Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
C2 według mac1e7a |
Autor |
Wiadomość |
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 08-05-2010, 11:21 C2 według mac1e7a
|
|
|
Kiedyś, dawno dawno temu taki oto liścik od naszego usera mac1e7a. Opisał on, podobnie jak ja kiedyś z DeiDarą jak powinny wyglądać misje w C2 w telegraficznym skrócie.
Cytat: | Witam!
Zanim przejdę do opisu misji chciałbym powiedzieć jedno. A mianowicie misji jest aż 52 (w Colobocie 1 było TYLKO 32) i opis wszystkich znajdziecie właśnie tutaj Fabułę też napiszę do końca ale to później albo jutro
----------------------------------------
1. Nowa Ziemia - trening (samouczek)
- 1.1. na początek musimy znaleźć nasz plecak który leży gdzieś obok CKM.
- 1.2. teraz musimy nauczyć się posługiwać działkiem neuronowym. Przy okazji budujemy centrum badawcze i fabrykę botów.
- 1.3. teraz musimy nauczyć się latać. Tak więc musimy wznieść się górę i zabrać ze sobą transportera latającego który tam stał.
- 1.4. pakujemy się razem z transporterem i 4 kostkami tytanu na statek i odlatujemy
--------------------
2. Nova (księżyc Nowej Ziemi)
- 2.1. szukamy rudy, górzysty teren na którym nasz ludek nie uniesie rudy. Nasz bot unikając piorunów znajduję parę pomarańczowych kulek.
- 2.2. robimy drobny rekonesans szukając płaskiego terenu, mając do dyspozycji tylko astronautę. Idziemy sobie doliną w ew. wolne, płaskie miejsce, i w pewnym momencie wyskakują do nas osy. Zadanie polega na doniesieniu doliną na płaską przestrzeń całej naszej rudy jednocześnie unikając spadającej organicznej materii.
- 2.3. na znalezionym płaskim terenie startujemy misję z konwerterem, fabryką botów i orgashooterem; nasze zadanie polega na wybiciu wszystkich latających w okolicy os.
- 2.4. budujemy broniony punkt radarowy (źródło energii, wieżyczka, pojazd serwisujący), orgashootera ładujemy na statek i odlatujemy.
--------------------
3. Centuria
- 3.1. po lądowaniu nasz orgashooter musi oczyścić okolicę z mrówek i pająków.
- 3.2. gonimy robota, który leci w kierunku jedynego podziemnego źródła energii. misja kończy się po postawieniu niebieskiej flagi w okolicy miejsca lądowania bota.
- 3.3. odzyskujemy tytan - mamy recyclera, i PowerStację; misja zakończona sukcesem gdy mamy 4 kostki tytanu. Brak robali.
- 3.4. stawiamy broniony punkt radarowy cały czas odpierając ataki mrówek i pająków.
--------------------
4. Wulkania
- 4.1. zbieramy na statek 8 kawałków rudy tytanu, ale musimy bardzo uważać na pająki. nic nie budujemy, mamy tylko transportera latającego z atomową bateryjką.
- 4.2. znajdujemy podziemną energię na planecie - jest tylko na 1 wysepce. Ale, jest jeden problem - w okolicy jest gniazdo os. Musimy przekonwertować całą naszą rudę (mamy gotowy konwerter) i wykonać desant na wyspę - mamy latającego orgashootera i grabbera, grabber ma pół ładowalnej baterii i pustą baterię obok siebie. gdzieś leży pełna atomowa bateria. misja kończy się, gdy na wysepce powstaje broniony punkt radarowy zostawiamy też naszego orgashootera.
- 4.3. zaopatrujemy statek w kilka baterii atomowych, i odlatujemy.
--------------------
5. Krystalia
- 5.1. po wylądowaniu mamy znaleźć 4 rudy tytanu. Przy rudach leży Klucz A który też zabieramy.
- 5.2. budujemy fabrykę botów i budujemy działko latające (zwykłe), używając programy przysłanego z CKM wybijamy nim wszystkie robaki i zbieramy 4 rudy uranu leżące gdzieś w okolicy "wulkanu" (wysokiej górki z dziurą w środku) i przy okazji zabieramy też Klucz B.
- 5.3. stawiamy broniony punkt radarowy, zostawiamy działko z włączonym programem i odlatujemy
--------------------
6. Saari
- 6.1. po wylądowaniu budujemy jak najszybciej fabrykę botów i tworzymy w niej działo latające, zaopatrujemy je w baterię atomową i uruchamiamy program ochrony statku kosmicznego. Teraz budujemy 4 wieżyczki wokoło statku i wycofujemy robota do bazy.
- 6.2. budujemy jeszcze 4 działka latające, zaopatrujemy je w baterie, odpalamy programy eksterminacji obcych i wtedy spokojnie rozbudowujemy bazę o : centrum badawcze, fabrykę ogniw atomowych, stację naprawczą i radar.
- 6.3. zbieramy całą rudę uranu która jest na planecie i tworzymy kopalnię w wyznaczonym miejscu a w okolicy zakopany jest Klucz C który trzeba znaleźć z potem wykopać.
- 6.4. budujemy broniony punkt radarowy, zostawiamy 4 działka (jedno zabieramy) i odlatujemy.
--------------------
7. Tropika
- 7.1. używając działka ochraniamy statek podczas gdy my szukamy na planecie Klucza C. Klucza nie znajdujemy ale znajdujemy dużo rud (tytanu i uranu) a więc zabieramy wszystko i rozbudowujemy bazę.
- 7.2. wysyłamy szperacza w miejsce w którym na 99% jest klucz. W odpowiednim miejscu odpalamy program szukania klucza. Po znalezieniu go wykopujemy go z ziemi, zabieramy na statek i odlatujemy.
--------------------
8. Planetoidy
Planetoida 1 - 8.1. musimy dostać się do statku który "wylądował" po drugiej stronie mapy. Nie możemy latać (za niska grawitacja) i oczywiście nie mamy mapy planetoidy. Miedzy nami a statkiem jest labirynt który trzeba przebyć
Planetoida 1 - 8.2. zbieramy wszystko co przetrwało, budujemy fabrykę robotów i recyklera w niej i przerabiamy wszystkie wraki na tytan. Dodatkowo szukamy jeszcze 8 rud tytanu i przerabiamy je na tytan. (mamy mieć 13 kostek)
Planetoida 1 - 8.3. w wyznaczonym miejscu budujemy radar i stację energetyczną (ładowarka) budujemy osłaniacza i odpalamy program(dojedź na stację, odpal pole na 15m) po czym pakujemy się do nowego statku i odlatujemy na 2 planetoidę.
Planetoida 2 - 8.4. znajdujemy złoże tytanu, budujemy hutę i kopalnię i wyciągamy 20 kostek, budujemy radar, fabrykę robotów, stację energetyczną i osłaniacza. Zabieramy 16 kostek na statek i odlatujemy.
Planetoida 3 - 8.5. lecimy do wyznaczonego punktu, budujemy tam kopalnię i fabrykę ogniw atomowych i wytwarzamy 10 baterii atomowych po czym odlatujemy.
Planetoida 4 - 8.6. używając radaru znajdujemy czarną skrzynkę a obok niej Klucz D. zabieramy wszystko na statek i odlatujemy.
--------------------
9. Orfenia
- 9.1. mamy znaleźć złoże tytanu (północny-wschód mapy) i złoże uranu (południowy-zachód) postawić tam odgromniki i małe kolonie górnicze (2 kopalnie i 2 huty w koloni "tytanowej" i 2 kopalnie i 1 fabrykę atomówek w koloni "atomowej".
- 9.2. w okolicy naszego statku mamy postawić 2 odgromniki, 2 fabryki botów, 1 stację naprawczą, 1 centrum badawcze, 1 radar (to na końcu) i wokoło ustawić 8 wieżyczek chroniących bazę. zbudować 12 transporterów na kołach (po 2 do każdej kolonii i 8 w bazie). Poza tym zanim odlecimy musimy stworzyć bota osłaniacza, uderzacza (trzeba go opracować w centrum badawczym), 2 działa latające i 2 latające transportery. Zaopatrujemy boty w baterie atomowe, pakujemy te boty na statek i dodatkowo też 4 TNT (znalezione w okolicy) i odlatujemy w inne miejsce.
- 9.3. znajdujemy mnóstwo wrogów których trzeba się pozbyć używając działek, osłaniacza, uderzacza i 4 TNT na jaja. Z gniazda obcych wyciągamy 2 sztuki materii i zostawiamy je chronione przez wszystkie boty bojowe jakie mieliśmy na statku w okolicy miejsca naszego lądowania i odlatujemy dalej.
--------------------
10. Hallen (księżyc Orfenii)
- 10.1. przeprowadzamy zwiad okolicy, znajdujemy kolonię mrówek, używając organicznych działek latających rozwalamy ją bez problemu.
- 10.2. robimy kolejny zwiad dzięki któremu dowiadujemy się o dziwnym budynku w okolicy drugiej koloni mrówek. Wysyłamy działa żeby rozwaliły kolonię mrówek a my (astronauta) mamy podlecieć do tego budynku.
- 10.3. mamy chronić przysłanego przez CKM naukowca przez 10 minut.
- 10.4. zabieramy na pokład naukowca, 4 działa org. i kilka tytanów no i odlatujemy
--------------------
11. Banuur
- 11.1. Po przybyciu na planetę mamy zbudować kopalnię (na całej planecie jest tytan) i wyciągamy tyle tytanu ile potrzeba na zbudowanie porządnej bazy. Potem przeprowadzamy zwiad i wykrywamy dużą kolonię mrówek (około 20). budujemy tyle dział ile konieczne i wysyłamy je aby zniszczyły mrówki.
- 11.2. dostajemy informację o koloni os na południe od nas. wysyłamy tam działa, rozwalamy osy i zabieramy 4 materie organiczne.
- 11.3. znajdujemy kilka rud uranu w okolicy małej koloni obcych (5 mrówek i 3 osy). kolonię niszczymy a rudę zabieramy.
- 11.4. Odpieramy atak obcych tak długo ile możemy a potem odlatujemy.
--------------------
12. Errai
- 12.1. rozwalamy obcych którzy nas atakują, tworzymy fabrykę botów, 10 wieżyczek w okolicy i budujemy 6 latających dział organicznych i wysyłamy je na główną kolonie obcych.
- 12.2. unikając mrówek, os i pająków musimy uciec z "więzienia" przez labirynt.
- 12.3. wysyłamy działko aby pomogło astronaucie w ucieczce. rozwalamy obcych, zabieramy astronautę i jego plecak i uciekamy z planety.
--------------------
13. Shandor (planeta karłowata blisko Terry Mallus)
- 13.1. budujemy dużą kolonię, wynajdujemy nowe działo (fazowe), budujemy 14 dział organicznych i 4 fazowe z bateriami atomowymi.
- 13.2. używając dostarczonych przez CKM botów celów mamy opracować jak najlepszy program do zniszczenia obcych.
- 13.3. zabieramy na pokład siebie, naukowca, 5 dział org. i 1 działo fazowe i odlatujemy.
--------------------
14. Powrót na Banuur
- 14. 1. czekając na resztę dział likwidujemy wszystkich nadchodzących obcych.
- 14.2. całą grupą (prócz astronauty, naukowca i 3 dział org.) atakujemy główną kolonię obcych na tej planecie (30 mrówek, 10 pająków, 15 os i 2 robale) w międzyczasie budujemy małą kolonię.
--------------------
15. Zemsta na Errai
- 14.1. pierwszą grupą rozwalamy okolicznych obcych a potem łączymy siły z resztą oddziałów które wylądowały w zupełnie innych miejscach planety.
- 14.2. połączonymi siłami atakujemy główną kolonię obcych (tym razem 30 mrówek, 20 os, 10 pająków i 5 robali) w międzyczasie budując małą kolonię.
--------------------
15. Terra Mallus
- 15.1. wszystkie siły wylądowały tam gdzie powinny tak więc od razu atakujemy główną kolonię obcych (35 mrówek, 25 os, 15 pająków i 2 królowe). (jeśli mamy za mało botów możemy sobie dorobić.. w okolicy jest tytan i uran w podglebiu [ZAZNACZONY!!!]).
--- KONIEC ---
|
|
|
|
|
|
Schocker
Wants cookies!
Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy Wiek: 22 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 08-05-2010, 17:54
|
|
|
Superanckie! ^__^ Bardzo twórcze i ciekawe, a nie wykorzystują żadnych nowych obiektów. Jeśli mielibyśmy któreś wykorzystać: Jestem jak najbardziej za! ^^ |
_________________ But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 10-05-2010, 23:39
|
|
|
Za duzo misji ktore nie maja jakiegokolwiek zwiazku z programowaniem (wszelkie labirynty byly i sa zmora w Colobocie)
+Podzial sil - nie ma robakow (yeah, po cholere komu jedyni przeciwnicy ktorzy sa w stanie wylaczyc oslaniacza), za duzo mrowek w stosunku do pajakow (ktorych wlasciwie podczas walki nawet sie nie zauwazy bo szybciej same sie rozleca probujac nas zabic) |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|