Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Capture The Flag ??? |
Autor |
Wiadomość |
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 12-02-2009, 10:27 Capture The Flag ???
|
|
|
Wpadłem na zrobienie poziomu walki programów w stylu CTF. Nie wiem jak zrealizować "flage". Co o tym sądzicie? |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 12-02-2009, 17:43
|
|
|
Wypadałoby wyjaśnić, co to jest to tajemnicze CTF, bo nie wszyscy wiedzą (mnie np. ten skrót nic nie mówi). Wpis z wikipedii:
Cytat: | Capture the Flag (w skrócie CTF; z ang. - Zdobyć flagę) - jeden z typów gier wieloosobowych (multiplayer), obecnie spotykany prawie wyłącznie w grach komputerowych typu FPS, w rozgrywkach paintballowych i zabawach harcerskich. Gracze dzielą się na dwie (czasami więcej) drużyny (nawet po jednym zawodniku na drużynę, ale zazwyczaj jest ich więcej) i mają swoje bazy. W każdej bazie jest flaga. Drużyna zdobywa punkt wtedy, gdy zabierze flagę z bazy wroga i zaniesie ją do swojej bazy. Zazwyczaj należy donieść ją do swojej flagi, znajdującej się w wyznaczonym dla niej miejscu i nie można tego zrobić, jeśli flaga ta jest w posiadaniu przeciwnika bądź znajduje się gdzieś na planszy. Wygrywa drużyna, która zdobędzie określoną ilość punktów lub będzie miała więcej punktów po upływie czasu przeznaczonego na rozgrywkę. |
A co do samej rozgrywki to możnaby tak zrobić, że zamiast flagi były WayPoint, a zdobycie punktu polegałoby na "skasowaniu" tego WayPointa PracticeBotem (z wyłączonym sterowaniem "ręcznym"). |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 13-02-2009, 02:20
|
|
|
Już samo dojechanie do waypointa mogłoby dawać wygraną, bez potrzeby powroty bota do bazy. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
bbiidduull
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 13-02-2009, 11:03
|
|
|
A czy flagą nie może być np. jakieś ogniwo albo tytan ? Czy musowo "flaga" ze prawdziwa flaga . Np. były by 2 platformy - czerwonych i niebieskich. Na każdej z nich leży powiedzmy Uran. Kazdy musi mieć jeden transporter w drużynie. On bedzie robił za VIP-a a działa bedą strzelac. Transporter bedzie zabierał tą "flage" a działa to chyba juz wiadomo . Jest tylko jedno ale. Co zrobić jak trafi ktoś transporter zeby opuścił ten Uran bo jak nie to sie zniszczy. Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam All |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 13-02-2009, 12:09
|
|
|
Ciekawe rozwiązanie. Możnaby wprowadzić sędziego, który "odda" rudę uranu gdy transporter zostanie zniszczony. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
bbiidduull
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 13-02-2009, 12:21
|
|
|
sędzia? jak cos to by się tworzyło na środku ze kto pierwszy ten lepszy |
|
|
|
|
Konrad
Wiek: 30 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 47 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 13-02-2009, 13:00
|
|
|
Hehe, ciekawy pomysł |
|
|
|
|
bbiidduull
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 13-02-2009, 13:04
|
|
|
Wszystko fajnie ale jak to zrealizować? Mam propozycje. Jest sobie mapa całkiem płaska. Jakiś obszar był by ogrodzony barierami. Coś takiego jak w piłce nożnej tlyko zamaist bramek były by platformy.
// Wywaliłem zapewne przypadkowo zdublowany post -adiblol |
Ostatnio zmieniony przez adiblol 14-02-2009, 11:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
shoter
Dołączył: 24 Gru 2008 Posty: 56
|
Wysłany: 01-03-2009, 20:38
|
|
|
Można to także zrobić za pomocą robota 'matki'(który gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie).Miałby analizować kto dotarł do poda na którym leży 'nic' i pisałby np co 5 sekund kto ma flage(Np gracz lewy,gracza A,gracz czerwony,itd).Po zniszczeniu bota napisałby że flaga wróciła.Po wygranej jednego z botów podkłada pod innymi botami mine |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 01-03-2009, 20:57
|
|
|
e tam lepiej zrobic zeby boty nosily np. klucze i one by sie "reinkarnowaly" jakby bot ginal. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
shoter
Dołączył: 24 Gru 2008 Posty: 56
|
Wysłany: 01-03-2009, 21:00
|
|
|
Do noszenia kluczow jest chyba wymagany transporter.Z moim rozwiązaniem można wprowadzić element małej bitwy |
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 02-03-2009, 13:03
|
|
|
hmm.... a jak zniszczy się transporter to jak go odnowić? |
|
|
|
|
shoter
Gość
|
Wysłany: 02-03-2009, 13:07
|
|
|
Nie mam pojęcia |
|
|
|
|
colobotwymiiata
Zjem cię
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 20 Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 329 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 03-03-2009, 16:18
|
|
|
a ja mam chyba pomysł.... można by było porobić 20 skrytek, po 10 dla każdego gracza.W tych skrytkach tansportery. Gdyby któryś transporter się zniszczył, to sędzia by otwierał którąś skrytkę i przydzielał nowego bota do drużyny. Gdy wszystkie boty się zepsują, jest koniec gry, sumuje się punkty. Tylko że program dla sędziego będzie cholernie trudny, i w efekcie by się często mylił, więc trzeba by było zrobić kilka robotów (jeden od respawnu botów, drugi uranu, trzeci liczy punkty itp....). Wtedy program będzie szybki i mniej zawodny. Boty mogłyby się komunikować za pomocą Stacji Przekaźnikowej.
PS.: Ale muszą być działa org.- żeby nie śmieciło wrakami.
PS.2(Najważniejszy): A kto robi programy?
Dopisane:
A działkom można napisać "magnifyDamage=0.1" żeby nie robić jeszcze 10 skrytek, tylko np. 2 zapasowe działa i jak się wszystkie zniszczą to transporter radzi sobie sam
Albo zrobić warsztat, ale dostępny dopiero po zdobyciu flagi i zarządzeniu przerwy przez sędziego. Gdyby któryś bot był w pobliżu warsztatu dłużej niż 3 sek., a nie byłoby przerwy to by był punkt dla drużyny przeciwnej. Ale wtedy musi być "magnifyDamage=1.0", żeby dało się któreś działo zniszczyć.
PS.3: Ale się rozpisałem, ja nie moge
Dopisane2:
Albo wersja dla samobójców/doświadczonych weteranów colobotowego capture-the-flag: Porozstawiać na całej arenie TNT i miny
(No dobra, pomysł z skrytkami nie jest mój, wziąłem go z tych misji na marsie co są w downloadzie ) |
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|