Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Capture The Flag ???
Autor Wiadomość
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 12-02-2009, 10:27   Capture The Flag ???

Wpadłem na zrobienie poziomu walki programów w stylu CTF. Nie wiem jak zrealizować "flage". Co o tym sądzicie?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 12-02-2009, 17:43   

Wypadałoby wyjaśnić, co to jest to tajemnicze CTF, bo nie wszyscy wiedzą (mnie np. ten skrót nic nie mówi). Wpis z wikipedii:
Cytat:
Capture the Flag (w skrócie CTF; z ang. - Zdobyć flagę) - jeden z typów gier wieloosobowych (multiplayer), obecnie spotykany prawie wyłącznie w grach komputerowych typu FPS, w rozgrywkach paintballowych i zabawach harcerskich. Gracze dzielą się na dwie (czasami więcej) drużyny (nawet po jednym zawodniku na drużynę, ale zazwyczaj jest ich więcej) i mają swoje bazy. W każdej bazie jest flaga. Drużyna zdobywa punkt wtedy, gdy zabierze flagę z bazy wroga i zaniesie ją do swojej bazy. Zazwyczaj należy donieść ją do swojej flagi, znajdującej się w wyznaczonym dla niej miejscu i nie można tego zrobić, jeśli flaga ta jest w posiadaniu przeciwnika bądź znajduje się gdzieś na planszy. Wygrywa drużyna, która zdobędzie określoną ilość punktów lub będzie miała więcej punktów po upływie czasu przeznaczonego na rozgrywkę.


A co do samej rozgrywki to możnaby tak zrobić, że zamiast flagi były WayPoint, a zdobycie punktu polegałoby na "skasowaniu" tego WayPointa PracticeBotem (z wyłączonym sterowaniem "ręcznym").
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 12-02-2009, 21:18   

a co by było znacznikiem oznaczającym że bot niesie flagę?
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 13-02-2009, 02:20   

Już samo dojechanie do waypointa mogłoby dawać wygraną, bez potrzeby powroty bota do bazy.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 13-02-2009, 11:03   

A czy flagą nie może być np. jakieś ogniwo albo tytan ? Czy musowo "flaga" ze prawdziwa flaga :) . Np. były by 2 platformy - czerwonych i niebieskich. Na każdej z nich leży powiedzmy Uran. Kazdy musi mieć jeden transporter w drużynie. On bedzie robił za VIP-a a działa bedą strzelac. Transporter bedzie zabierał tą "flage" a działa to chyba juz wiadomo :D . Jest tylko jedno ale. Co zrobić jak trafi ktoś transporter zeby opuścił ten Uran bo jak nie to sie zniszczy. Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam All
 
     
COLOBOT 
Administrator sieci
Założyciel portalu


Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 353
Skąd: Jarocin
Wysłany: 13-02-2009, 12:09   

Ciekawe rozwiązanie. Możnaby wprowadzić sędziego, który "odda" rudę uranu gdy transporter zostanie zniszczony.
_________________
Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
 
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 13-02-2009, 12:21   

sędzia? jak cos to by się tworzyło na środku ze kto pierwszy ten lepszy
 
     
Konrad 


Wiek: 30
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: z Polski
Wysłany: 13-02-2009, 13:00   

Hehe, ciekawy pomysł :-D
 
     
bbiidduull 


Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 140
Wysłany: 13-02-2009, 13:04   

Wszystko fajnie ale jak to zrealizować? Mam propozycje. Jest sobie mapa całkiem płaska. Jakiś obszar był by ogrodzony barierami. Coś takiego jak w piłce nożnej tlyko zamaist bramek były by platformy.

// Wywaliłem zapewne przypadkowo zdublowany post -adiblol
Ostatnio zmieniony przez adiblol 14-02-2009, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
shoter


Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 56
Wysłany: 01-03-2009, 20:38   

Można to także zrobić za pomocą robota 'matki'(który gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie).Miałby analizować kto dotarł do poda na którym leży 'nic' i pisałby np co 5 sekund kto ma flage(Np gracz lewy,gracza A,gracz czerwony,itd).Po zniszczeniu bota napisałby że flaga wróciła.Po wygranej jednego z botów podkłada pod innymi botami mine :-)
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 01-03-2009, 20:57   

e tam lepiej zrobic zeby boty nosily np. klucze i one by sie "reinkarnowaly" jakby bot ginal.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
shoter


Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 56
Wysłany: 01-03-2009, 21:00   

Do noszenia kluczow jest chyba wymagany transporter.Z moim rozwiązaniem można wprowadzić element małej bitwy :)
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 02-03-2009, 13:03   

hmm.... a jak zniszczy się transporter to jak go odnowić?
 
 
     
shoter
Gość


Wysłany: 02-03-2009, 13:07   

Nie mam pojęcia
 
     
colobotwymiiata 
Zjem cię


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 20
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 329
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 03-03-2009, 16:18   

a ja mam chyba pomysł.... można by było porobić 20 skrytek, po 10 dla każdego gracza.W tych skrytkach tansportery. Gdyby któryś transporter się zniszczył, to sędzia by otwierał którąś skrytkę i przydzielał nowego bota do drużyny. Gdy wszystkie boty się zepsują, jest koniec gry, sumuje się punkty. Tylko że program dla sędziego będzie cholernie trudny, i w efekcie by się często mylił, więc trzeba by było zrobić kilka robotów (jeden od respawnu botów, drugi uranu, trzeci liczy punkty itp....). Wtedy program będzie szybki i mniej zawodny. Boty mogłyby się komunikować za pomocą Stacji Przekaźnikowej.

PS.: Ale muszą być działa org.- żeby nie śmieciło wrakami.
PS.2(Najważniejszy): A kto robi programy? :lol: :lol: :lol:

Dopisane:

A działkom można napisać "magnifyDamage=0.1" żeby nie robić jeszcze 10 skrytek, tylko np. 2 zapasowe działa i jak się wszystkie zniszczą to transporter radzi sobie sam ;-)
Albo zrobić warsztat, ale dostępny dopiero po zdobyciu flagi i zarządzeniu przerwy przez sędziego. Gdyby któryś bot był w pobliżu warsztatu dłużej niż 3 sek., a nie byłoby przerwy to by był punkt dla drużyny przeciwnej. Ale wtedy musi być "magnifyDamage=1.0", żeby dało się któreś działo zniszczyć.

PS.3: Ale się rozpisałem, ja nie moge :-P :-P :-P

Dopisane2:

Albo wersja dla samobójców/doświadczonych weteranów colobotowego capture-the-flag: Porozstawiać na całej arenie TNT i miny :mrgreen:

(No dobra, pomysł z skrytkami nie jest mój, wziąłem go z tych misji na marsie co są w downloadzie :-P )
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012