Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Spuścizna po czarnych skrzynkach
Autor Wiadomość
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 10-05-2008, 20:47   Spuścizna po czarnych skrzynkach

Jak wiadomo, czarne skrzynki były pozostałościami po poprzedniej ekspedycji. Na każdej planecie należało je odzyskać, ponieważ zawierały współrzędne następnego celu, do którego udała się poprzednia ekspedycja. Teraz są one już bezużyteczne, ponieważ "poprzednią" ekspedycją jest aktualnie misja astronauty, który właśnie skolonizował nową ziemię, a poza tym współrzędne planet są już znane.
Dlatego czarne skrzynki w COLOBOcie 2 raczej nie będą potrzebne. W takim razie zyskujemy możliwość wprowadzenia do gry nowego obiektu o takich właściwościach:
-obiekt przenośny przenoszony przez dowolnego robota lub astronautę
-praktycznie niezniszczalny (pomijając przypadek, gdy zniszczony zostanie robot, który niesie obiekt)

Osobiście wykombinowałem, że ten nowy obiekt mógłby być "nośnikiem pamięci", który, tak jak wcześniej czarne skrzynki, zawiera informacje o współrzędnych planet. Takie zastosowanie byłoby podobne do wcześniej użytych skrzynek, ale niepotrzebna jest wtedy poprzednia ekspedycja, która ją zostawi. Zastosowanie nowego przedmiotu mogłoby być też podobne do TNT, tzn. potrzebny do tego, żeby znaleźć i zabrać.

Aha, jeśliby ktoś chciał zająć się plikami *.mod (co jest mozolną robotą) to możemy stworzyć nowe gatunki drzew, np. palmę, którą umieści się na starej ziemi po powrocie.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 10-05-2008, 21:17   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

Jeśli zastąpi się czarną skrzynkę jakimś innym obiektem, to co będzie z nimi w zwykłej kampanii Colobota?
_________________
Piszę bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez Tomesy 10-05-2008, 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 11-05-2008, 14:23   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

Chodzi o stare misje? Po prostu ich nie będzie. Robimy przecież COLOBOTa 2, a nie dodatek do jedynki. Technologia oczywiście zostaje ta sama, ale nowe misje zastąpią stare, a nie będą do nich dodatkiem.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 11-05-2008, 14:46   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

Aaaa no chyba, że tak. Klucze też można zastąpić.
_________________
Piszę bo lubię.
 
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 11-05-2008, 20:36   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

Jeśli chcemy mieć obiekt przenośny prostokątny (zamiast czarnej skrzynki), to wystaczy zmienić plik tga z texturą...

A co z kategorią? Przecież nie może zostać BlackBox. Trzeba by to zmienić w pliku EXE, np. za pomocą hex-edytora. Pisałem już o tym na chacie.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-08-2008, 23:38   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

Cytat:
Osobiście wykombinowałem, że ten nowy obiekt mógłby być "nośnikiem pamięci", który, tak jak wcześniej czarne skrzynki, zawiera informacje o współrzędnych planet.


Nośnik danych spoko ale ja wiem jak go zrobić bardziej tajemniczym :) Np. podczas ostatniej misji na powiedzmy 4-tej planecie (krystalia by się świetnie do tego nadawała :) ) znajdujemy tajemniczy czarny przedmiot (przemalowany klucz A) poddając go analizie dowiadujemy się że jest to coś w rodzaju klucza. Na kolejnej planecie znajdujemy skrytkę no ale oczywiście nie możemy jej otworzyć.. mimo to kładziemy nasz kluczyk na swoim miejscu, wtedy kopuła trochę się otwiera a my zauważamy dziwny przediot (czarna skrzynka.. mogłaby być błękitno przeźroczysta) , zabieramy nasz klucz i przekazujemy nowe informacje do centrum kontroli misji a oni każą nam szukać kolejnych kluczy a więc sposobu na dostanie się do tego przedmiotu :) Na każdej kolejnej planecie znajdujemy po jednym kluczu - wszystkie czarne. Po zdobyciu wszystkich kluczy wracamy na planetę ze skrytką, niestety zalęgły się tam jakieś mrówki itp. w pierwszej misji trzeba się ich pozbyć, w drugiej musimy zbudować wieżyczki wokół wyznaczonego terenu aby zapewnić bezpieczeństwo skrytce. W trzeciej misji wreszcie otwieramy skrytkę i wyciągamy z niej tajemniczy przedmiot... wtedy robale robią zmasowany atak i przebijają się przez linię ochronną, bot osłaniacz uruchamia się i dzięki niemu gracz jakoś dostaje się na statek razem z przedmiotem no i oczywiście natychmiast odlatuje.

Ciąg dalszy jutro :) (zedytuje posta)
 
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 15-08-2008, 15:33   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

Całkiem ciekawe i nawet bardzo realne do wykonania. Jak nie będzie veta to pewnie wprowadzimy.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2008, 00:27   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

W sumie to nawet nie takie trudne do zrobienia :)

A teraz ciąg dalszy (nie chciało mi się edytować :P ) :

Po opuszczaniu planety lecimy w kierunku planety którą mieliśmy teraz odwiedzić ale... niestety! Po drodze statek oberwał jakimś kosmicznym śmieciem i spadł na jeden z planetoid krążących wokół planety (naszego celu). Pierwsza misja to znalezienie naszego statku i dostanie się do niego (dla utrudnienia mapki planetoidy nie ma, my nie możemy latać bo nasz sprzęt został uszkodzony w dodatku między nami a statkiem jest cholernie głęboka szczelina). Po dostaniu się do statku zauważamy że niestety nie przetrwał lądowania awaryjnego i nie nadaje się już do dalszego lotu ale mimo wszystko przeszukujemy wrak w poszukiwaniu naszej "Czarnej skrzynki". Niestety nie ma jej we wraku co oznacza że wypadła gdzieś po drodze i -

w optymistycznej wersji pierwszej : jest gdzieś na tej planetoidzie i musimy ją znaleźć
w mniej optymistycznej - jest gdzieś na planetoidzie ale aby się do niej dostać musimy najpierw zbudować transporter latający
a w najmniej optymistycznej - spadła na jakąś inną planetoidę i po zbudowaniu nowego statku kosmicznego trzeba będzie polatać po kilku planetoidach zanim ją znajdziemy :)

Wg. mnie wersja nr. 3 jest najlepsza ponieważ można to zrobić tak że na każdej z planetoid znajdujemy kolejno :
1 - złoże tytanu = budujemy kopalnie i wyciągamy 20 sztuk
2 - dużo rudy uranu porozwalanej po powierzchni = zbieramy przynajmniej połowę (5 sztuk)
3 - energie (w podglebiu :P ) = stawiamy elektrownię i ładujemy nasze baterie elektryczne
4 - "czarną skrzynkę" (wreszcie :P ) = zabieramy i odlatujemy

Wreszcie po przygodach z planetoidami dolatujemy na właściwą planetę - Orfenie :) Tutaj na początku musimy znaleźć złoże tytanu (północny-wschód mapy) i złoże uranu (południowy-zachód) no i oczywiście postawić tam odgromnik i małe kolonie górnicze (2 kopalnie i 2 huty w koloni "tytanowej" i 2 kopalnie i 1 fabrykę atomówek w koloni "atomowej"). W centrum mapy musimy postawić 2 odgromniki, 2 fabryki botów, 1 stację naprawczą, 1 centrum badawcze, 1 radar (to na końcu) i wokoło ustawić 8 wieżyczek chroniących bazę. Pod koniec misji mamy ustawić boty aby same zbierały i wytwarzały kostki tytanu i do każdej wieżyczki przypisać jednego bota serwisującego. Poza tym zanim odlecimy w inne miejsce Orfenii musimy stworzyć bota osłaniacza, uderzacza (właśnie dostali plany), 3 działa (zwykłe, podwozie dowolne prócz "na nogach" w końcu nie mamy jeszcze materii organicznej) i 4 transportery (najlepiej latające) i wtedy pakujemy jeszcze kilka bateryjek i trochę tytanu i odlatujemy w inne miejsce.

Ciąg dalszy jutro :P
 
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 17-08-2008, 09:30   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

!!!Super!!!:D
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 17-08-2008, 09:41   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

nie rozumiem z tą planetoida - jak stworzyć statek kosmiczny ???
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
mac1e7


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Orfenii
Wiek: 26
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2008, 13:26   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

@up normalnym sposobem :) najpierw stawiasz jedna kostkę i budujesz (działkiem) 10% potem kolejną itd.
 
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 17-08-2008, 17:24   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

Wymaga modyfikacji pliku exe więc odpada.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 17-08-2008, 17:25   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

Szkoda bo pomysł fajny

// już nie chcę być taki ale na Lukasza to się uwziąłem -adiblol
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
Ostatnio zmieniony przez adiblol 28-10-2008, 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 18-08-2008, 10:02   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

to ja proponuję tak: po przymusowym lądowaniu musimy odnaleźć boty które wypadły ze statku (kilka ma osłabioną osłonę a reszta to w ogóle wraki), odnaleźć recyklera (na drugim końcu mapy - wraz z jakimiś śmieciami po zupełnie innych ekspedycjach, bo nie było go na statku), dać mu atomowke (gdzieś w zaroślach) i odzyskać kilka tytanow z tamtych wraków. Misja ukończona gdy mamy powiedzmy 4 tytany. W następnej misji Houston ma nam przysłać statek kosmiczny ale okazuje się że w pobliżu miejsca lądowania wykluły się mrówki (więc w poprzedniej powinny być nieaktywne jaja) i budujemy warsztat, fabrykę botów, działo i elektr. atomową, szukamy rudy uranu (jest blisko mrówek he he), tworzymy atomówkę, zasilamy działo, wybijamy mrówki, zabieramy działo i kilka rud uranu i odlatujemy na następną planetoide. Tam robimy bazy surowcowe (punkty wydobycia i przetwarzania), następnie mamy planetoide na której zdobywamy TNT (przyda się później) broniąc się przed osami i pająkami i wreszcie ostatnia planetoida z CZARNĄ SKRZYNKĄ. Skrzynka jest chroniona przez mrówki więc dajemy TNT, mrówki się nim zainteresowują i porzucają czarną skrzynkę więc bierzemy ją i odlatujemy.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-08-2008, 10:07   RE: Spuścizna po czarnych skrzynkach

dobre
B)B)B)
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012