PROGRAM DO DEKOMPILACJI COLOBOTA I DZIAŁA!!!! |
Autor |
Wiadomość |
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 22-02-2009, 14:25
|
|
|
Cytat: | DBG_CONTROL_C#CTRL+C was input to console process˙@ DBG_CONTROL_BREAK'CTRL+BREAK |
To jest kombinacja klawiszy do pisania kodów (wiem żę wiecie).
Z czego to cytat?
To cytat chyba z CBot.dll
Kod: | bbiidduull napisał/a:
A wiecie ze w pliku Cbot.dll jest ukryty plik CbotDebug.txt ??? Tylko nie wiem jak go wyodrębnić
P.S W załaczniku zdekompilowany plik CBot.dll
[size=18]A oto cytat:[/size]
... |
|
_________________
|
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 22-02-2009, 21:29
|
|
|
Po co ma byc platny colobot 2?? Ja jednak wole zeby był darmowy Bedzie lepiej Preferuje wolne oprogramowanie (jak linux, ktorego obecnie uzywam)
Jak otworzyc zdekompiloway plik, ktory bidul zamiescil? |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 22-02-2009, 21:33
|
|
|
po to żeby ludzie którzy charowali na tę oto wspaniałą GRĘ. Mieli jakiś doPING w stwożeniu Colobota 2
[cenzura]* Co to ma być |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 22-02-2009, 21:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 22-02-2009, 21:36
|
|
|
moze racja... co do serwera, z ktorego pobieramy program to linux zwrocil mi taka odpowiedz:
Kod: |
lukas@lukasubuntu:~$ host 85.17.92.154
154.92.17.85.in-addr.arpa domain name pointer hosted-by.leaseweb.com.
lukas@lukasubuntu:~$
|
Podejrzany ten serwer... nawet dnsa nie ma, a jak sie wejdzie na hosted-by.leaseweb.com to wychodzi sam hosting. A zeby wejsc na strone glowna tego ip, to trzeba byc zalogowanym albo co (pisze forbidden) |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 22-02-2009, 21:41
|
|
|
Cytat: | Ja jednak wole zeby był darmowy |
Ja też tak myślę, przecież wszyscy (no może nie dosłownie) wpływają w jakiś sposób na ułatwienie stworzenia Colobota 2 np. pisząc Szaloną Fabułę, przedstawiając własne propozycje, zaobserwowania itp. Ale z drugiej strony to jak DeiDara odpowiedział na pytanie:
Cytat: | Po co ma byc platny colobot 2?? |
Jego odpowiedz jest jak najbardziej trafna:
Cytat: | po to żeby ludzie którzy charowali na tę oto wspaniałą GRĘ. Mieli jakiś doPING w stwożeniu Colobota 2 |
Więc jeżeli chodzi o małą grupę, co w Colobota 2 grali, to niech będzielepiej gra bezpłatna, ale pamiętajmy że ostateczna decyzja należy do twórców gry. |
_________________
|
|
|
|
|
lukas_j
Geek 127.0.0.1<-hack
Twoja ulubiona misja: nie wiem, lubie wiekszosc :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Cze 2008 Posty: 187 Skąd: localhost
|
Wysłany: 23-02-2009, 09:53
|
|
|
moze racja ale jesli jednak odrzuca projekt to co zrobimy? |
_________________ Jestem zwolennikiem wolnego oprogramowania! |
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 23-02-2009, 13:13
|
|
|
wtedy będę na studiach i sam zrobię |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
|
|
|
|
Konrad
Wiek: 30 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 47 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 23-02-2009, 13:42
|
|
|
Zainstalowałem tego dekompilatora, zdekompilowałem i plik .exe i .dll ale co z tego jak nie mam pojęcia jak tam cokolwiek zrobić |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-02-2009, 15:23
|
|
|
hmm no to przydatny ten program |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
|
|
|
|
BotTarget
Gość
|
Wysłany: 28-02-2009, 09:23
|
|
|
Pliki Colobot.exe i Cbot.dll można otworzyć bez tego programu.
Otwieramy Opcje Folderów(chyba panel sterowania w Windows XP)
Zmieniamy:
Ukryj rozszerzenia znanych typów plików-zaznaczamy nie,i już można modyfikować te pliki.
Najlepiej je skopiować(na wypadek,że się zepsują).
Zmieniamy nazwę np.Cbot.dll na Cbot.txt i można edytować. |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 28-02-2009, 10:05
|
|
|
No ciekawy sposób, kiedyś też bawiłem się w ten sposób w otwieranie różnych plików, ale zbyt dobrych wspomnień nie mam (albo gra się uszkodziła, lub nie można byłby przywrócić pliku do odpowiedniego rozszerzenia ). Więc teraz raczej się nie skuszę na takie edytowanie. |
_________________
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 28-02-2009, 11:21
|
|
|
BotTarget napisał/a: | Pliki Colobot.exe i Cbot.dll można otworzyć bez tego programu.
Otwieramy Opcje Folderów(chyba panel sterowania w Windows XP)
Zmieniamy:
Ukryj rozszerzenia znanych typów plików-zaznaczamy nie,i już można modyfikować te pliki.
Najlepiej je skopiować(na wypadek,że się zepsują).
Zmieniamy nazwę np.Cbot.dll na Cbot.txt i można edytować. |
Po co się męczyć? Wystarczy PPM -> Otwórz za pomocą -> Notatnik
Tylko ostrzegam - notatnik służy jedynie do przeglądania, edytowanie jest równoznaczne z uszkodzeniem pliku, do tego już trzeba używać HEX-edytorów. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:27
|
|
|
COLOBOT napisał/a: | do tego już trzeba używać HEX-edytorów. |
Dodam że dobry jest PSPad. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
kluge
Programista
Twoja ulubiona misja: Multiplayer ;)
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 5
|
Wysłany: 03-04-2010, 02:32
|
|
|
Wow. Nieźle sobie radzicie. Niestety zużywacie sporo energii na motanie się w tą i w tamtą.
Wyjaśniam:
Ida jest deasemblerem i pokazuje program takim jakim jest. Aby go bardziej zrozumieć Ida "wrzuca" do kodu programu mnemoniki ważniejszych adresów i inne dodatki. Niestety pokazuje ona to co rozumie procesor komputera i system operacyjny. Nas interesuje wyższy poziom - poziom C++, do którego dostępu nie mamy. Ciekawą sprawą jest tu jednak to co widać w oknie "Export" po otwarciu i zdeasemblowaniu pliku cbot.dll. Ponieważ jest to dynamicznie dołączana biblioteka musi ona "poinformować" system jakie obiekty, metody i funkcje ona udostępnia. Zaszyta w Dll'u informacja jest przez IDA odczytywana. Można w tym momencie podpatrzyć jakie metody i funkcje z biblioteki są wystawione do wykorzystania przez inne programy i moduły. Stwarza to ewentualną szansę, na napisanie swojej własnej biblioteki, która wystawia ten sam interfejs robiąc te same rzeczy inaczej. Można tu odczytać publiczne metody klas takich jak np. CBotVar, CBotInstr i CBotTypResult. Porównując taki interfejs w bibliotekach obu gier można odkryć przyczynę wieszania się programu po podmianie bibliotek - właśnie różnicę w interfejsach obu wersji.
Tym, którzy mimo wszystko chcą się dowiedzieć więcej, co da się zrobić z IDA polecam książkę Kasperskiego "Dezasemblowanie kodu". Ci którzy są ciekawi wiedzy w niej zawartej czytają ją jak dobry kryminał. |
_________________ Usłyszałem: "Siedź cicho, bo będzie gorzej"
- siedziałem cicho...
...i było gorzej. |
|
|
|
|
|