Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Tworzenie budynków i robotów z kodu programu. |
Autor |
Wiadomość |
cyklopek11
Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 25
|
Wysłany: 01-04-2008, 17:57 Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
|
|
|
W ceebocie są dwie funkcje pozwalające botom budować budynki i roboty z kodu programu w nim działającego. Są to: funkcja build(int Category) - tworzenie budynku oraz : factory(int Category, script). Niestety nie ma ich w Colobocie, mówię niestety ponieważ gdyby istniały mam tak cudowne pomysły na własne poziomy użytkownika czy też stworzenie Colobota 2 że szok. Oczywiście można je wykorzystać w ceebocie ale co po takiej grze gdzie astronauta pozostaje bierny przypominam w ceebocie astronauta nie może ani nic podnosić ani budować budynków). Mam pytanie do Was czy istnieje sposób na spatchowanie Colobota aby mu dodać te dwie funkcję??? Z moich badań wynika że są one zaimplementowane w exe-ku. A tak poza tym wiedzieliście o ich istnieniu??? Pozdro. |
|
|
|
|
Tomesy
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 103 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 01-04-2008, 23:36 RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
|
|
|
Wprowadzenie tych zmian jest praktycznie niemożliwe dla ludzi którzy nie moją wiedzy informatycznej na zaawansowanym poziomie. Poza tym byłoby trzeba mieć nieszczęsny, wspomniany w innych tematach rozpakowywacz plików DAT Colobota. Na razie niema co sobie zawracać tym głowę. |
_________________ Piszę bo lubię. |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 02-04-2008, 03:41 RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
|
|
|
Tomesy, to nie o pliki DAT chodzi, a o EXE. W DAT'ach są jedynie tekstury, dźwięki i modele obiektów. Wszystkie instrukcje są zapisane w pliku colobot.exe. Zmienić ich nazwy można łatwo, ale utworzyć nowych czy zaimportować z ceebot'a praktycznie się nie da.
|
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 30-11-2008, 17:46 RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
|
|
|
Jak mi się uda to zaimplementuję je w którejś z kolejnych wersji mojego trainera.
Najpierw zrobię tworzenie obiektów z poziomu trainera, a jeśli mi się uda to zrobię injekcję kodu i zaimplementuję taką możliwość z poziomu CBot.
A może zrobię w trainerze obsługę pluginów? Tzn. ładujemy sobie dll i odpowiednia procedura jest injectowana do Colobota wraz z danymi dotyczącymi adresów w Colobocie które są wcześniej wykrywane.
Zainteresowanych inforumuję, że bardzo dobrym debugerem z funkcjami specjalnie do gier jest Cheat Engine. I jest darmowy . |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|