Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 |
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
 |
 |
Przesunięty przez: Schocker 22-02-2010, 19:48 |
Tworzenie figur foremnych |
Autor |
Wiadomość |
bbiidduull

Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 22-02-2010, 09:24 Tworzenie figur foremnych
|
|
|
Może komuś się przyda. Zalecam wpisać kod "noclip".
Kod: | extern void object::create_ring()
{
// polecam wpisać kod "noclip"
int ilosc_bokow,i,aaa;
float dlugosc_boku,a;
ilosc_bokow=4;
dlugosc_boku=5;
a=0;
i=ilosc_bokow;
while(a<i)
{
if(ilosc_bokow<3 or dlugosc_boku<0.3 or ilosc_bokow>360)
{
message("Nie mozna uzyskac figury o danych parametrach!",DisplayError);
return;
}
produce(position, orientation,Titanium,"alienqueen txt.");
turn(-(360/ilosc_bokow));
move(dlugosc_boku);
a++;
}
} |
|
|
|
|
 |
Berserker
Dark Ness

Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 22-02-2010, 13:21
|
|
|
Kod: | turn(-(360/ilosc_bokow)); |
Dziala tylko w przypadku kwadratu.
Najprostszy przyklad, trojkat foremny: kazdy kat to 60°, 3 boki. Wg tego co tu napisales w tym trojkacie kazdy kat to 120°. Troche miesza w swiecie geometrii, chociaz moze tu chodzi o rysowanie figur geometrycznych w roznie zakrzywionej czasoprzestrzeni?
Tak czy siak, tu zamiast tych bzdur co napisales powinno byc:
Kod: | turn(-(180-360/ilosc_bokow)); |
Dziekuje za uwage |
|
|
|
 |
FE4R

Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 144
|
Wysłany: 22-02-2010, 18:09 Re: Tworzenie figur foremnych
|
|
|
bbiidduull napisał/a: | produce(position, orientation,Titanium,"alienqueen txt."); |
Ohh nie! Uciekać! Tytan ma program królowej obcych! |
|
|
|
 |
Schocker
Wants cookies!

Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy Wiek: 22 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 22-02-2010, 19:48
|
|
|
bbiidduull napisał/a: | produce(position, orientation,Titanium,"alienqueen txt."); |
Też mi się to "rzuciło". Czekałem, aż ktoś inny to zauważy. xD
Już sobie to wyobrażam, tytanowi wyrastają tytanowe nóżki i zaczyna produkować tytanowe jaja! Hmm... A może rudę? xD
Ogólnie program ciekawy. ^^ |
_________________ But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
 |
|
|
|
 |
bbiidduull

Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 22-02-2010, 20:11
|
|
|
Berserker napisał/a: | Tak czy siak, tu zamiast tych bzdur co napisales powinno byc: Kod:
turn(-(180-360/ilosc_bokow)); |
Mam pytanie. Dlaczego to nie działa jak powinno?... Najpierw przetestuj a potem cwaniacz. |
|
|
|
 |
Berserker
Dark Ness

Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy Wiek: 24 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 496 Skąd: Bigos
|
Wysłany: 22-02-2010, 20:30
|
|
|
Cytat: | Mam pytanie. Dlaczego to nie działa jak powinno?... Najpierw przetestuj a potem cwaniacz. |
Zwracam honor, jeszcze trzeba uwzglednic fakt, ze robot jest ustawiony na wierzcholkach w przeciwna strone niz linia. Nie chce mi sie testowac bo to wymaga ponad 5 klikniec ktore mi sie w zyciu nie przydadza |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku
|
|
|  |
 |
 |
 |
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|