Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Dodawanie ludzików na planecie
Autor Wiadomość
soviet 


Twoja ulubiona misja: Księżyc:Czarna Skrzynka
Wiek: 21
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1
Wysłany: 12-04-2010, 15:27   Dodawanie ludzików na planecie

Tak więc jestem nowy i jak coś to proszę przenieść temat do odpowiedniego działu.
Tak Więc:żeby stworzyć 2,3,9,111 ludzika na planecie potrzebny nam jest:
Robot
Mapa(własna,lub zapożyczona)
Program(napisany przez użytkownika COLOBOT mam nadzieję że się nie obrazi):
Cytat:

extern void object::Zapiszobiekt( )
{

string msg, poz;
float dir;
int i;

dir = 2 - (orientation / 180);
if (dir > 1.99) dir = 0.00;

poz = this.position.x+";"+this.position.y;

file plik();
file p2();

if (!plik.open("Obiekty.txt", "r"))
{
plik.open("Obiekty.txt", "w");
plik.writeln("CreateObject pos="+poz+" dir="+dir+" type=");
plik.close();
message(this.position.x+" ; "+this.position.y+" , "+dir);
return;
}
p2.open("Obiekty2.txt", "w");

while(!plik.eof())
{
msg = plik.readln();
if (msg != "") p2.writeln(msg);
}

plik.close();
p2.close();

plik.open("Obiekty.txt", "w");
p2.open("Obiekty2.txt", "r");

while(!p2.eof())
{
msg = p2.readln();
if (msg != "") plik.writeln(msg);
}

plik.writeln("CreateObject pos="+poz+" dir="+dir+" type=");

plik.close();
p2.close();

message(this.position.x+" ; "+this.position.y+" , "+dir);

}

Używamy go.
Widzimy pozycję gdzie stoimy.
Wchodzimy do>Colobot\user\< następnie do pliku mapy(zwykle scene??[gdzie?? to numer mapy]
uruchamiamy go Notepadem, szukamy nazwy >CreateObject< np.CreateObject pos=76;240 dir=0,35 type=Greenery4
i dodajemy nową linijkę"CreateObject pos=76;240 dir=0,35 type=Greenery4"
, ale zamiast Greenery4 piszemy "Me", zaś gdzie było "pos=76;240 dir=0,35" piszemy kolejno pozycję gdzie staliśmy. Zapisujemy i włączamy mapę. W ten sposób można zrobić wszystko od robota po barierę :)
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 12-04-2010, 16:17   

Myślałem że to oczywiste.
Tu wszystko pięknie jest opisane: http://pl.wikibooks.org/w...e_objekt.C3.B3w
Było to napisane na podstawie oficjalnego podręcznika Epsitec'a.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012