Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Schocker
22-02-2010, 19:48
Tworzenie figur foremnych
Autor Wiadomość
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 22-02-2010, 09:24   Tworzenie figur foremnych

Może komuś się przyda. Zalecam wpisać kod "noclip".

Kod:
extern void object::create_ring()
{

// polecam wpisać kod "noclip"
int ilosc_bokow,i,aaa;
float dlugosc_boku,a;

ilosc_bokow=4;
dlugosc_boku=5;

a=0;
i=ilosc_bokow;
while(a<i)
{

if(ilosc_bokow<3 or dlugosc_boku<0.3 or ilosc_bokow>360)
{
message("Nie mozna uzyskac figury o danych parametrach!",DisplayError);
return;
}
produce(position, orientation,Titanium,"alienqueen txt.");
turn(-(360/ilosc_bokow));
move(dlugosc_boku);
a++;
}
}
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 22-02-2010, 13:21   

Kod:
turn(-(360/ilosc_bokow));

Dziala tylko w przypadku kwadratu.
Najprostszy przyklad, trojkat foremny: kazdy kat to 60°, 3 boki. Wg tego co tu napisales w tym trojkacie kazdy kat to 120°. Troche miesza w swiecie geometrii, chociaz moze tu chodzi o rysowanie figur geometrycznych w roznie zakrzywionej czasoprzestrzeni?

Tak czy siak, tu zamiast tych bzdur co napisales powinno byc:
Kod:
turn(-(180-360/ilosc_bokow));

Dziekuje za uwage
 
 
     
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 22-02-2010, 18:09   Re: Tworzenie figur foremnych

bbiidduull napisał/a:
produce(position, orientation,Titanium,"alienqueen txt.");

Ohh nie! Uciekać! Tytan ma program królowej obcych! :mrgreen:
 
     
Schocker 
Wants cookies!


Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 22
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Wadowice
Wysłany: 22-02-2010, 19:48   

bbiidduull napisał/a:
produce(position, orientation,Titanium,"alienqueen txt.");


Też mi się to "rzuciło". Czekałem, aż ktoś inny to zauważy. xD
Już sobie to wyobrażam, tytanowi wyrastają tytanowe nóżki i zaczyna produkować tytanowe jaja! Hmm... A może rudę? xD

Ogólnie program ciekawy. ^^
_________________
But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
 
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 22-02-2010, 20:11   

Berserker napisał/a:
Tak czy siak, tu zamiast tych bzdur co napisales powinno byc: Kod:
turn(-(180-360/ilosc_bokow));


Mam pytanie. Dlaczego to nie działa jak powinno?... Najpierw przetestuj a potem cwaniacz.
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 22-02-2010, 20:30   

Cytat:
Mam pytanie. Dlaczego to nie działa jak powinno?... Najpierw przetestuj a potem cwaniacz.

Zwracam honor, jeszcze trzeba uwzglednic fakt, ze robot jest ustawiony na wierzcholkach w przeciwna strone niz linia. Nie chce mi sie testowac bo to wymaga ponad 5 klikniec ktore mi sie w zyciu nie przydadza :o
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012