Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Prośba o zrobienie prostej mapy |
Autor |
Wiadomość |
bbiidduull
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 25-02-2009, 16:42 Prośba o zrobienie prostej mapy
|
|
|
Witam. Prosiłbym chętnych do zrobienia mi swobodnej gry. Ma być ona cała płaska ( bez wody). Zrobiłby mi ktoś taką mapkę ? Czy dało by się powiększyć pole widzenia ? Chciałbym jeszcze żeby miejsca z energią, tytanem i uranem były zaznaczone flagami o właściwych kolorach ( czytaj czerwony,zielony,żółty) i żeby były tak bardziej bliżej siebie ( koło siebie ale żeby tam było 5 m odstępu między nimi). Zainteresowanych zapraszam do pisania.
P.S Chciałbym tez żeby tekstura ziemi była zielona jak to w którejś misji.
///Kilka literówek i niestety brak polskich znaków - Abadon |
Ostatnio zmieniony przez Abadon 25-02-2009, 16:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 25-02-2009, 18:22
|
|
|
Plik free102.txt kopiujesz do katalogu scene, pozostałe do textures. Misję odpalasz jako drugą swobodną grę na Ziemi. Aby zwiększyć pole widzenia wejdź do Opcji i w sekcji "Głębokość pola" zmień wartość na 200%
Złoże energii masz na północnym zachodzie, tytanu na północnym wschodzie, a rudy uranu na południu. Upewnij się jeszcze szperaczem. Nie ma takiego miejsca żeby nie było żadnych złóż.
Jak chcesz wywalić te złoża, to otwórz w paincie plik res333 i pokoloruj na czarno te miejsca, gdzie nie ma być nic.
333.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 59 raz(y) 4,7 KB |
|
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
bbiidduull
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 25-02-2009, 19:35
|
|
|
dzięki.
[ Dodano: 25-02-2009, 20:45 ]
A DeepView ??? Tym chyba też się polepszy widoczność. A jak chciałbym dać bariere tam to jaką linie dopisać ? A mógłbym zmienić nazwę na scene01.txt i wrzucić do user ?
///Błędy! - DeiDara |
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 26-02-2009, 09:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 26-02-2009, 08:53
|
|
|
DeepView też możesz ustawić na 200. Barierka to barrier0 (krótka) lub Barrier1 (długa), musisz skopiować linijkę, która ma taki napis i pozmieniać współrzędne. Jak chcesz zmienić misję na "user" to tam, gdzie w pliku są nazwy bitmap musisz dodać %user% (jest to opisane w instrukcji tworzenia poziomów). Chyba że nie masz zamiaru nikomu udostępniać tej misji, to możesz kopiować ten plik gdzie chcesz. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
bbiidduull
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:29
|
|
|
Dzięki już wszystko zrobiłem ale jak usunąć te drzewka i krzaczki ? |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 27-02-2009, 15:37
|
|
|
Wywal linie:
(trzykropki to miejsce na jakieś liczby albo tekst)
CreateObject pos=... dir=... type=Tree...
CreateObject pos=... dir=... type=Greenery...
CreateObject pos=... dir=... type=MegaStalk... |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
bbiidduull
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 27-02-2009, 17:02
|
|
|
Dzięki. A tak pomyślałem czy jest taki program który wspomoże mi dobrze powstawiać np. barierki ??? |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 27-02-2009, 19:49
|
|
|
bbiidduull napisał/a: | Dzięki. A tak pomyślałem czy jest taki program który wspomoże mi dobrze powstawiać np. barierki ??? |
Skopiuj sobie ten program do dowolnego robota:
http://www.colobot.yoyo.p...php?p=2391#2391
Polecam transporter/szperacz na nogach. Stań na miejscu, gdzie ma być barierka i odpal program (powinien od razu się zakończyć, tak ma być). Możesz to zrobić kilkukrotnie.
Potem znajdź plik files/obiekty.txt Tam masz listę pozycji, w których byłeś, gdy odpalałeś program. Wystarczy że dodasz "Barrier0" za "type=" i będziesz miał w tych miejscach barierki. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
bbiidduull
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 27-02-2009, 20:29
|
|
|
No ale z kąd mam wiedzieć jaka jest szerokość bariery bo bedą się nakładać jak nie będą w odpowiedniej odległości od siebie co nie ? |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 27-02-2009, 20:37
|
|
|
Z tego co pamiętam, Barrier0 ma 2,5m, a Barrier1 5m, ale głowy nie dam.
Możesz na Ziemi odpalić kody noclip, showstat i showpos, a potem korzystając z dowolnego robota przejść się od jednego końca do drugiego i odjąć współrzędne. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 28-02-2009, 10:20
|
|
|
Hmm lepiej użyć edytora Colobot Map Scripter albo tego mojego (jak chce wam się dorobić listę obiektów ) |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|