|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Otwarty przez: Schocker 11-08-2009, 11:56 |
Zarys nowej fabuły |
Autor |
Wiadomość |
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 20-07-2009, 15:02 Zarys nowej fabuły
|
|
|
Trochę już czasu minęło od pomysłu z nową fabułą, a problemy serwera yoyo trochę wytrąciły zapał z rytmu. Więc może już pomyślmy jak to wszysko miałoby wyglądać.
Moim zdaniem fabuła powinna się trochę różnić od poprzedniej. Ale w czym...? .... no np. żeby było więcej misji do jednej planety (7 misji albo i więcej). Fajnie też byłoby jak poziom trudności podwyższał się z misji na misji. Początki wyglądały by banalnie, czyli idź znajdź i przynieś, „im dalej w las” tym będzie trudniej dojdą zadania z programowania itp. Inna nowość jaką warto zastosować to powiedzmy że niekoniecznie wszystkie misje odbywać się będą na planetach, powiedzmy od czasu do czasu będzie epizod np. z galaktyczną przystanią. Dla urozmaicenia misji można dodawać więcej bajerów typu: komentarze, cut-scenki wprowadzające w klimat misji itp. Można też odbiec delikatnie od idei poprzedniej fabuły, czyli kolonizacji planet np. misja typu: uratuj mrówki, zapobiegnij katastrofie (mrówki idą wprost na miny, musisz temu zaradzić…). Ciekawym pomysłem jaki kiedyś zrodził się na PPC to pojedynki robotów. Myślę że z reliefami nie będzie problemu zawsze można coś wymyślić w programi GIMP. Gorzej będzie z teksturami, ale nie martwmy się na zapas, by chęci nie opadły. Nazwy planet to chyba nie problem można je zaczerpnąć z Szalonej Fabuły (jak pomysły z wyglądem przebiegu misji).
To może na początek podajcie swoje inne propozycje na wygląd nowej fabuły.
Dodaje nazwy wszystkich ciał niebieskich (i innych miejsc) z Szalonej Fabuły:
Ziemia, Mars, Tropika, Krystalia, Nowa ziemia, Saria, Europa (księżyc Jowisza), Księżyc, Orfenia, Planetoida Orfenii - Batzgulth, Spin, Terutia, TNT, Mervaqu, Trocin, Centuria, Wulkania, Oceania, Syrmen, Indos, Pluton, Neptun, Okolice Proximia Centauri (taka gwiazda), Pendrom, Bendin, Greenpol, Waterug, Stacja Kosmiczna nazwy gry Colobot 1 Wenus, Colzdylion, Negardia, tajna baza Houston, Zkerpo, Placebo |
_________________
|
|
|
|
|
Schocker
Wants cookies!
Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy Wiek: 22 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 20-07-2009, 15:14
|
|
|
Hm. Jedno powiem: Fabuła nie powinna być liniowa. Niech będzie parę sposobów na rozwiązanie misji. Niestety, nie możemy się pokusić o zrobienia - Cel A wykonany -> Misja 2.a, Cel B wykonany -> Misja 2.b. Musimy iść po kolei. Nie mniej jednak, miłe byłoby, gdyby było kilka dróg do ukończenia misji. Można dać do paru celów ten parametr, który sprawia, że gdy ten cel jest wypełniony, reszta jest ignorowana.
Co do pojedynków robotów - jest to dobry pomysł. miło byłoby, gdyby takie pojedynki były po wykonaniu wszystkich misji na planecie, jako swoiste "minibossy".
Planet jest chyba trochę za dużo, trzeba będzie wybrać te najciekawsze i najbardziej możliwe do zrealizowania.
Łedit: O, chodzi mi o ten parametr:
Cytat: | EndMissionTake [...] immediat=1
|
^^ |
_________________ But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
|
Ostatnio zmieniony przez Schocker 20-07-2009, 15:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 20-07-2009, 15:18
|
|
|
No właśnie podałem tylko tak żeby było z czego wybierać, jakby brak było pomysłów i żeby był jakiś spis, by nie szukać w sklejce SF nazw planet. |
_________________
|
|
|
|
|
Schocker
Wants cookies!
Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Pomógł: 3 razy Wiek: 22 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 11-08-2009, 12:02
|
|
|
Huge thread bump.
Zastanawiamy się, czemu nikt w tym temacie nie pisze... Nie wiem, jak to możliwe, bo niczego takiego nie robiłem, ale temat był zamknięy. Co jest dziwniejsze - przeze mnie! Nie zamykałem żadnego tematu, najprawdopodbnie chciałem przykleić i kliknąłem zły przycisk, co jednak też nie jest pewne. Nie będę dochodził, czy to włamanie na konto, bo nie ma żadnych podejrzanych. Stało się i już, temat otwarty, może to zachęci ludzi.
Choć nie wiem co się stało, przepraszam. ^^; Może teraz ten temat się "obudzi". |
_________________ But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
|
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 11-08-2009, 12:28
|
|
|
Nic nie szkodzi, ale coś dziwnego ostatnio na forum się dzieje. |
_________________
|
|
|
|
|
Reaper
Wiek: 19 Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 04-10-2009, 19:16
|
|
|
Enjoy!
\b; Niebezpieczeństwo, nie powinno Ci to sprawić trudności...
Witaj! Nasze radary wykryły, na nieszczęście, kilka pająków. Musisz sobie z nimi poradzić, przesyłamy Ci działko latające, ponieważ są daleko od ciebie - oraz
kilka kostek tytanu. Niedaleko obszaru, na którym wylądowałeś, wykryliśmy małe złoże rudy tytanu. Plany "Szperacza" oraz "Nurka" - oraz programy, pozwalające
oszczędzić nieco baterię, zawarliśmy w komunikacie SatCom. Życzymy powodzenia!
\b; Z centrum kontroli Houston
Wysłaliśmy Ci współrzędne do innego miejsca na Xantos. Wykryto tu kilka obcych form życia, toteż (wbrew Kongresowi) spróbuj się z nimi uporać. Nasze
przypuszczenia co do istnienia w najbliższej galaktyce obcych form życia - potwierdziły się.
\b;EartHeadlines nr. 2
Kolejny numer EartHeadlines! A oto najnowsze wiadomości ze Świata i Kosmosu :
*Ruszył projekt budowy nowego Houston na Nowej Ziemi, jesteśmy w 40% prac!
*Na Krystalii zlikwidowano robaki, można wynajmować domki na powierzchni tej planety!
*Jak obiecaliśmy, przekazujemy kolejne informacje o "Programowaniu z Colobofanami".
Oto kilka z nich:
- musi znać średnio zaawansowane formy programowania oraz funkcje robotów.
- powinien potrafić zastosować pętlę ograniczoną do konkretnej liczby powtórzeń (i++)
- musi również umieć zastosować tzw. oszczędzanie energii robotom
- powinien znać przynajmniej podstawowe nazwy kategorii przedmiotów
- funkcja produce(); jest ZABRONIONA KATEGORYCZNIE!
JEŚLI NIE SPEŁNIASZ CHOĆ JEDNEGO Z TYCH WYMAGAŃ
SĘDZIA MA PRAWO ZDYSKWALIFIKOWAĆ CIĘ Z ZAWODÓW (LECZ NIE MUSI)
\t;Zadania
1) Zbuduj obszar, na którym możesz swobodnie wyprodukować kilka robotów (do odnalezienia złoża rudy tytanu użyj szperacza, wcześniej go odkrywając w Stacji
Badawczej)
2) Nurkiem zejdź do wody i upewnij się, czy znajdziesz tam rudę tytanu. Jeśli nie, korzystaj z kopalni. Jeśli tak, nie musisz budować huty - starczy ci kilka kostek
tytanu.
3) Niedaleko "górki" na której umieściłeś na ostatniej wyprawie flagę, blisko od miejsca wylądowania powinno się znajdować złoże uranu.
4) Zbuduj na tym miejscu kopalnię, po czym wytwórz kilka ogniw atomowych.
5) Skonstruuj wieżyczkę i uczyń planetę bezpieczną dla ludzi.
6*) [dodatkowe zadanie] Zbuduj robota strzelającego, przesłaliśmy plany jego "uskrzydlonej" wersji. Skonstruuj radar i powystrzelaj znajdujące się na północy
pająki.
\t;Zobacz również
\l;Programowanie\u cbot;, \l;typy\u cbot\type; i \l;kategorie\u cbot\category;.
[ Dodano: 05-10-2009, 17:25 ]
Krótka misja na rozgrzewkę Enjoy!
\b; Zbadaj kolejną planetę!
Witaj!
Wykryliśmy już w 1975 roku księżyca Temisto, księżyca Jowisza. Prosimy Cię, abyś zbadał jego powierzchnię i przesłał próbki powierzchni i powietrza. Na Nowej
Ziemi jest spokojnie, ludzkość kwitnie. Ukończyliśmy budowę Centrum Houston! Woda z Nowej Ziemi zawiera pierwiastek o nazwie tylon, wraz z wodorem
(którego jest obficie w wodzie na tejże planecie) uzyskujemy mieszaninę, podobną do miodu, lecz jest przeźroczysta. W połączeniu ze szkłem, powiększa do
szesnastu miliardów (!) razy! Jesteśmy bardzo daleko od Układu Gwiezdnego, lecz teleskop, który z materiałów naturalnych planety wytworzyliśmy, podał nam też
pozycję kilku tysięcy innych planetoid - w związku z czym nasze poszukiwania do kolonizacji innych planet z pewnością będą łatwiejsze i szybsze. Wysłaliśmy
satelitę na Temisto, lecz utraciliśmy kontakt... Widzimy go jednak nadal przez teleskop - zatrzymał się na orbicie księżyca.
\b; Z centrum kontroli Houston
Postaraj się nie utracić łączności z nami, będziemy Cię obserwować przez teleskop oraz najnowszego satelitę. Nawet jeśli utracimy z Tobą łączność, będziemy
obserwować, co się z tobą dzieje. Gdy będziesz wchodzić w orbitę Temisto, uważaj, ponieważ jego pierścienie zawierają dziwną substancję, niezwykle gęstą...
niewidoczną gołym okiem. Na powierzchni Temisto wykryliśmy głazy, które mogą zawierać śladowe ilości tegoż wytworu. Być może to było powodem zatrzymanie
się na orbicie naszego satelity.
\t;Zadania
1) Zbadaj okolicę, powinieneś znaleźć kilka kostek (zamiast czarnej skrzynki dodamy np. jeszcze jeden obiekt (to tylko przykład) który może zawierać czysty tlen
lub coś ważnego) [jakaś nazwa jakiegoś ciekawego pierwiastka na przykład]
2) Dostarcz trzy kostki na pokład.
\t;Zobacz również
\l;Programowanie\u cbot;, \l;typy\u cbot\type; i \l;kategorie\u cbot\category;. |
|
|
|
|
C ruels!
Neokid
Twoja ulubiona misja: user levels,swobodna gra i KO
Wiek: 22 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 185 Skąd: Devil MachineXD
|
Wysłany: 17-12-2009, 21:36
|
|
|
Dobrywieczór!
Mam tu taki pomysł na fabułę(pokazywałem już go w osobnym temacie ale jakoś nikt tam nie pisze):
Akcja dzieje się na Nowej Ziemi.Ludzkość się tam już dobrze osiedliła.Potem jest sala wirtualnych ćwiczeń w Centrum Kontroli Houdson 2.0.Wchodzimy do kapsuły wirtualnej przestrzeni i zaczynamy trening.Wszystko jest dobrze,aż nagle powstaje zwarcie.Zostajemy uwięzieni w cyber-świecie.Szybko się okazuje,ze doszło do sabotażu i aby się uwolnić trzeba przejść misje stworzone przez naszych sabotażystów.
Cała gra składać się będzie z kampanii,które będą podzielone na kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt(!) misji.
Tu jest lista kampanii:
1.Kampania Uwięzienia(nawet wymyśliłem już nazwy!),w której jesteśmy uwięzieni w wirtualnej kapsule.
2.Kampania Sabotażystów-w niej(na początku) poznajemy tych,którzy majstrowali przy maszynerii treningowej.I okazuje się,że to byli tzw.Twórcy Wszechświata-tajemnicze siły,które reprezentują/są siłami raczej na pewno dominującymi w czasoprzestrzeni(np.Tworzenie i Destrukcja,Mrok i Światłość itd.)
Kampania będzie się składać z mniej więcej tylu leveli,ile jest Twórców(w każdym będzie jeden lub dwóch Twórców)
Jeden level będzie składał się z kilku misji(np.w poziomie Tworzenia i Destrukcji będzie za zadanie stworzenie/zniszczenie czegoś),a na końcu każdego poziomu będzie walka z Twórcami z danego poziomu(tu można wykorzystać działa i nowy element-broń astronauty).
Tu macie listę Twórców Wszechświata(ta lista może się zmienić):
1.Wieczność i Śmierć(Nicość)-najpotężniejsi Twórcy.Kierują działaniami pozostałych TW.
2.Dzień/Światłość(Eter) i Noc/Mrok(Ereb)-Twórcy prawie wszystkiego co dobre i złe.
3.Tajemnica(Tabuu) i Oczywistość(Biała Kropka )-Twórcy wszystkiego,co jest jasne i nie wymaga wgłębiania się w temat oraz największych tajemnic uniwersum(straszne!!!)
4.Tworzenie(Master Hand) i Destrukcja(Crazy Hand)-Twórcy tworzenia i niszczenia zarówno tego co dobre jak i złe.
5.Emocje(Emo Cat ) i Stateczność(Głaz)-Twórcy wszystkiego co wzbudza jakiekolwiek emocje i tego co tego nie robi.
6.Mądrość(Great Brain) i Głupota(Bananowiec )-Twórcy wszystkiego co mądre i głupie.
7.Przyroda(Drzewo Uniwersalne) i Technologia(Ultimate Machine)-Twórcy wszystkiego,co naturalne i sztuczne.
8.Czas(Kronos/Chronos) i Przestrzeń(Wszechman)-twórcy praktycznie wszystkiego co jest i materialne i niecielesne.
9.Początek(UltiStart) i Koniec(UltiEnd)-Twórcy wszystkiego co się zaczyna i kończy.
10.Odrodzenie/Nowy Początek(Holly Repolter)-Twórca wszystkiego co rozpoczyna się na nowo.Nie ma swojego przeciwieństwa.
11.Prawda(UltiSędzia) i Kłamstwo(Ciemny w Kapturze)-Twórcy prawdziwego i fałszywego.
12.Młodość(Na100lat) i Starość(Tetrutux)-Twórcy młodego i starego.
13.Muzyka(Dobra Nuta) i Cisza(Czarna Kula)-Twórcy muzyki i hałasu oraz ciszy i spokoju.
A po pokonaniu ostatnich TW(czyli Wieczność i Nicość)dowiadujemy się,dlaczego nas uwięzili w poprzedniej kampanii.Okazuje się,że zostali zmuszeni do tego przez Niszczycieli Wszechświata,skrajne przeciwieństwo TW.Pewnie się spytacie,jak to możliwe?Otóż Twórcy zostali zmuszeni tym,że jeśli nie spełnią ich żądań,to Niszczyciele przesuną Dzień Ostatecznej Ostateczności(dzień OSTATECZNEJ walki pomiędzy TW a NW)co może być dla tych pierwszych nawet ZABÓJCZO niebezpieczne!!!
I tak przechodzimy do 3-ej kampanii pt.Kampania Niszczycieli:
Dzień Ostatecznej Ostateczności zbliża się nieuchronnie.My,kilka robotów oraz Twórcy Wszechświata szykujemy się do WIELKIEJ bitwy!!!!!!
A gdy wygrywamy,są jeszcze jakieś dialogi pomiędzy postaciami.Wracamy w chwale na Nową Ziemię.I potem jest wielki na cały ekran napis o takiej treści:
GRATULACJE!Wygrałeś grę!
Oto mój "zarys" fabuły w Colobocie 2.Teraz brakuje nam grafiki,muzy itp.
Proszę o przeczytanie CAŁEGO opisu fabuły.
PS:Ew.błędy ortograficzne to nie wina tego,ze nie umiem pisać czy coś ale tego,że wiele nazw podanych wyżej są przeze mnie zmyślone i dlatego mogą być uznane za błędy. |
_________________ http://doladujse.pl/7415 -doładowania na koma
http://www.minecraftaccounts.com?join=34132 - darmowe konta do gry Minecraft |
|
|
|
|
Thorin12
Administrator forum Cichy obserwator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 134 Skąd: Wyspa Berk
|
Wysłany: 17-12-2009, 21:43
|
|
|
Oj widzę ze za dużo się w SSBB grało co nie? (tez będę miał Wii - właśnie zbieram na lockerz.com na to już mam 82 ptz) ;p swoja droga to jest HOUSTON nie "houdson" a poza tym to odpowiedziałeś na temat z przed 2 miechów co oznacza ze już bym cię zaliczył do nekrofilów aczkolwiek mogę się mylić ;p |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|