Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
Autor Wiadomość
cyklopek11


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 25
Wysłany: 01-04-2008, 17:57   Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.

W ceebocie są dwie funkcje pozwalające botom budować budynki i roboty z kodu programu w nim działającego. Są to: funkcja build(int Category) - tworzenie budynku oraz : factory(int Category, script). Niestety nie ma ich w Colobocie, mówię niestety ponieważ gdyby istniały mam tak cudowne pomysły na własne poziomy użytkownika czy też stworzenie Colobota 2 że szok. Oczywiście można je wykorzystać w ceebocie ale co po takiej grze gdzie astronauta pozostaje bierny :-( przypominam w ceebocie astronauta nie może ani nic podnosić ani budować budynków). Mam pytanie do Was czy istnieje sposób na spatchowanie Colobota aby mu dodać te dwie funkcję??? Z moich badań wynika że są one zaimplementowane w exe-ku. A tak poza tym wiedzieliście o ich istnieniu??? Pozdro.
 
 
Tomesy


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 103
Skąd: Łomża
Wysłany: 01-04-2008, 23:36   RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.

Wprowadzenie tych zmian jest praktycznie niemożliwe dla ludzi którzy nie moją wiedzy informatycznej na zaawansowanym poziomie. Poza tym byłoby trzeba mieć nieszczęsny, wspomniany w innych tematach rozpakowywacz plików DAT Colobota. Na razie niema co sobie zawracać tym głowę.
_________________
Piszę bo lubię.
 
 
 
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 02-04-2008, 03:41   RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.

Tomesy, to nie o pliki DAT chodzi, a o EXE. W DAT'ach są jedynie tekstury, dźwięki i modele obiektów. Wszystkie instrukcje są zapisane w pliku colobot.exe. Zmienić ich nazwy można łatwo, ale utworzyć nowych czy zaimportować z ceebot'a praktycznie się nie da.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
 
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 30-11-2008, 17:46   RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.

Jak mi się uda to zaimplementuję je w którejś z kolejnych wersji mojego trainera.

Najpierw zrobię tworzenie obiektów z poziomu trainera, a jeśli mi się uda to zrobię injekcję kodu i zaimplementuję taką możliwość z poziomu CBot.

A może zrobię w trainerze obsługę pluginów? Tzn. ładujemy sobie dll i odpowiednia procedura jest injectowana do Colobota :) wraz z danymi dotyczącymi adresów w Colobocie które są wcześniej wykrywane.

Zainteresowanych inforumuję, że bardzo dobrym debugerem z funkcjami specjalnie do gier jest Cheat Engine. I jest darmowy :) .
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012