Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
PROGRAM DO DEKOMPILACJI COLOBOTA I DZIAŁA!!!!
Autor Wiadomość
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 22-02-2009, 14:25   

Cytat:
DBG_CONTROL_C#CTRL+C was input to console process˙@ DBG_CONTROL_BREAK'CTRL+BREAK

To jest kombinacja klawiszy do pisania kodów (wiem żę wiecie).

Z czego to cytat?

To cytat chyba z CBot.dll

Kod:
bbiidduull napisał/a:
A wiecie ze w pliku Cbot.dll jest ukryty plik CbotDebug.txt ??? Tylko nie wiem jak go wyodrębnić 

P.S W załaczniku zdekompilowany plik CBot.dll



[size=18]A oto cytat:[/size]

...
_________________

 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 22-02-2009, 21:29   

Po co ma byc platny colobot 2?? :P Ja jednak wole zeby był darmowy :) Bedzie lepiej :) Preferuje wolne oprogramowanie (jak linux, ktorego obecnie uzywam)

Jak otworzyc zdekompiloway plik, ktory bidul zamiescil?
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 22-02-2009, 21:33   

po to żeby ludzie którzy charowali na tę oto wspaniałą GRĘ. Mieli jakiś doPING w stwożeniu Colobota 2 :!:
[cenzura]* Co to ma być
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 22-02-2009, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 22-02-2009, 21:36   

moze racja... co do serwera, z ktorego pobieramy program to linux zwrocil mi taka odpowiedz:

Kod:

lukas@lukasubuntu:~$ host 85.17.92.154
154.92.17.85.in-addr.arpa domain name pointer hosted-by.leaseweb.com.
lukas@lukasubuntu:~$


Podejrzany ten serwer... nawet dnsa nie ma, a jak sie wejdzie na hosted-by.leaseweb.com to wychodzi sam hosting. A zeby wejsc na strone glowna tego ip, to trzeba byc zalogowanym albo co (pisze forbidden)
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 22-02-2009, 21:41   

Cytat:
Ja jednak wole zeby był darmowy


Ja też tak myślę, przecież wszyscy (no może nie dosłownie) wpływają w jakiś sposób na ułatwienie stworzenia Colobota 2 np. pisząc Szaloną Fabułę, przedstawiając własne propozycje, zaobserwowania itp. Ale z drugiej strony to jak DeiDara odpowiedział na pytanie:

Cytat:
Po co ma byc platny colobot 2??


Jego odpowiedz jest jak najbardziej trafna:

Cytat:
po to żeby ludzie którzy charowali na tę oto wspaniałą GRĘ. Mieli jakiś doPING w stwożeniu Colobota 2


Więc jeżeli chodzi o małą grupę, co w Colobota 2 grali, to niech będzielepiej gra bezpłatna, ale pamiętajmy że ostateczna decyzja należy do twórców gry.
_________________

 
     
lukas_j 
Geek
127.0.0.1<-hack


Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 187
Skąd: localhost
Wysłany: 23-02-2009, 09:53   

moze racja :) ale jesli jednak odrzuca projekt to co zrobimy? :roll:
_________________
Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania!
 
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 23-02-2009, 13:13   

wtedy będę na studiach i sam zrobię
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 23-02-2009, 13:42   

Zainstalowałem tego dekompilatora, zdekompilowałem i plik .exe i .dll ale co z tego jak nie mam pojęcia jak tam cokolwiek zrobić :mrgreen:
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 23-02-2009, 16:14   

Ja tak samo...
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 24-02-2009, 15:23   

hmm no to przydatny ten program
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
BotTarget
Gość


Wysłany: 28-02-2009, 09:23   

Pliki Colobot.exe i Cbot.dll można otworzyć bez tego programu.
Otwieramy Opcje Folderów(chyba panel sterowania w Windows XP)
Zmieniamy:
Ukryj rozszerzenia znanych typów plików-zaznaczamy nie,i już można modyfikować te pliki.
Najlepiej je skopiować(na wypadek,że się zepsują).
Zmieniamy nazwę np.Cbot.dll na Cbot.txt i można edytować.
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 28-02-2009, 10:05   

No ciekawy sposób, kiedyś też bawiłem się w ten sposób w otwieranie różnych plików, ale zbyt dobrych wspomnień nie mam (albo gra się uszkodziła, lub nie można byłby przywrócić pliku do odpowiedniego rozszerzenia :-? ). Więc teraz raczej się nie skuszę na takie edytowanie.
_________________

 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 28-02-2009, 11:21   

BotTarget napisał/a:
Pliki Colobot.exe i Cbot.dll można otworzyć bez tego programu.
Otwieramy Opcje Folderów(chyba panel sterowania w Windows XP)
Zmieniamy:
Ukryj rozszerzenia znanych typów plików-zaznaczamy nie,i już można modyfikować te pliki.
Najlepiej je skopiować(na wypadek,że się zepsują).
Zmieniamy nazwę np.Cbot.dll na Cbot.txt i można edytować.

Po co się męczyć? Wystarczy PPM -> Otwórz za pomocą -> Notatnik
Tylko ostrzegam - notatnik służy jedynie do przeglądania, edytowanie jest równoznaczne z uszkodzeniem pliku, do tego już trzeba używać HEX-edytorów.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 28-02-2009, 12:27   

COLOBOT napisał/a:
do tego już trzeba używać HEX-edytorów.

Dodam że dobry jest PSPad.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
kluge 
Programista


Twoja ulubiona misja: Multiplayer ;)
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 5
Wysłany: 03-04-2010, 02:32   

Wow. Nieźle sobie radzicie. Niestety zużywacie sporo energii na motanie się w tą i w tamtą.

Wyjaśniam:
Ida jest deasemblerem i pokazuje program takim jakim jest. Aby go bardziej zrozumieć Ida "wrzuca" do kodu programu mnemoniki ważniejszych adresów i inne dodatki. Niestety pokazuje ona to co rozumie procesor komputera i system operacyjny. Nas interesuje wyższy poziom - poziom C++, do którego dostępu nie mamy. Ciekawą sprawą jest tu jednak to co widać w oknie "Export" po otwarciu i zdeasemblowaniu pliku cbot.dll. Ponieważ jest to dynamicznie dołączana biblioteka musi ona "poinformować" system jakie obiekty, metody i funkcje ona udostępnia. Zaszyta w Dll'u informacja jest przez IDA odczytywana. Można w tym momencie podpatrzyć jakie metody i funkcje z biblioteki są wystawione do wykorzystania przez inne programy i moduły. Stwarza to ewentualną szansę, na napisanie swojej własnej biblioteki, która wystawia ten sam interfejs robiąc te same rzeczy inaczej. Można tu odczytać publiczne metody klas takich jak np. CBotVar, CBotInstr i CBotTypResult. Porównując taki interfejs w bibliotekach obu gier można odkryć przyczynę wieszania się programu po podmianie bibliotek - właśnie różnicę w interfejsach obu wersji.
Tym, którzy mimo wszystko chcą się dowiedzieć więcej, co da się zrobić z IDA polecam książkę Kasperskiego "Dezasemblowanie kodu". Ci którzy są ciekawi wiedzy w niej zawartej czytają ją jak dobry kryminał.
_________________
Usłyszałem: "Siedź cicho, bo będzie gorzej"
- siedziałem cicho...

...i było gorzej.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012