Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Krzyk Cierpienia
Autor Wiadomość
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 24-11-2010, 12:00   Krzyk Cierpienia

Ostatnio zaintrygowały mnie sample dźwiękowe z gier EPSITEC-a takich jak oczywiście CoLoBoT oraz Speedy Blupi 2 (lub jak kto woli Speedy Eggbert 2). Oprócz oczywistych podobieństw dźwiękowych obu tych gier (tak naprawdę to wszystkie gry EPSITEC-a mają podobne lub identyczne dźwięki) są też podobieństwa mniej oczywiste. Tak dokładniej zaintrygowały mnie dźwięki znajdujące się w pliku „SOUND040.BLP” (w katalogu „SOUND” w Speedy Blupi 2), oraz plik „sound063.wav” (w pliku zasobów „colobot3.dat” w CoLoBoT). Pliki te zawierają „Krzyki Cierpienia” postaci z wyżej wymienionych gier, czyli Blupi-ego (Eggbert-a) oraz Astronauty („Panopka” wg Chufu :lol: ). Mimo zupełnie innego brzmienia tychże dźwięków, dostrzegłem znaczące podobieństwa. Postanowiłem poeksperymentować z tymi dźwiękami w programie Audacity 1.3.12 Beta, aby z „Krzyku” Blupi-ego stworzyć krzyk podobny do tego, który wydaje z siebie „Panopek” (jakie to fajne słowo :-P ). Udało mi się tylko wydłużyć tę sekwencję („SOUND040.BLP”) aby była ona tak samo długa jak „sound063.wav”. Zrobiłem to zaznaczając całą sekwencję i w menu „Efekty” w pozycji „Zmień prędkość…” wydłużyłem czas całej sekwencji tak, aby pasowała do długości sekwencji „Panopka”. Udało się! Dźwięki te są naprawdę do siebie podobne, a zwłaszcza pod koniec każdego z nich! Są podobne zarówno słuchowo jak i wizualnie. Najwidoczniej EPSITEC tworząc CoLoBoT-a nie mógł sobie pozwolić na wykreowanie nowego dźwięku, więc wykorzystał stary i go odpowiednio obrobił tak, aby pasował do klimatu gry. Trzeba przyznać że wyszło im to miernie i „mechanicznie”. Nie wiem tylko jak osiągnięto tą „chrypkowatość” tego głosu. Do tematu dodaję załącznik z tymi plikami, abyście mogli mi uwierzyć. Jest to archiwum .7z, ale musiałem zmienić rozszerzenie na .rar, bo ten CBA nie obsługuje załączników z rozszerzeniami .7z. Polecam także Abyście i wy eksperymentowali z tymi oraz innymi dźwiękami. I co o tym sądzicie?

Sample.rar
Pobierz Plik ściągnięto 60 raz(y) 58,48 KB

 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 29-11-2010, 21:12   

nie no jest trochę podobny, ale niedużo. Czy Blupi był wcześniej od Colobota?

PS: mnie się wydaje, że to nie astronauta wydaje ten dźwięk, tylko wibrujący przedmiot, w który uderza, lub jego skafander
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 30-11-2010, 08:58   

Emxx52 napisał/a:
nie no jest trochę podobny, ale niedużo. Czy Blupi był wcześniej od Colobota?


Tak, był wcześniej od CoLoBoT-a.

Emxx52 napisał/a:
PS: mnie się wydaje, że to nie astronauta wydaje ten dźwięk, tylko wibrujący przedmiot, w który uderza, lub jego skafander


O który dźwięk Ci chodzi? O ten "Ajjj" z zachrypnięciem? Dla mnie to zachrypnięcie osiągnięto z pewnością jakimś filtrem.
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 30-11-2010, 11:49   

Chodzi mi o 063
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 30-11-2010, 13:42   

A cha! sound063.wav! Nie wydaje mi się że to wibrujący przedmiot. "Chrypkowatość" z pewnością osiągnięto przez bardzo słaby filtr. Nawet nie wiecie, jakie kiedyś były algorytmy do operacji na dźwiękach!
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
radyder 


Twoja ulubiona misja: Saari
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 33
Wysłany: 31-12-2010, 22:52   

Jeśli chodzi o ciekawe dźwięki, to zróbcie tak, a usłyszycie jeden z nich.

1. Odpalcie dowolną misję gdzie rudę tytanu można znaleźć na stromym zboczu.
2. Zaznaczcie transporter latający lub astronautę.
3. Podlećcie do rudy, omińcie ją i wylądujcie zaraz przed nią.
4. Kiedy transporter lub astronauta będzie zjeżdżał ze zbocza i napotka na rudę tytanu, przeszkodzi mu ona w dalszej jeździe. Usłyszycie wtedy dźwięk podobny do dzwonka do drzwi.

Najlepiej do tego celu wybrać jedną z misji na Centurii. Zapomniałem jednak, którą. :->
_________________
Gram w CoLoBoTa dzięki Emxx52
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012