Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Wygląd Colobot 2
Autor Wiadomość
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 16-09-2012, 19:49   

http://blog.soulwire.co.u...2/glitchmap.swf
http://blog.soulwire.co.u...litch-generator
Ciekawa lektura. Po prostu zdjecia sa psute, i zapisywane jeszcze raz : P Nie przeszlo by pewno prez cos co ma sie dziac 60 razy na sekunde.

/// Linki poprawione, bo przekopiowałeś je z skrótem trzykropkowym. Tak to wyglądało wcześniej:
http://blog.soulwire.co.u...2/glitchmap.swf
http://blog.soulwire.co.u...litch-generator
- Raptor
Ostatnio zmieniony przez Raptor 16-09-2012, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-09-2012, 20:27   

Z filtrami "stałymi" - czyli np. kolorowanie/blending z teksturą to żaden problem.

Filtry "zmienne" operujące na wyrenderowanym obrazie, czyli np. wspomniany cyfrowy, najlepiej robić shaderami, tyle, że to wymaga OpenGL >= 2. Można też pobawić z rozszerzeniami do obsługi tekstur - na pewno istnieje jakieś rozszerzenie, które zastąpiłoby tutaj kod shadera. Te rozszerzenia są często dostępne nawet na starych implementacjach OpenGL, więc nie powinno być problemu.

Inna opcja to zasymulowanie takiego efektu trochę na sztywno. Tzn. takie same deformacje pokazywane byłyby niezależnie od renderowanego obrazu. Wtedy to już w ogóle nie ma problemu, bo to jest tylko rysowanie danej sekwencji filtrów.
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 16-09-2012, 20:58   

Mój pomysł na menu:

Cytat:
18:17 < Programerus> Wyglądał‚oby to tak:
18:17 < Programerus> Widok jest jakby na kabinę sternowniczą… statku kosmiczego
18:17 < Programerus> I różne przyciski i wajchy odpowiadają za różne podmenu
18:18 < Programerus> I ogólnie kamera rusza się™ jak głowa astronauty
18:18 < Programerus> tylko tak bardzo gładko
18:18 < Programerus> powoli
18:18 < piotrdz> 2d czy 3d?
18:18 < Programerus> 3 d
18:18 < Programerus> 3d
18:18 < piotrdz> no też idzie zrobić
18:18 < Programerus> Ale nie musi być‡ dookoł‚a widok
18:19 < Programerus> Wystarczy by był‚o tak jakbyś› np. siedział przed odlotem
18:19 < Programerus> I tylko lekko na boki i góra/dół
18:19 < piotrdz> no, bez jakichś› przesadnych bajerów
18:19 < Programerus> Im dalej tym wolniej
18:19 < Programerus> aż się™ blokuje
18:19 < piotrdz> bo w koń„cu to menu, a nie gra
18:19 < Programerus> Wiem
18:19 < Programerus> Ale ł‚adne menu też jest ważne
18:20 < piotrdz> no tak
18:20 < Programerus> Wiem, że to tylko jak okł‚adka książki
18:20 < piotrdz> mogę to oprogramować
18:20 < Programerus> Ale bardziej Cię™ zachęci do czytania ładna okładka niż brzydka ;D
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 16-09-2012, 21:02   

Programerus, jesteś geniuszem! Nie mam nic do dodania, wyobraźnia mi wystarcza :-D .
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
tomangelo 


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: nieJestemBotem
Wysłany: 16-09-2012, 21:09   

Też to widzę (chyba). Po mojemu to świetne rozwiązanie.
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 16-09-2012, 21:13   

Hmm, wydaje mi się, ze to już gdzieś pisałeś kiedyś na forum Programerus, ale mogę się mylić... W każdym razie pomysł doskonały. Tylko dobrze by było, gdyby była opcja zwykłego menu oprócz tego. Może to się długo ładować albo komuś się może nie podobać po dłuższym czasie itd.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
kORMORAN 
Totalne beztalencie


Twoja ulubiona misja: Terranova swobodna
Wiek: 22
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 31
Skąd: StB
Wysłany: 16-09-2012, 21:18   

Świetny pomysł z tym menu w 3d po prostu genialny ;D
_________________
ZERG MUST DIE!!!



 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-09-2012, 22:03   

Bardzo podobne rozwiązanie zastosowano już w grze Metro 2033. Tyle, że tam kamera jest w pełni statyczna.
 
 
     
Emxx52 
W istocie


Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 207
Skąd: Z istotnych pobudek
Wysłany: 16-09-2012, 22:19   

Ja tam wolę menu jak na Sourcie...
_________________
Windows w szacie Linuxa
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 16-09-2012, 22:41   

To mozna zrobic, aby dalo sie ponad wajchy popatrzec przez okienko, gdzie widzimy nastepna planete na ktora lecielismy z ostatniej granej gry?

Chyba juz przebajerowalem : P
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 16-09-2012, 22:44   

No to życzę powodzenia w robieniu takiego przekombinowanego menu :)
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
PoxiPol 
Chicken


Wiek: 23
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 146
Skąd: UK
Wysłany: 16-09-2012, 22:46   

Akurat wszystkie gry source (do ktorego tak czesto nawiazujemy) maja tlo bazowane na tym jak daleko jestes w kampani. Wiec kompletne przebajerowanie to to nie jest.
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 16-09-2012, 22:50   

Ale łatwe do zrobienia to i tak nie jest :P
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 17-09-2012, 00:17   

Cieszę się bardzo, że spodobał wam się ten pomysł.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
patrolez 
PWr


Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-09-2012, 01:18   

Swoją drogą pomysł z menu Programerusa nie jest nowy. Chyba w Postalu jest takie podobne.
Jeszcze gdzieś widziałem podobny motyw w gierce, że po wykonaniu kombinacji w menu można było wstać postacią i podejść do komputera oraz grać w tetrisa.

http://www.youtube.com/watch?v=jbO42k3s4Ys

Jeszcze może takie motywy:
http://www.youtube.com/watch?v=ZPPBzmn6Fh4
http://youtu.be/ZedLgAF9aEg?t=2m13s
_________________
Wszystko jest obiektem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012