Uatrakcyjnianie misji |
Autor |
Wiadomość |
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 14-11-2008, 14:56 Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
Myśl o stworzeniu takiego tematu zaimponował mnie jedem ciekawy błąd w Colobocie.
Otuż odkryłem to chyba z dwa miesiące temu, że z robota można zrobić KRÓLOWĄ OBCYCH. Tak tak to prawda można to zrobić w taki sposób: otuż by się zbytnio nie przemenczyć skopiować program królowej z jednej misji na Nowej Ziemi. Następnie wczytać misję swobodną ,tak jak ja na krystalii i wprowadzić program królowej do robota (najlepiej do osłaniacza gdy chcemy mrówki produkować). Wcześniej musimy program trochę zmodyfikować (no pare tam szegułów). Wybrać jakiejś miejsce i zacząć zabawę. UWAGA jest jedno zastrzeżenie kiedy produkujemy np 100 i więcej królówek lub innych obcych to lepiej nie zapisujcie misji bo wam nie odpali za drugim razem. Gra też może trochę się zacinać (oczywiście ta misja tylko). Jak macie jakieś inne sposoby na uatrakcyjnianie misj to możecie tu je wpisywać wraz z programami.B)B)B) |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 14-11-2008, 14:59 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
Oto program na tworzenie królówek
extern void object::Produce( )
{
point path[7];
int i;
float r;
errmode(0); // ne stoppe pas si erreur
ipf(10); // 10 instructions / second
while ( ismovie() != 0 ) wait(1);
path[0].x = cmdline(0);
path[0].y = cmdline(1);
path[1].x = cmdline(2);
path[1].y = cmdline(3);
path[2].x = cmdline(4);
path[2].y = cmdline(5);
path[3].x = cmdline(6);
path[3].y = cmdline(7);
path[4].x = cmdline(8);
path[4].y = cmdline(9);
path[5].x = cmdline(10);
path[5].y = cmdline(11);
path[6].x = cmdline(12);
path[6].y = cmdline(13);
i = 1;
while ( true )
{
goto(path[i%7]);
if ( rand() < 0.2 ) // attaqueuse 1x / 5
{
produce(position, orientation, AlienQueen, "antattsw.txt");
}
else
{
if ( AlienCount() < 88 )
{
r = rand();
if( r < 0.3 )
{
produce(position, orientation, AlienQueen, "antt41.txt");
}
if( r >= 0.6 )
{
produce(position, orientation, AlienQueen, "antt42.txt");
}
if( r < 0.6 and r >= 0.3 )
{
produce(position, orientation, AlienQueen, "antt43.txt");
}
}
}
i ++;
}
}
int object::AlienCount()
{
object item;
int total = 0;
int i = 0;
} |
Ostatnio zmieniony przez Abadon 14-11-2008, 15:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Piter
Twoja ulubiona misja: Na wulkani analiza badań
Dołączył: 17 Paź 2008 Posty: 48
|
Wysłany: 14-11-2008, 15:48 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
jezu skąd go wytrzasnąłeś:o |
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-11-2008, 17:33 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
nie umniesz czytać :o:o:o:o to z nowej ziemi. wystarczy tylko zmodyfikować czyli jak to Abadon wykrzyczał |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 14-11-2008, 17:41 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
Ja kiedyś bawiłem się funkcją produce (odpowiedzialną za produkowanie mrówek) i w pewnym momencie pojawiał mi się błąd "za dużo obiektów". Podobno w wersji 1.8 COLOBOTa liczba możliwych obiektów na mapie została zwiększona, jednak nie jest tak duża, żeby nie dało się jej wykorzystać.
|
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Piter
Twoja ulubiona misja: Na wulkani analiza badań
Dołączył: 17 Paź 2008 Posty: 48
|
Wysłany: 14-11-2008, 17:48 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
aha nie musisz się aż tak drzeć na mnie. |
|
|
|
|
DeiDara
Derosa out.
Twoja ulubiona misja: Wszystkie z Wulkani
Pomógł: 2 razy Wiek: 21 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 205 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-11-2008, 18:34 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
przecież tu nie ma głosu. |
_________________ An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
|
Ostatnio zmieniony przez Abadon 10-02-2009, 19:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 14-11-2008, 20:55 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
COLOBOT ma rację. Zapomniałem dodać do uwag. |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 14-11-2008, 21:38 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
Hmm co do błędu ze zbyt dużą liczbą obiektów to kiedyś przez to nie przeszedłem jednej misji z zestawu Jinx. (chociaż wcale nie było ich dużo... zdaje mi się że po zapisaniu wyszło jakieś 300 linijek). Czy to oznacza że jest limit do 255? Jeśli tak to Colobot jest *$#%^@*&$%
A może zabrakło pamięci w komputerze? |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 14-11-2008, 22:48 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
Wydaje mi się, że kiedyś czytałem o 8 tysiącach, ale nie jestem pewien. Pewien jestem natomiast tego, że szperacz na kołach (albo inny robot) w jednej z misji treningowych ma zaimplementowanie szukanie obiektów o numerach od 1 do 10000, tak więc powinno to być te około 8-10 tysięcy. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 17-11-2008, 19:28 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
A oto kolejny program zaczerpnięty z mogyfikacji programu produce. Słurzy on do tworzenia różnych objektów jak ruda tytanu ,tytan itp.
W miejsce wpisz objekt można wpisać np. TNT ,TitanumOre ,BlackBox ,NuclarCell ,PowelCell ,KeyA ,KeyB nawet Mine (fajnie to wygląda) itp.
Proponuję skopiować ten program ,bo gdy samemu się pisze to występuje błąd. Nie pamiętam kiedy na to wpadłem ,ale w moim zasobie programów znajdowało się to. Program ten działa trochę dziwnie ,możemy kierować robotem i naciskamy przycisk srzałki (no wiecie która ,ta od włąnczania programu) i strarzamy 1 objekt.
extern void object::Nowy()
{
produce(position, orientation, WPISZ OBJEKT, "antattsw.22"); |
Ostatnio zmieniony przez Abadon 17-11-2008, 21:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 17-11-2008, 20:32 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
Produce to znana funkcja w CBot... wiele jest o niej w internecie.
Dokładniej:
produce(position, orientation, TitaniumOre, "" ) ;
Pod wytłuszczony fragment podstaw kategorię.
Ostatni parametr nie jest konieczny, jest to program, ale działa tylko dla Obcych.
Dodam że jeśli tworzymy Obcych to się tworzą jaja. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
DemoLisH
Zbanowany
Wiek: 24 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 273 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-11-2008, 20:48 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
a tak wlasciwie to do czego sluzy funkcja ismovie??? bo juz ja kilka razy widzialem, a w pomocy colobota jej nie ma bo jest ona uzywana chyba tylko u obcych(tak mysle) |
_________________ Compiling [Gość.exe]...
Zapraszam na grę zwaną League of Legends:
http://signup.leagueofleg...e98cec278372604 |
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 17-11-2008, 21:30 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
Adiblol ten ostatni program który przedstawiłem działa też na robotach.
Dodam też nformację:
Niekoniecznie gdy tworzy się robaki w colobocie np. królowa obcych-to tworzą się jaja z których się obcy rodzą ,w tym prypadku królowa jest ona tak wielka że jaja pozostają. |
|
|
|
|
COLOBOT
Administrator sieci Założyciel portalu
Twoja ulubiona misja: Obie na Orfenii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 353 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 19-11-2008, 02:37 RE: Uatrakcyjnianie misji
|
|
|
Cytat: | DemoLisH napisał/a:
a tak wlasciwie to do czego sluzy funkcja ismovie??? bo juz ja kilka razy widzialem, a w pomocy colobota jej nie ma bo jest ona uzywana chyba tylko u obcych(tak mysle) |
ismovie() zwraca wartość true, jeśli jest aktywna scenka lądowania na planecie. Jest to uzasadnione, ponieważ bez tego mrówki nie czekałyby, aż statek wyląduje, a atakowałyby go od razu, nawet wtedy, gdy gracz nie "dorwie" się jeszcze do sterowania. |
_________________ Bykom STOP
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.
|
|
|
|
|
|