Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Witam |
Autor |
Wiadomość |
kluge
Programista
Twoja ulubiona misja: Multiplayer ;)
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 5
|
Wysłany: 02-04-2010, 13:19 Witam
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Na forum przyciągneła mnie idea Colobota2. Jestem ciekaw na jakim etapie macie prace?
Ja ze swojej strony mogę przyjrzeć się silnikowi Colobota. Jeśli macie jakiś dostęp do źródeł, to proszę o namiary. Bez modernizacji w kodzie silnika nawet nie wyobrażajcie sobie trybu multiplayer gry - a ten interesuje mnie najbardziej.
A co do prac nad mapkami to nie widzę sensu nad ich kontynuacją do czasu, aż pojawią się specyfikacje techniczne z nowego silnika. Nie wyobrażam sobie gry w kilku graczy na tak małych mapkach.
Pozdrawiam wszystkich i życzę Wesołych Świąt i Smacznego Jajka. |
_________________ Usłyszałem: "Siedź cicho, bo będzie gorzej"
- siedziałem cicho...
...i było gorzej. |
|
|
|
|
Bartek c++
Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Wiek: 20 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 390
|
Wysłany: 02-04-2010, 13:25
|
|
|
kluge napisał/a: | Jestem ciekaw na jakim etapie macie prace? | Jeszcze nie zaczeliśmy
Witamy Na PPC! |
_________________
|
|
|
|
|
kluge
Programista
Twoja ulubiona misja: Multiplayer ;)
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 5
|
Wysłany: 02-04-2010, 13:54
|
|
|
OK, będę potrzebował jak najwięcej informacji o Was.
Nie mam czasu przeglądać całego forum i czytać o wszystkich. Czytałem jedynie forum o Colobot2. Dziwne, że nie trafiłem na nie z głównego drzewka forum (nie jest wyeksponowane) ale przez jakąś listę. Myślę, że powinno pojawić się (albo zostać bardziej wyeksponowane) nowe forum, raczej niedostępne dla gości, w którym stworzymy zespół pracujący nad nową wersją.
Moim marzeniem jest stworzyć wersję Colobota z możliwością gry multiplayer, na dużych mapach, z możliwością gry w trybie kooperacji.
W czasie świąt postaram się zrobić przegląd rdzenia gry i sprawdzić, co da się z nim zrobić.
Aha, trochę o mnie:
Jestem zawodowym programistą z dość obszerną wiedzą. Mój wiek pozostanie dla Was tajemnicą. W Colobota grałem od czasów premiery. Teraz dwie legalne kopie leżą na półce i łąpią kurz. Mam doświadczenie w pisaniu aplikacji sieciowych. Prywatnie dysponuję siecią komputerów z dostępem do internetu. Mam też własny serwer i domenę.
Zaczynam się domyślać, że nie dysponujecie żadnymi prawami autorskimi do kodu gry. Ta kwestia musi być rozwiązana w trakcie prac. Albo się jakoś dogadamy z firmą, albo stworzymy własną wersję od podstaw.
Pozdrawiam. |
_________________ Usłyszałem: "Siedź cicho, bo będzie gorzej"
- siedziałem cicho...
...i było gorzej. |
Ostatnio zmieniony przez kluge 10-04-2010, 16:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FE4R
Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Wiek: 24 Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 144
|
Wysłany: 02-04-2010, 14:27
|
|
|
kluge napisał/a: | Myślę, że powinno pojawić się (albo zostać bardziej wyeksponowane) nowe forum, raczej niedostępne dla gości, w którym stworzymy zespół pracujący nad nową wersją. |
Nie chciałbym Ci psuć humoru, ale większość ludzi na tym forum ma mniej więcej 14-16 lat z niewielką wiedzą o programowaniu(głównie nie wykraczającą szeroko poza Colobota), a tym bardziej o kodowaniu gier. Jeśli na prawdę chciałbyś zaczynać prace nad Colobotem, musiałbyś się nastawić na dawanie wskazówek ludziom z teamu, gdyż jak stwierdziłeś:
Cytat: | Jestem zawodowym programistą z dość obszerną wiedzą. |
Będę miał w przyszłości do Ciebie kilka pytań, jeśli pozwolisz i się nie zniechęcisz, gdyż również chciałbym obrać drogę programisty. ;)
Cytat: | Zaczynam się domyślać, że nie dysponujecie żadnymi prawami autorskimi do kodu gry. Ta kwestia musi być rozwiązana w trakcie prac. Albo się jakoś dogadamy z firmą, albo stworzymy własną wersję od podstaw. |
Epsitec, z tego co mi wiadomo, nie jest w ogóle zainteresowany swoim produktem, o czym może świadczyć stara, nieodświeżana oficjalna strona Colobota oraz dawno niedziałający adres E-mail. Nie zmienia to jednak faktu, że akt własności gry na rzecz firmy ciągle istnieje, przy czym komunikacja z jej twórcami jest prawie niemożliwa.
No i na koniec,
Witamy na forum. :)~ |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 02-04-2010, 14:35
|
|
|
Jeśli chodzi o dostanie się do kodu gry to jest kilka wyjść:
1. dekompilacja (nie mówcie że się nie da -- da się, ale będzie kod nieczytelny)
2. prośba do Epsiteca (nierealne)
3. zh4x0rowanie komputerów Epsiteca (nierealne, pewnie wszystkie twarde dyski ze źródłami są na śmietniku )
4. napisanie od nowa
Ponieważ wersja 1 i 3 są nielegalne, odrzucamy.
Wersja 2? Musielibyśmy dodatkowo poprosić o licencję GNU, inaczej nie idzie rozpowszechniać..
Wersja 4 najrealniejsza. Nawet już pracę zacząłem ......
----------------------------------------------------------------------
kluge: Witaj na forum! Nareszcie jakiś profesjonalista dołączył.
kluge napisał/a: | Smacznego Jajka. |
Hm, 2.6.33.2 już jest! Ja siedzę na starym 2.6.32.9, bo na 2.6.33 coś się chrzani z hibernacją... |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 02-04-2010, 16:33
|
|
|
Ja sie ogranicze do: witam |
_________________
|
|
|
|
|
dawid960
Neokid @up: to nieprawda
Twoja ulubiona misja: księżyc
Wiek: 17 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 133 Skąd: z matrixa ( XD )
|
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 03-04-2010, 11:39
|
|
|
Witaj. Cieszę się z twojej obecności. Mam nadzieję że nie rzucasz słów na wiatr. Będę bacznie obserwował twoje poczynania.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Bartek c++
Twoja ulubiona misja: Tropica - Czas na atak
Wiek: 20 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 390
|
Wysłany: 03-04-2010, 11:40
|
|
|
dawid960 napisał/a: | Witam nowego usera . | Nie pisze sie "Usera" tylko "użytkownika" |
_________________
|
|
|
|
|
Schocker
Wants cookies!
Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Wiek: 22 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 04-04-2010, 21:48
|
|
|
Huh, nie spodziewałem się kogoś z taką wiedzą programistyczną. ^^ Aplikacje sieciowe, o... ^_^
Cóż, witam na forum. ^^ |
_________________ But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
|
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 04-04-2010, 22:34
|
|
|
Colobot ksztalci geniuszy. Aczkolwiek mam wrazenie, ze ten tu koles uwaza sie troche za lepszego od innych |
_________________
|
|
|
|
|
FE4R
Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Wiek: 24 Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 144
|
Wysłany: 05-04-2010, 01:46
|
|
|
Berserker napisał/a: | Colobot ksztalci geniuszy. Aczkolwiek mam wrazenie, ze ten tu koles uwaza sie troche za lepszego od innych :) |
Wrażliwy jesteś...
Z resztą koleś ma powody, jakoś mi to nie przeszkadza :)~ |
|
|
|
|
Berserker
Dark Ness
Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 05-04-2010, 12:33
|
|
|
@up
Po prostu tak sie przedstawil, jakby to byla ukryta wiadomosc: "No, teraz ja tu wiem wszystko najlepiej i ja tu rzadze" |
_________________
|
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 05-04-2010, 21:14
|
|
|
kluge napisał/a: |
Moim marzeniem jest stworzyć wersję Colobota z możliwością gry multiplayer, na dużych mapach, z możliwością gry w trybie kooperacji.
|
Hmmm....
Colobot 2 co-op to świetny pomysł!
Pewnie skoro masz server i domenę to zbijasz teraz kaske, co??
A, i witam cię!
PS. Sorry ze tak późno ;p |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|