Prototypy |
Autor |
Wiadomość |
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 21-03-2008, 23:04 Prototypy
|
|
|
Do testowania misji służy funkcja prototypy. Aby zrobić taką misję wystarczy ją ponazywać tak jak zwykłe misje, ale zamiast sceneXXX.txt należy nazwać pliki protoXXX.txt. Aby odpalić prototypowe misje należy w okienku wyboru gracza (albo w innym menu wyboru misji) wcisnąć CTRL + BREAK i wpisać kod "debugmode". W menu głównym pojawi się opcja "Prototypy". Należy ją kliknąć, aby odpalić menu i znów wpisać kod "debugmode", bo inaczej gra by się wykrzaczyła.
PS: Uzupełniłem dział "kody". Teraz znajdują się tam wszystkie kody, jakie dostępne są w COLOBOCie. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 22-03-2008, 00:05 RE: Prototypy
|
|
|
no to teraz juz prawie wszytko wiemy o colobocie dieki adminowi mamy wiecej mozliwosci tylko zeby jeszcze te pliki DAT |
_________________
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 22-03-2008, 09:11 RE: Prototypy
|
|
|
O plikach DAT pisano już na angielskim forum.
colobot1.dat zawiera GUI - tekstury i tła w formacie TGA
colobot2.dat zawiera modele obiektów
colobot3.dat zawiera dźwięki w formacie WAV
W załączniku zamieszczam wszystkie modele z pliku colobot2.dat, program do przeglądania oraz szablon do programu 010 Editor (Edytor HEX'ów, w którym najwygodniej tworzyć modele).
colobot2_dat.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 73 raz(y) 446,46 KB |
|
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
YanPL
Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 32
|
Wysłany: 22-03-2008, 12:32 RE: Prototypy
|
|
|
czy z wersji do wersji struktura tego jest taka sama? mam aktualnie tylko angielską 1.8 i nie wiem czy/jak/co sie daje z tym zrobić; poza tym ta przeglądarka obiektów mi nie chce działać |
_________________
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 22-03-2008, 15:30 RE: Prototypy
|
|
|
W wersji angielskiej 1.3 i polskiej 1.9 wszystkie obiekty są identyczne. W 1.8ENG powinno być tak samo, bo modyfikacji uległ jedynie sam plik uruchomieniowy.
Program do przeglądania wymaga pakietu .NET framework 1.1
Można go ściągnąć ze strony Microsoftu (najlepiej ściągnąć wersję 2.0, ewentualnie link do 1.1 znajduje się tutaj).
|
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
YanPL
Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 32
|
Wysłany: 23-03-2008, 02:00 RE: Prototypy
|
|
|
pfff. dla mojego w98se .NET 1.1 to jedyne wyjście; w dodatku już go mam także coś tu nie tak jest.
chyba będę musiał według tych schematów zrobić własną wyświetlarkę/edytor w openGL; nie uśmiecha mi się to. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez YanPL 23-03-2008, 02:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 23-03-2008, 14:00 RE: Prototypy
|
|
|
Ważne!
Całkiem przypadkowo odkryłem ciekawą funkcję działu prototypy. Aby się do niej dostać należy wpisać kod debugmode i odpalić pierwszą misję. Naszym oczom pojawi się ekran jak na screenie poniżej.
Niestety nie wiem co dalej trzeba z tym robić. Kombinujcie.
Wiem, że przy włączonej funkcji debugmode program nie wczytuje tekstur (colobot1.dat) ani modeli (colobot2.dat). Zamiast tego prawdopodobnie wczytuje pliki z folderów objects i models.
proto.png
|
|
Plik ściągnięto 1623 raz(y) 15,78 KB |
|
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 23-03-2008, 15:30 RE: Prototypy
|
|
|
Kombinowałem z debugmode i odkryłem, że ten kod powoduje, że pliki z teksturami i obiektami nie są wczytywane z plików *.DAT, a z folderów textures i objects. Dlatego można wprowadzać modyfikacje bez edytowania plików DAT.
Wystarczy tylko edytować pliki w tych katalogach.
Wszystkie tekstury oraz obiekty można ściągnąć z tego linku:
http://rapidshare.com/fil...ugmode.rar.html
Po ściągnięciu wystarczy wypakować pliki do folderu z COLOBOTem. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 23-03-2008, 17:07 RE: Prototypy
|
|
|
wiec juz prawie to rozgryzlismy oczywiscie te pliki dat :p a na poczatku byly jakies takie tajemnicze xD |
_________________
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 23-03-2008, 18:13 RE: Prototypy
|
|
|
Szkoda tylko że nie można robić nowych obiektów (ewentualnie można zamienić jakieś drzewo na inny statyczny obiekt). Do tego już trzeba by tworzyć całego COLOBOTa od nowa i nie byłoby wtedy sensu nazywać tego nadal COLOBOTem. A szkoda, bo nowe roboty na pewno znalazłyby zainteresowanie. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Tomesy
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 103 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 23-03-2008, 18:19 RE: Prototypy
|
|
|
Te debugmode wpisuje się do pliku scene tak? |
_________________ Piszę bo lubię. |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 23-03-2008, 18:22 RE: Prototypy
|
|
|
Nie, to jest zwykły kod, tak jak fullpower czy selectinsect. Najpierw trzeba wcisnąć CTRL + BREAK, a potem wpisać debugmode. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Tomesy
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 103 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 23-03-2008, 18:25 RE: Prototypy
|
|
|
Czyli gracze którzy by chcieli grać w Colobota 2 z nowymi bajerami to by musieli by za każdym razem wpisywać debugmode? |
_________________ Piszę bo lubię. |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 23-03-2008, 18:28 RE: Prototypy
|
|
|
Debugmode jest tylko dla twórców. Pozwala na edycję plików gry bez bawienia się w pakowanie do plików DAT, co jest znacznie wygodniejsze. Pliki można spakować na końcu i udostępnić graczom. Wtedy już nie będą musieli się bawić w żadne debugmody. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 26-04-2008, 11:25 RE: Prototypy
|
|
|
U mnie ten dziwny ekran nie działa. Czy to debugmode to jest tylko dla wersji angielskiej?
Pierwszą misję, czyli Ziemia: Wyposażenie? |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
|