Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Abadon
14-02-2009, 19:59
goto(item.position);
Autor Wiadomość
Rioux
Gość


Wysłany: 13-02-2009, 13:34   goto(item.position);

Witam

poszukuje listingu komendy goto .
Czy wie ktoś czy jest to w ogóle do znalezienia gdzieś ?


///Literówki - DeiDara
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 25-02-2009, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 13-02-2009, 14:01   

Jakiego listingu?
 
     
Rioux
Gość


Wysłany: 13-02-2009, 14:18   

goto musi składać się z jakis "części składowych" tzn np weź współrzędne celu, obróć się w jego kierunku, jedz, jak jest przeszkoda na drodze zakręć trochę w lewo lub prawo, poczekaj sekundę, znowu obróć sie w kierunku celu, sprawdź odległość od celu jak jest mniejsza niż 1, zatrzymaj silniki i koniec programu goto.
coś takiego :) i tego właśnie szukam.

Tak na marginesie goto nie jest doskonale bo robot często głupieje.
Już kombinuje z czymś takim ale to ciągle ma jeszcze dużo wad, dlatego z listingiem byłoby mi łatwiej :)

extern void object::Lazikkolowy001()
{

object item01 = radar(PowerCell);
object item02 = radar(TrackedGrabber );
int stop = 2;
// wpisujac 1 - bot zatrzymuje sie byle gdzie
// wpisujac 2 - bot wraca na statek

errmode(0);

while(distance(item01.position,position)>0.5)
{
point MiejsceZatrzymania = position;
int error = goto(item01.position);
if (error != 0)
{
turn(direction(item01.position));
move(10);
if (distance(MiejsceZatrzymania,position)<2)
{
turn(90);
move(5);
}
}
else break;
}
grab();

while(distance(item02.position,position)>0.5)
{
point MiejsceZatrzymania = position;
int error = goto(item02.position);
if (error != 0)
{
turn(direction(item02.position));
move(10);
if (distance(MiejsceZatrzymania,position)<2)
{
turn(90);
move(5);
}
}
else break;
}
drop();

if (stop == 1)
{
move(-5);
message ("Zadanie wykonane. Czekam na dalsze instrukcje", DisplayInfo );
}
if (stop == 2)
{
object itemCel=radar(SpaceShip);
while(distance(itemCel.position,position)>0.5)
{
point MiejsceZatrzymania = position;
int error = goto(itemCel.position);
if (error != 0)
{
turn(direction(itemCel.position));
move(10);
if (distance(MiejsceZatrzymania,position)<2)
{
turn(90);
move(5);
}
}
else break;
}
message ("Jestem na Statku gotowy do odlotu", DisplayInfo );
}
}


///Naprawdę trzeba być dzieckiem pokemona - DeiDara
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 25-02-2009, 21:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 13-02-2009, 22:06   

dam ci rade zaloguj się
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 13-02-2009, 22:52   

Może jestem tępy ale nie rozumiem o co mu chodzi :-P
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-02-2009, 09:16   

kogo nie rozumiesz
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
 
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 14-02-2009, 09:22   

Najprawdopodobniej Rioux'a. Nie wie co to listing.


///Literówka Ha! - DeiDara
_________________

Ostatnio zmieniony przez DeiDara 25-02-2009, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
DeiDara 
Derosa out.


Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy
Wiek: 21
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-02-2009, 09:28   

aha myślałem że mnie nie rozumie
_________________
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 25-02-2009, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 14-02-2009, 10:31   

Tak, Rioux'a :-) Ogólnie wiem co to listing, ale tutaj nie wiem w ogóle co on chce :-P

///Błąd - DeiDara
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 25-02-2009, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 14-02-2009, 11:08   

Chodzi o to, że niektóre funkcje można rozbić na mniejsze, jednak funkcji pierwotnych (do których należy goto) raczej się nie da (może niektóre, ale goto chyba nie).
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 14-02-2009, 11:39   

Uwaga programisty: Funkcja goto jest zapisana w pliku colobot.exe lub cbot.dll. Sprawdzenie jej algorytmu wymaga użycia deasemblera.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
rioux 


Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 1
Wysłany: 14-02-2009, 17:05   

Dziękuję.
Wiec będę musiał kombinować :-?

Temat można zamknąć

///Z 8 wyrazów zrobić błąd w 6 OMG - DeiDara
Ostatnio zmieniony przez DeiDara 25-02-2009, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 14-02-2009, 19:59   

Na prośbę riouxa zamykam temat (w razie czego odblokuje się go w przyszłości).

///Literówka - DeiDara
_________________

Ostatnio zmieniony przez DeiDara 25-02-2009, 21:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012