Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Wygląd Colobot 2 |
Autor |
Wiadomość |
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
|
|
|
|
piotrdz
Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 55 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-09-2012, 20:27
|
|
|
Z filtrami "stałymi" - czyli np. kolorowanie/blending z teksturą to żaden problem.
Filtry "zmienne" operujące na wyrenderowanym obrazie, czyli np. wspomniany cyfrowy, najlepiej robić shaderami, tyle, że to wymaga OpenGL >= 2. Można też pobawić z rozszerzeniami do obsługi tekstur - na pewno istnieje jakieś rozszerzenie, które zastąpiłoby tutaj kod shadera. Te rozszerzenia są często dostępne nawet na starych implementacjach OpenGL, więc nie powinno być problemu.
Inna opcja to zasymulowanie takiego efektu trochę na sztywno. Tzn. takie same deformacje pokazywane byłyby niezależnie od renderowanego obrazu. Wtedy to już w ogóle nie ma problemu, bo to jest tylko rysowanie danej sekwencji filtrów. |
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 16-09-2012, 20:58
|
|
|
Mój pomysł na menu:
Cytat: | 18:17 < Programerus> Wyglądałoby to tak:
18:17 < Programerus> Widok jest jakby na kabinę sternowniczą
statku kosmiczego
18:17 < Programerus> I różne przyciski i wajchy odpowiadają za różne podmenu
18:18 < Programerus> I ogólnie kamera rusza się jak głowa astronauty
18:18 < Programerus> tylko tak bardzo gładko
18:18 < Programerus> powoli
18:18 < piotrdz> 2d czy 3d?
18:18 < Programerus> 3 d
18:18 < Programerus> 3d
18:18 < piotrdz> no też idzie zrobić
18:18 < Programerus> Ale nie musi być dookoła widok
18:19 < Programerus> Wystarczy by było tak jakbyś np. siedział przed odlotem
18:19 < Programerus> I tylko lekko na boki i góra/dół
18:19 < piotrdz> no, bez jakichś przesadnych bajerów
18:19 < Programerus> Im dalej tym wolniej
18:19 < Programerus> aż się blokuje
18:19 < piotrdz> bo w końcu to menu, a nie gra
18:19 < Programerus> Wiem
18:19 < Programerus> Ale ładne menu też jest ważne
18:20 < piotrdz> no tak
18:20 < Programerus> Wiem, że to tylko jak okładka książki
18:20 < piotrdz> mogę to oprogramować
18:20 < Programerus> Ale bardziej Cię zachęci do czytania ładna okładka niż brzydka ;D
|
|
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 16-09-2012, 21:02
|
|
|
Programerus, jesteś geniuszem! Nie mam nic do dodania, wyobraźnia mi wystarcza . |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
tomangelo
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 32 Skąd: nieJestemBotem
|
Wysłany: 16-09-2012, 21:09
|
|
|
Też to widzę (chyba). Po mojemu to świetne rozwiązanie. |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 16-09-2012, 21:13
|
|
|
Hmm, wydaje mi się, ze to już gdzieś pisałeś kiedyś na forum Programerus, ale mogę się mylić... W każdym razie pomysł doskonały. Tylko dobrze by było, gdyby była opcja zwykłego menu oprócz tego. Może to się długo ładować albo komuś się może nie podobać po dłuższym czasie itd. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
kORMORAN
Totalne beztalencie
Twoja ulubiona misja: Terranova swobodna
Wiek: 22 Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 31 Skąd: StB
|
Wysłany: 16-09-2012, 21:18
|
|
|
Świetny pomysł z tym menu w 3d po prostu genialny ;D |
_________________ ZERG MUST DIE!!!
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-09-2012, 22:03
|
|
|
Bardzo podobne rozwiązanie zastosowano już w grze Metro 2033. Tyle, że tam kamera jest w pełni statyczna. |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 16-09-2012, 22:19
|
|
|
Ja tam wolę menu jak na Sourcie... |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 16-09-2012, 22:41
|
|
|
To mozna zrobic, aby dalo sie ponad wajchy popatrzec przez okienko, gdzie widzimy nastepna planete na ktora lecielismy z ostatniej granej gry?
Chyba juz przebajerowalem : P |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
|
|
|
|
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 16-09-2012, 22:46
|
|
|
Akurat wszystkie gry source (do ktorego tak czesto nawiazujemy) maja tlo bazowane na tym jak daleko jestes w kampani. Wiec kompletne przebajerowanie to to nie jest. |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
|
|
|
|
Programerus
Jestem Bogiem
Pomógł: 2 razy Wiek: 22 Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 188 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 17-09-2012, 00:17
|
|
|
Cieszę się bardzo, że spodobał wam się ten pomysł. |
_________________ "Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia" |
|
|
|
|
patrolez
PWr
Pomógł: 2 razy Wiek: 25 Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|