego?

I tak, i nie. Każdy powie Ci że nie, ale w rzeczywistości istnieje jakaś szczątkowa możliwość. Mowa tutaj o dekompilacji. _Zawsze_ istnieje możliwość deasemblacji i otrzymujemy kod źródłowy w języku asemblera, ale powodzenia w pracy z tym. Jednak kod w języku asemblera można _automatycznie_ przekształcić na kod w języku C. Ogólna struktura programu zostanie zachowana, jednak:
1. nie będzie nazw zmiennych, funkcji, stałych takich jak oryginalne, tylko z numerami kolejnymi lub losowe,
2. na skutek działania optymizatora przy kompilacji możemy zamiast np. pętli for otrzymać pętle while albo wręcz etykiety i instrukcje goto,
3. nie istnieje deasembler exe na licencji open source

Sioner napisał/a:
I potem skompilować jeszcze raz, tylko pod linuxa?

Nie istnieje DirectX pod systemy uniksowe, więc nie. Ale zawsze można przerobić tak żeby działał pod każdą wersją Wine ;)
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Sioner 
Ubuntu user


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 152
Wysłany: 31-01-2011, 17:00   

adiblol napisał/a:
open source
dlaczego akurat open soruce?
Da się zrobić coś takiego z colobotem? Albo chociaż spróbować?
_________________
Gość, Windows jest do kitu. Pobierz sobie lepiej Linuxa.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-01-2011, 17:25   

Sioner napisał/a:
Da się zrobić coś takiego z colobotem? Albo chociaż spróbować?
Da się. Powodzenia. Możesz zacząć szukać dekompilatora.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Sioner 
Ubuntu user


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 152
Wysłany: 04-02-2011, 15:05   

A czym to spompiluje?
_________________
Gość, Windows jest do kitu. Pobierz sobie lepiej Linuxa.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 04-02-2011, 15:48   

Dowolnym kompilatorem C.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Sioner 
Ubuntu user


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 152
Wysłany: 04-02-2011, 19:31   

jeszcze lepiej.

[ Dodano: 05-02-2011, 11:35 ]
Hej, a będę musiał coś zmienić w kodzie źródłowym przed kompilacją?
_________________
Gość, Windows jest do kitu. Pobierz sobie lepiej Linuxa.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012