Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Eksperyment - Dziwne wyniki
Autor Wiadomość
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 25-12-2009, 21:08   

Berserker napisał/a:
Zdecyduj sie czego sie czepiasz. Najpierw probujesz mnie przekonac, ze ja otrzymalem dystans przebyty przez robota (jakbym nie umial predkosci liczyc).
Teraz sie mnie czepiasz, ze licze predkosc bez dystansu. Dystansu nie licze, dystans mam podany

Czepiać to się można na ściance wspinaczkowej. Po prostu nie rozumiem, jakiego Ty programu używasz, że wszystko tak niezrozumiale liczysz.
Cytat:
Podstawowa definicja ruchu jednostajnego: predkosc jest jednakowa w kazdym momencie ruchu. Niewazne, czy dasz 0.01s czy 100s, przebyta droga w tym czasie po podzieleniu przez ten czas da nam zawsze jednakowa predkosc.

Robot, szczególnie latający nie porusza się ruchem jednostajnym, jak to sam zauważyłeś.
Prędkość nie jest taka sama; tak jak wcześniej - robot latający będzie miał zmienną prędkość, szczególnie przy opadaniu / wznoszeniu. To samo tyczy się robotów naziemnych przy zmiennym 'pitch'.
Chodziło mi o to, że jeśli w wait(); wpiszesz 10, dostaniesz wynik po 10 sekundach. Gdy wpiszesz 0.1 sekundy - dostaniesz więcej wyników i możesz uchwycić np. maksymalną prędkość robota latającego (wyniosło chyba 20-21 m/s).

Cytat:
Wychodzi na to, ze nie da sie porzadnie zmierzyc predkosci chwilowej.

W końcu nie planujemy wyprawy w kosmos, ale sprawdzamy prędkość robotów w prostej gierce.

sajmon313 napisał/a:
Błędy: jet(1) w pętli - dlaczego lecisz w górę? jak już tak chcesz to zastosuj distance2d.

Przecież gdy robot się wznosi, to chyba nazwiesz to prędkością, prawda?
 
     
Berserker 
Dark Ness


Twoja ulubiona misja: Ofrenia
Pomógł: 16 razy
Wiek: 24
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 496
Skąd: Bigos
Wysłany: 25-12-2009, 21:20   

Cytat:
jet(1) w pętli - dlaczego lecisz w górę? jak już tak chcesz to zastosuj distance2d.
po co wait w dwóch miejscach?

To jest program dla osy - mam nadzieje, ze wyjasnilem wszystko?

Cytat:
Robot, szczególnie latający nie porusza się ruchem jednostajnym, jak to sam zauważyłeś.
Prędkość nie jest taka sama; tak jak wcześniej - robot latający będzie miał zmienną prędkość, szczególnie przy opadaniu / wznoszeniu.

To nie znaczy, ze wahania beda wynosily ponad 10m/s.
Cytat:
Gdy wpiszesz 0.1 sekundy - dostaniesz więcej wyników i możesz uchwycić np. maksymalną prędkość robota latającego (wyniosło chyba 20-21 m/s).

Albo te zmiany sa az tak krotkotrwale, ze nie da sie ich zauwazyc w czasie normalnej gry, albo potrzebuje mocniejsze okulary (cholerna okulista!).

Cytat:
Przecież gdy robot się wznosi, to chyba nazwiesz to prędkością, prawda?

Ja wole predkosc w poziomie, ma wieksze zastosowanie w programach do celowania.
_________________
 
 
     
sajmon313 
Jedi Master


Wiek: 28
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: /dev/uarndom
Wysłany: 26-12-2009, 00:29   

FE4R napisał/a:

sajmon313 napisał/a:
Błędy: jet(1) w pętli - dlaczego lecisz w górę? jak już tak chcesz to zastosuj distance2d.

Przecież gdy robot się wznosi, to chyba nazwiesz to prędkością, prawda?


Berserker napisał/a:

Cytat:
Przecież gdy robot się wznosi, to chyba nazwiesz to prędkością, prawda?

Ja wole predkosc w poziomie, ma wieksze zastosowanie w programach do celowania.


No więc chodzi o prędkość w poziomie, bo:
1) żeby można było ją porównać z prędkoścą obiektów naziemnych
2) przydaje się w celowaniu
3) większość map w colobocie mo bardzo niskie ograniczenie wysokości lotu (ok. 100m), a w poziomie jest ponad 700m (od końca do końca mapy).

A jeszcze w kwestii technicznej:
Czy roboty latające mają osobny silnik do jet(), a osobny do motor() ?
Eksperyment wyglądasłby tak:
zmierzyć distance2d w czasie gdy na jakiejś wysokości leci z motor(1,1);
oraz zmierzyć distance2d w czasie gdy będzie lecieć z motor(1,1) i jet(1).

I jeszcze jedna kwestia techniczna:
Czy wiatr na pewno nie wpływa na prędkość robotów latających?
_________________
Validator CBot - Prace Trwają
Ostatnia Aktualizacja: 02.01.10
 
 
     
FE4R 


Twoja ulubiona misja: Saari - Inwazja
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 144
Wysłany: 26-12-2009, 00:45   

Berserker napisał/a:
Albo te zmiany sa az tak krotkotrwale, ze nie da sie ich zauwazyc w czasie normalnej gry, albo potrzebuje mocniejsze okulary (cholerna okulista!).

Lecz, gdy chcesz to wykorzystać do programów przeciwko obcym, to jest pewien problem, gdyż średni altitude osy to 7.88 metra nad powierzchnią (zakładając, że cały czas leci na jet(1);). Jeśli z wyższego punktu zleci do doliny, to będzie znacznie szybsza, co tyczy się też opadających robotów (u mnie prędkość wzrosła od 14 m/s do 22 m/s).
A tak na marginesie to chyba nie potrzeba wiedzieć aż tylu stałych (średnich?), aby zestrzelić osę z Epsitecowskim programem.

sajmon313 napisał/a:
A jeszcze w kwestii technicznej:
Czy roboty latające mają osobny silnik do jet(), a osobny do motor() ?

Tak.

Cytat:
I jeszcze jedna kwestia techniczna:
Czy wiatr na pewno nie wpływa na prędkość robotów latających?

Nie.
 
     
dasdads
Gość


Wysłany: 01-03-2010, 17:14   

wyjasniam o co może chodzic:
po pierwsze primo-ultimo pomiar (funkcje i linkjki) np.

x=this.position\dist=distance(position,start)/

zajmuje troche czasu, proponuje zmieżyć ile (wpisując w program cala i jedynie sekwencje pomiaru czasu, jesli wyjdzie 0 to sie myle, ale raczej nie wyjdzie

po grudo secundo jeśli nie wyjdzie 0 to ważne jest co sprawdzisz pierwsze czas czy odległość, proponuje podczas ruchu jedynie zdjąć pomiary, a dopiero po zatrzymaniu przeliczyc, gdyż to tesz może zafałszowaćpomiar (chyba)

po trzecie tetrio

jak postawiłeś techników, niszczonc houston czy przez /// produce(position,0,?Tech?,"");/// ??

ty robiłeś mape, czy robiłeś to podczas misji/swobodnej gry?



//moja sugestia// proponuje sprawdzić czy niesienie ładunku/rodzaj ogniwa i ładuku wpływa na prędkość
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012