|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Piszemy FAQ |
Autor |
Wiadomość |
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 02-07-2012, 11:58 Piszemy FAQ
|
|
|
Wersja robocza. Czepiać się byle literówek, dopisywać swoje pytania/odpowiedzi, krytykować czyjeś pytania/odpowiedzi. Gdy uznamy, że na początek wystarczy, wrzucamy na stronę.
KATEGORIA: GRA
Ogólne:
Co to jest Colobot?
CoLoBoT (skrót od COLOnize with BOTs) jest grą strategiczną czasu rzeczywistego z elementami programowania oraz przygody. Zadaniem gracza jest poprowadzenie misji kosmicznej, mającej na celu znalezienie dla Ziemian nowego domu. Nie będzie to jednak łatwe. Graczowi przyjdzie lądować na nieznanych i nieprzyjaznych planetach, których mieszkańcy, pod postaciami olbrzymich i prymitywnych stawonogów, nie będą bezczynnie się przyglądać naszym eksploracjom. Przyjdzie nam znajdować i walczyć o surowce, niezbędne do budowy baz, jak i programowalnych robotów w języku zbliżonym do C++ i Java - CBOT.
Czy dzięki grze CoLoBoT nauczę się czegoś o programowaniu?
Oczywiście. Pamiętaj jednak, że są to absolutne podstawy języka obiektowego CBOT o składni podobnej do C++ i Java, w której skład wchodzą m.in. zmienne, pętle, warunki, klasy. Zwróć uwagę też na to, że język CBOT jest językiem autorskim, niewykorzystywanym w innych środowiskach i służy on głównie do nauki oraz rozrywki dla doświadczonych graczy i programistów.
Nauka i umiejętności programistyczne są nawet konieczne w trybie Ćwiczeń oraz Wyzwań, by ukończyć grę w tych trybach. W trybie Misji umiejętności programistyczne nie są wymagane, jednak sama możliwość programowania pozostaje bez zmian, a Centrum Kontroli w Houston wysyła do Ciebie gotowe programy, które mogą się okazać przydatne w tych misjach. Zalecane jest jednak zapoznawanie się z tymi programami, i w razie potrzeby, udoskonalanie ich.
Czy są jakieś podobne gry?
Jakie są wymagania sprzętowe?
Minimalne wymagania oryginalnego CoLoBoT'a prezentują się następująco:
Komputer klasy PC z systemem operacyjnym Microsoft Windows 95/98/98SE/ME/2000/XP/Vista*/7*
Pakiet bibliotek DirectX w wersji 8 lub wyższej
Procesor o taktowaniu 300 MHz (Intel Pentium II bądź AMD)
Pamięć RAM o pojemności 64 MB dla Windows 95/98/98SE/ME, lub 128 MB i więcej dla Windows XP/Vista/7
Karta graficzna 3D z 16 MB V-RAM, zgodna z DirectX (karty graficzne klasy Voodoo nie są obsługiwane)
Klawiatura i mysz (opcjonalnie joystick)
Zalecane wymagania minimalne, umożliwiające działanie gry przy najwyższych ustawieniach:
Komputer klasy PC z systemem operacyjnym Microsoft Windows 95/98/98SE/ME/2000/XP/Vista*/7*
Pakiet bibliotek DirectX w wersji 8 lub wyższej
Procesor o taktowaniu 733 MHz (Intel Pentium III bądź AMD Athlon)
Pamięć RAM o pojemności 128 MB dla Windows 95/98/98SE/ME, lub 256 MB i więcej dla Windows XP/Vista/7
Karta graficzna 3D z 64 MB V-RAM, zgodna z DirectX
Karta dźwiękowa Stereo, zgodna z DirectX (opcjonalnie z efektem pozycjonowania dźwięku 3D)
Klawiatura i mysz (opcjonalnie joystick)
* W zależności od konfiguracji, może być konieczne uruchomienie gry w =trybie zgodności wstecznej= ze starszym systemem.
= tutaj link do "Nie mogę grać na systemie Windows Vista/7!"
Czy jest multiplayer?
W oryginalnym, wydanym przez EPSITEC CoLoBo'cie, nie znajduje się niestety multiplayer. Implementacja tej funkcjonalności jest jednak planowana w nowym projekcie PPC - CoLoBoT Gold.
Skąd mogę pobrać oryginalnego CoLoBoT'a? I w jakich wersjach?
Jak odblokować rozwiązanie misji?
Pamiętaj, że CoLoBoT to gra strategiczna, która wymaga radzenia sobie samemu z problemami. Radzimy Tobie, byś nie korzystał z tej wskazówki lub robił to w ostateczności, gdy zupełnie nie wiesz, jak przejść daną misję.
Dostęp do rozwiązania otrzymujesz automatycznie po kilku porażkach w przejściu danej misji. Można też posłużyć się kodem "showsoluce", wpisywanym po naciśnięciu klawiszy Ctrl + PauseBreak bezpośrednio w samej misji. Po wyjściu do menu wyboru misji, powinna się pojawić możliwość włączenia dostępu do rozwiązania. Wystarczy ją aktywować i uruchomić daną misję raz jeszcze, by w przekaźniku SatCom pojawiło się rozwiązanie.
Należy również zwrócić uwagę na fakt, iż w ostatnich czterech misjach dostęp do rozwiązania będzie oczywiście obecny, jednakże samo rozwiązanie okaże się bezużyteczne. W tych misjach jesteśmy zdani tylko na siebie.
Czy są kody? Jeśli tak, to jakie i jak ich używać?
Czym się różnią wyzwania od ćwiczeń programistycznych?
Wyzwania, podobnie do Ćwiczeń, wymagają od gracza rozwiązania konkretnego problemu przy użyciu programowalnych robotów. Różnicą jest brak konkretnych podpowiedzi i algorytmów potrzebnych do rozwiązania problemu, które należy zbudować samemu na podstawie nabytych w trybie Ćwiczeń umiejętności. Są podane tylko i wyłącznie szczegółowe dane na temat odległości i ilości danych obiektów, miejsc itp.
Czy sequel jest planach?
Jak najbardziej. Na łamach PPC powstały już nawet zalążki fabuły kontynuacji bądź rebootu CoLoBoT'a. Członkowie portalu chcą jednak ukończyć prace nad odmłodzoną reedycją, nazwaną CoLoBoT Gold, zanim przystąpią do prac nad zupełnie nowym CoLoBoT'em.
Jaki budynek jest w ostatniej, zablokowanej ikonie budowania?
Żaden i wszelkie próby odblokowania go, oraz kod źródłowy*, udowodniły, że nic tam nie ma. Jest to prawdopodobnie pozostałość po planowanej możliwości budowania Skrytki lub innego budynku. W ostatecznych znanych portalowi wersjach CoLoBoT'a nie ma jednak możliwości jej budowania i jest ona traktowana jako tzw. "zapchajdziura" w interfejsie gry. Portal planuje, by w projekcie CoLoBoT Gold zaimplementować w jej miejsce istniejący już w CeeBot-Teen budynek =Utylizator=, do utylizacji niepotrzebnych graczowi robotów i obiektów przenośnych.
* Trza się upewnić czy na pewno.
= Niszczyciel? Destruktor? Utylizator? Trzeba ustalić polską wersję nazwy w stylu tłumaczenia Manty (tylko nie Play i jego CeeBot-4!).
Problemy:
Gdzie mogę prosić o pomoc, jeśli mam problem z grą?
Dlaczego nie słyszę muzyki w grze?
Dlaczego grafika działa nie tak, jak powinna?
Nie mogę grać na systemie Windows Vista/7!
Nie mogę przejść misji ... na planecie ...!
CBOT:
Czy istnieje jakaś encyklopedia/wiki?
Czy istnieją instrukcje, które nie zostały wymienione bezpośrednio w grze?
Chcę się pochwalić swoim programem!
Własne poziomy:
Czy istnieje edytor?
Skąd mogę ściągnąć nowe poziomy?
Jak wgrać ściągnięty poziom?
Jak stworzyć własny poziom?
Modyfikacje:
Czy CoLoBoT pozwala na modowanie?
Jak wgrać modyfikacje?
Jak wygląda struktura plików?
Jak wypakować pliki *.dat?
Jak zmienić zawartość plików *.dat?
KATEGORIA: PORTAL
Czy to oficjalny portal?
Tak. Od czasu, gdy EPSITEC udostępnił nam kod źródłowy.
Gdzie jest regulamin?
Koniecznie się z nim zapoznaj! [link]
Co się stanie, jeśli złamię regulamin?
Dostaniesz pewną liczbę punktów ostrzeżeń, w zależności od tego, który punkt regulaminu został złamany, jak bardzo i od opinii moderatora. Większa ich ilość może doprowadzić do zablokowania konta (bana) lub nawet dostępu do strony (ban na IP).
Jak się mogę skontaktować z administratorami?
Możesz napisać do jednego z nich prywatną wiadomość na forum, e-mail, IRC, Mumble lub inny komunikator, którego używa (możesz to zobaczyć na jego profilu).
Aktualna lista administratorów:
BLABLABLA (link do profilu)
BLEBLEBLE (link do profilu)
Przeszkadzają mi reklamy. (?)
Czy to samo konto działa zarówno na forum jak i na portalu?
Tak. Jesteś zalogowany zarówno na portalu jak i forum jednocześnie i używasz dokładnie tych samych danych do logowania.
Mam problem: [...].
Jeśli problem jest związany ze stroną, zajrzyj do działu [nazwa działu] i poszukaj tematu o twoim problemie. Jeśli takiego nie ma to go załóż. Możesz się również skontaktować z administratorem [link do pytania odnośnie kontaktu z administratorami].
Co muszę zrobić, aby zostać redaktorem/masterem/stałym bywalcem/moderatorem/administratorem?
Musisz spełnić wymagania potrzebne do przyjęcia do danej grupy i w niektórych przypadkach złożyć podanie w odpowiednim miejscu na forum. Więcej informacji znajdziesz na stronie grupy, której chcesz być członkiem.
Gdzie mogę zgłaszać swoje zażalenia/sugestie odnośnie portalu lub forum?
Istnieje do tego odpowiedni dział na forum: [link]. Możesz również skontaktować się z administratorem [link do pytania odnośnie kontaktu z administratorami].
Czy portal da się przeglądać na telefonach komórkowych?
Oczywiście!
Czy mogę was jakoś subskrybować np. otrzymywać powiadomienia o nowym newsie?
Możesz to zrobić przy pomocy strony na Facebooku. Istnieje też możliwość otrzymywania powiadomień drogą e-mail. [jakieś pomysły, co jeszcze?]
W jaki sposób mogę się kontaktować z innymi użytkownikami? [tu napisać np. link do irca, czatu itd.]
Każdy użytkownik posiada swoją własną skrzynkę odiorczą, wystarczy wysłać mu wiadomość prywatną. Możesz też sprawdzić w profilu, czy dany użytkownik udostępnił swój identyfikator do innego komunikatora. Istnieje również czat - kanał na IRCu, i serwer Mumble. Na dole strony znajduje się ShoutBox, w którym można pisać krótkie posty na każdy temat.
KATEGORIA: KOD ŹRÓDŁOWY
Mogę pomóc w pracach nad nowym CoLoBoTem?
Na jakiej licencji jest kod źródłowy?
Skąd mogę pobrać kod źródłowy?
Jak skompilować kod źródłowy?
Gdzie mogę się pochwalić tym, co zrobiłem? |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
Ostatnio zmieniony przez Simbax 03-07-2012, 14:27, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-07-2012, 12:45 Re: Piszemy FAQ
|
|
|
Simbax napisał/a: | Na jakich platformach działa?
Jakie są wymagania sprzętowe?
|
Scal te dwa pytania. O platformach można napisać w wymaganiach.
Simbax napisał/a: | Na jakiej jest licencji?
|
Licencja nie obchodzi gracza. Gracza obchodzi czy gra jest darmowa. Licencja może być w "kod źródłowy".
Simbax napisał/a: | Mogę jakoś pomóc?
|
To pytanie tu nie pasuje. Kategoria "gra" powinna być tylko dla graczy. Chętnych do pomocy kierujemy gdzie indziej.
Simbax napisał/a: | Ciekawostki:
|
To wrzuc do "gra".
Simbax napisał/a: | Gdzie jest regulamin? |
Regulamin powinien być raczej osobno nie spleciony z faq.
Simbax napisał/a: | Jeśli się nie zarejestruje, a złamię regulamin pisząc jako Gość to czy będą z tego konsekwncje?
|
Goście nie mogą mieć prawa głosu na nowym portalu.
Simbax napisał/a: | Czy to samo konto działa zarówno na forum jak i na portalu? |
Na nowym portalu tak musi być.
Simbax napisał/a: | Co to jest? |
Takie pytanie w kategorii kodu źródłowego jest nie na miejscu. Kategorię tę odwiedzą raczej osoby które się znają. Nawet nie chcemy aby pchał się w to ktoś niepowołany.
FAQ będzie przeznaczone na nowy portal. Nie ma sensu umieszczać go tutaj. Ten statek już tonie. |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 02-07-2012, 13:05
|
|
|
Mrocza napisał/a: | Regulamin powinien być raczej osobno nie spleciony z faq. |
Można po prostu umieścić link i napisać, że trzeba koniecznie się z nim zapoznać i go przestrzegać.
Reszta - done. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 02-07-2012, 13:56
|
|
|
Mrocza napisał/a: | Simbax napisał/a:
Ciekawostki:
To wrzuc do "gra". |
Nie widzę tych ciekawostek.
Wszystko wygląda dobrze. Przystąpię do pracy, lecz nie zaoferuję dokładnej kolejności. Mam nadzieję, że na stronach FAQ na oficjalnej stronie będzie możliwość umieszczania screenshotów. Unowocześni to jej wygląd.
Brakuje pytania: "Skąd mogę pobrać oryginalnego CoLoBoT'a? I w jakich wersjach?" - Chodzi o tego wydanego od Manta, zarówno wersję niewymagającą instalacji, jak i wersję z audiotrackami. Przydałoby się dokonać kilku modyfikacji tej wersji, m.in. zmiana początkowego splashscreena "Manta" i na końcowym z credit'sami na logo PPC w wersji 2.0 (mamy w przygotowaniach). Kilka innych usprawnień, własny, nowy instalator zrobiony np. w NSIS i do działu download. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-07-2012, 14:37
|
|
|
@up
Chodzi o Colobot original. Polecam mimo wszystko zajżeć na wiki dla developerów. Są tam opisane kolejne etapy.
Do poprawy // Twoj czuwajacy mod bez alta |
Ostatnio zmieniony przez Berserker 03-07-2012, 18:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
piotrdz
Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 55 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-07-2012, 17:34
|
|
|
Cytat: | Nie mogę grać na systemie Windows Vista/7! |
Hmmm, u mnie na Windows 7 działa OK. Pytanie sugeruje, że są jakieś bugi czy problemy z uruchomieniem. Może lepiej zamienić to pytanie na ogólne: "Mam problemy z uruchomieniem gry w systemie X".
Cytat: | Jak wypakować pliki *.dat?
Jak zmienić zawartość plików *.dat? |
W przyszłości, jak zobaczycie, te pytania okażą się zbędne, ale na razie, jak najbardziej, niech zostanie.
Cytat: | KATEGORIA: KOD ŹRÓDŁOWY |
Jak pisałem wcześniej, na te pytanie, proponuję dać tylko krótką odpowiedź i link do wiki dla developerów. Np. "Tak/Nie, więcej info znajdziesz tu: (link)." Chodzi o to, żeby nie dublować informacji.
Co do postu @Raptora i ogólnie -- trzeba będzie w przyszłości podzielić FAQ w zależności od wersji Colobota, bo trochę ich będzie. Więcej info jest na razie w wiki dla developerów i README wstawionym w repozytorium. To też powinno się gdzieś znaleźć w FAQ. |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 02-07-2012, 17:40
|
|
|
piotrdz napisał/a: | Hmmm, u mnie na Windows 7 działa OK. |
Dużej części osób nie działało. Ja musiałem ustawić zgodność ze starszym Windowsem i wyłączyć wszystkie efekty wizualne na czas uruchomienia, żeby nie było artefaktów. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 02-07-2012, 18:09
|
|
|
Zacząłem już pisanie Answerów do FAQ. Mam już prawie wszystkie z kategorii "Gra - Ogólne". Najciężej mi jednak z pierwszym pytaniem:
Simbax napisał/a: | Co to jest Colobot? |
Kompletnie nie wiem, jak zwięźle i szczegółowo opisać, czym on jest! Z pozycji fana - Wszystkim! Z pozycji obiektywnej:
Kod: | CoLoBoT (skrót od COLOnize with BOTs) jest grą strategiczną czasu rzeczywistego z elementami programowania oraz przygody. Zadaniem gracza jest poprowadzenie misji kosmicznej, mającej na celu znalezienie dla Ziemian nowego domu. Nie będzie to jednak łatwe. Graczowi przyjdzie lądować na nieznanych i nieprzyjaznych planetach, których mieszkańcy, pod postaciami olbrzymich i prymitywnych stawonogów, nie będą bezczynnie się przyglądać naszym eksploracjom. Przyjdzie nam znajdować i walczyć o surowce, niezbędne do budowy baz, jak i programowalnych w języku zbliżonym do C++ i Java robotów... |
Tyle mam.
Mniejszym problemem są kody. Posłużę się kompletną tabelką na stronie:
http://www.colobot.cba.pl/viewpage.php?page_id=1
Muszę je jednak dokładniej opisać i jak z nich korzystać, testując przy okazji.
To na razie tyle. Pracuję dalej...
Raptor Done (Gra - Ogólne).7z Podgląd tego, co zrobiłem. |
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 3,31 KB |
|
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 03-07-2012, 00:26
|
|
|
Może za bardzo się czepiam, ale tego akurat czepiałem się, czepiam i czepiał będę (no chyba, że już nie będzie potrzeby)
CBOT. Chyba wszelkie teksty o tej tematyce wypływające od EPSITECa jakie czytałem wskazywały wyraźnie na to, że nazwa języka brzmi CBOT.
Hmm... Nie wiem, czy pytania, na które można odpowiedzieć 'TAK' się nadają do tego. Bo odpisywanie na to pytanie w inny sposób niż 'TAK' nie będzie oczekiwane. Albo jest też bezsensownym umieszczać pod pytaniem oczywistą odpowiedź wynikającą logicznie z pytań poniżej:
Cytat: | Czy CoLoBoT pozwala na modowanie?
Jak wgrać modyfikacje? |
|
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 03-07-2012, 09:54
|
|
|
Nie widzę żadnego sprzeciwu wobec odpowiedzi Raptora, więc pierwszy post został zaktualizowany. Trochę zmieniłem to i owo, np. "zmienne", "pętle" itd. pisane z dużych liter. Nie wiem czy to z przyzwyczajenia, czy miałeś jakiś powód. Ogólnie mnie się osobiście podoba, chociaż nie jestem pewien, czy nie za długie są te odpowiedzi. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-07-2012, 10:51
|
|
|
Simbax napisał/a: | Portal planuje, by w projekcie CoLoBoT Gold zaimplementować w jej miejsce istniejący już w CeeBot-Teen budynek =Utylizator=, do utylizacji niepotrzebnych graczowi robotów i obiektów przenośnych. |
W oryginalnym CeeBot-Teen dało się utylizować tylko obiekty "Scrap" (jak no nazwać po polsku? ). Bez większych problemów zmodyfikowałem go żeby niszczył inne obiekty prznośne, ale robota nie chciał zniszczyć (nie reagował na niego). Trzeba będzie jeszcze z nim pokombinować. Swoją drogą kiedy to zaplanowaliśmy bo nie pamiętam?
[ Dodano: 03-07-2012, 10:53 ]
Teraz zajrzałem do kodu i patrzę że kawałek niżej były linijki odpowiadające za odpowiedni dystans robota od maszyny żeby mogła pracować Trzeba wykombinować sposób żeby niszczyć roboty ale nie te które dostarczają surowce do zniszczenia. |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-07-2012, 11:09
|
|
|
Ale żeby dostać dostęp do rozwiązania wystarczy kilka razy przegrać misję. Nie pamiętam ile dokładnie.
Utylizator pasuje świetnie. |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 03-07-2012, 11:24
|
|
|
Mrocza napisał/a: | Ale żeby dostać dostęp do rozwiązania wystarczy kilka razy przegrać misję. Nie pamiętam ile dokładnie. |
I forgotten! Let's upgrade this Answer!
Odpowiedzi i tak starałem się zrobić jak najkrótsze, z zachowaniem treści. Nad sktóconymi wersjami trza pomyśleć. Np. pierwsze zdanie to odpowiedź w stylu "tak lub nie". Dalej jest link rozwijający dalszą część tekstu, która jest już załadowana do przeglądarki (coś takiego, jak na Filmwebie przy dłuższych opisach fabuły danego filmu).
I tak, znając swoje nawyki, rozpisał bym się nawet przy wypukłości i wklęsłości przycisków w interfejsie... Popracuję dzisiaj nad kolejnymi odpowiedziami i dopracuję istniejące.
[ Dodano: 03-07-2012, 11:35 ]
Simbax napisał/a: | Własne poziomy:
Czy istnieje edytor?
Skąd mogę ściągnąć nowe poziomy?
Jak wgrać ściągnięty poziom?
Jak stworzyć własny poziom?
Modyfikacje:
Czy CoLoBoT pozwala na modowanie?
Jak wgrać modyfikacje?
Jak wygląda struktura plików?
Jak wypakować pliki *.dat?
Jak zmienić zawartość plików *.dat? |
Chyba dzisiaj się wezmę za niektóre z nich. Tutaj się chyba bardzo rozpiszę, nie da się inaczej. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 03-07-2012, 13:38
|
|
|
Odpowiedziałem na pytania odnośnie portalu. Nie macie żadnych sugestii co do kolejnych pytań? |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 03-07-2012, 14:43
|
|
|
Nice.
Cytat: | Czy są jakieś podobne gry? |
Kod: | Firma EPSITEC oprócz Colobota stworzyła jeszcze inne gry, które są bardzo podobne do siebie.Są to: CeeBot 3, CeeBot 4, CeeBot-Teen, CeeBot-A, BuzzingCars. W serii CeeBot Astronauta nie pełni już tak ważnej funkcji jak w Colobocie (chyba, że zagramy w poziom zrobiony przez kogoś). Rozgrywka wygląda podobnie jak w Ćwiczeniach w Colobocie, tj. naszym zadaniem jest odpowiednie zaprogramowanie bota/botów. Dostajemy też do dyspozycji nowe, nieznane z Colobota boty (na przykład =Bot piłkarski=, =Bot-Bolid=, =Robot-Kredka=. Natomiast w grze BuzzingCars Człowiek nie ma już swojego Skafandra, tylko przpomina nam mechanika samochodowego i za pomocą specjalnej maszyny [link do opisu?] steruje samochodami. |
Modziem być? Napisać trzeba chyba coś jeszcze o Astronaut: Moon czy jak to tam się nazywało |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|