|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Układ nowego forum. |
Czy zrobić dwie strony (PPC i IPC) czy jedną z opcją zmiany języka? |
Dwie oddzielne strony |
|
16% |
[ 2 ] |
Jedna z wyborem języka |
|
83% |
[ 10 ] |
|
Głosowań: 12 |
Wszystkich Głosów: 12 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
PoxiPol
Chicken
Wiek: 23 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 146 Skąd: UK
|
Wysłany: 16-09-2012, 00:44
|
|
|
Przepraszam ze nie udalo mi sie dolaczyc do was, sprawdzilem raz, bylo pusto, a pozniej sie okazalo ze i tak bym nie mogl byc z wami.
Jestem szczesliwy z postepu : ) Nazwa strony nie jest najpiekniejsza, co kazdy pewno widzi, ale rozumiem ze daje nam wieksze mozliwosci. Z czasem mozna by bylo zrobic jakis Kickstarter czy opcje dawania Dotacji na Paypala, jesli projekt pojdzie gladko a wtedy sky's the limit : D
Oby tak dalej! |
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 16-09-2012, 10:29
|
|
|
Ktoś zasugerował następne spotkanie, jak widać zapomniało nam się i jednak nie przedyskutowaliśmy wszystkiego, ale znaczna większość decyzji została podjęta.
Więc, następne spotkanie za tydzień o tej samej porze, tak?
Odnośnie ankiety trochę za mało osób zagłosowało i za mało o tym było mówione. Uznałbym ją za nieważną. Zauważyłem, że simple:press obsługuje taki plugin jak "language switcher", więc już sam nie jestem pewien co o tym sądzić w tym momencie. Ankietę resetuję i ustalam termin zakończenia na za tydzień.
@PoxiPol Żałuj, że cię nie było, było bardzo fajnie i miło Nazwa nie jest najpiękniejsza, to prawda, ale właściwie dużego wyboru nie mieliśmy, ze względu na długą nieobecność osoby odpowiedzialnej za colobot.info... Myślę, że na jakiś czas w zupełności wystarczy, potem jak już (jeśli) będą te dotacje i coś się odłoży z reklam to można by pomyśleć o lepszej domenie. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
krzys_h
Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy Wiek: 20 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-09-2012, 21:30
|
|
|
Cytat: | krzys_h ([...]Wg zgodnych opinii na IRC'u, może być nawet adminem.[...]) |
Tego po tak długiej nieobecności to się nie spodziewałem Jeśli chcecie abym był adminem to oczywiście mogę nim być.
I przepraszam że się nie zjawiłem, zajrzałem ale było pusto a potem zapomniałem sprawdzić ponownie |
_________________ Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC? |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 23-09-2012, 14:13
|
|
|
Simbax, postanowiłem jednak nie pisać tego raportu w Terminarzu. Chyba bardziej pasuje w tym temacie. Oto treść raptoru... tfu! raportu :
Dnia 22.09.12, w godzinach ok. 19:00-22:00, odbyło się kolejne spotkanie na IRC'u, odnośnie nowej strony. Oto, co ustaliliśmy:
1. Silnik nowej strony: MediaWiki.
2. Silnik nowego forum: phpBB3.
Poprzedni wybór, czyli WordPress i Simple:Press, okazał się niewystarczający dla naszych potrzeb. Był ciężki w działaniu, średnio elastyczny, oraz, co najważniejsze, wymagał płatnych dodatków.
3. Ustalono też oficjalnych użytkowników dwóch podstawowych grup:
Administratorzy Sieci:
adiblol
zielmicha
Administratorzy:
Simbax
Raptor
krzys_h
Nad członkostwem innych grup nie rozmyślaliśmy jak na razie. Uszczególni się to po założeniu nowego forum. Wszelkie poprzednie wybory pozostają bez zmian.
4. Wstępne przemyślenia na temat nowego forumowego ficzera, czyli dodatkowych grup mających ułatwić identyfikację stałych użytkowników forum, tj. ich umiejętności oraz roli dla Projektu. Oto moje propozycje tychże tytułów:
- Deweloper/Webmaster
- Grafik 2D
- Grafik 3D
- Game Designer/Level Maker (rozdzielić?)
- Scenarzysta i/lub Pomysłodawca (też rozdzielić?)
- Ambasador/Translator (moim zdaniem powinna być to grupa podrzędna niż nadrzędna łącznie z Moderatorem, Userem itd. W końcu to umiejętność).
Na razie tyle moich propozycji. Trzeba je dokładnie przemyśleć, by w przyszłości nie było problemów. W tym temacie możemy to szczegółowo przedyskutować. Certyfikaty te będą widniały pod avatarem i nickiem, by każdy widział do kogo mówi i wiedział, co dana osoba może zrobić i czy szukać u niej wsparcia. Trzeba również przedyskutować w tym temacie sposób ich przyznawania nowym aktywnym Userom.
5. Wciąż do ustalenia są grupy nadrzędne, zwłaszcza Ambasador i odróżnienie Usera od Stałego Member'a.
Więc dyskutujmy. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 23-09-2012, 15:05
|
|
|
Raptor napisał/a: | - Game Designer/Level Maker (rozdzielić?) |
Nie ma Level Makera, tylko level designer (level design obejmuje projektowanie poziomu jak i jego stworzenie). Co robi game designer?
Raptor napisał/a: | - Scenarzysta i/lub Pomysłodawca (też rozdzielić?) |
Pomysłodawca niepotrzebny, pomysł może mieć każdy. Scenarzysta wystarczy.
Raptor napisał/a: | Trzeba również przedyskutować w tym temacie sposób ich przyznawania nowym aktywnym Userom. |
Poprzednio było narzekanie na istnienie moderatorów grup. W tym przypadku mogą się przydać. Moja propozycja jest taka:
* nowy dział na forum
Kod: |
- Działy dla grup
-- Programista
-- Webmaster
-- Grafik 3D
-- Grafik 2D
-- Level designer
-- Scenarzysta
-- Ambasador
|
Opis: "W tych działach są przeprowadzane zamknięte głosowania, w których biorą udział członkowie danej grupy. Pomagają one w podjęciu decyzji przez moderatora grupy, czy użytkownik ma być przyjęty do grupy. Jeśli chcesz do którejś należeć, napisz {podanie:link_do_faq_odnośnie_podań} do moderatora danej grupy."
* w zasadzie opis już wiele wyjaśnia, ale dla formalności: każda grupa będzie miała moderatora, którego zadaniem będzie decydowanie o przyjmowaniu bądź usuwaniu użytkowników z grupy
* dołączenie do grupy odbywać by się mogło w ten sposób:
1. Wysłanie podania do moderatora wybranej grupy (wzór musi być podany w FAQ).
2. Moderator decyduje, czy podanie przyjąć:
- 1. Tak - zakłada nowy temat, w której umieszcza informacje o użytkowniku i dowód jego umiejętności. Najlepiej, jakby dawał dostęp tylko do tego tematu temu użytkownikowi, aby mógł obserwować, jak przebiega głosowanie, ewentualnie przyjąć krytykę odnośnie jego jego pracy. Nie wiem tylko, czy to będzie możliwe.
- 2. Nie - informuje użytkownika o odrzuceniu podania i podaje powód (np. niepodane wymagane informacje, podanie nieczytelne lub napisane "na kolanie" itd.). Użytkownik oczywiście ma prawo powiadomić moderatora, jeśli nie zgadza się z odrzuceniem podania. W skrajnych przypadkach (np. moderator się kieruje tym, że "nie lubi" danego użytkownika) może powiadomić któregoś z adminów.
- 3. Odłożone - moderator daje szansę użytkownikowi na poprawienie podania (np. prosi o podanie dodatkowej, niewymaganej informacji lub wydaje subiektywną opinię na temat dowodu umiejętności i mówi, żeby się bardziej postarał) i ponownego wysłania. Po prostu moderator wykazuje w tym przypadku dobre serce, i nie chce całkowicie odrzucać użytkownika. Każdy moderator może odłożyć podanie danego użytkownika tylko raz.
3. Jeśli w drugim punkcie moderator postąpił "1. Tak." to:
- 1. Użytkownik otrzymuje wgląd do swojego tematu.
- 2. W temacie jest ankieta "Tak/Nie", a także możliwe są konstruktywne wypowiedzi członków grupy. Jednak to do moderatora należy ostateczna decyzja! Jeśli uzna, że konstruktywna wypowiedź na NIE, chociaż w ankiecie nieznacznie wygrywa TAK jest ważniejsza, to może nie przyjąć użytkownika do grupy.
- 3. Głosowanie trwa maksymalnie tydzień (lub gdy zagłosuje 50% członków grupy). Wtedy moderator zamyka temat i ankietę. Zapada decyzja i informuję o niej użytkownika.
Uff, dobra, to chyba tyle odnośnie przyjmowania do grupy... Oczywiście możecie krytykować poszczególne zdania.
Raptor napisał/a: | 5. Wciąż do ustalenia są grupy nadrzędne, zwłaszcza Ambasador i odróżnienie Usera od Stałego Member'a. |
Podstawowe pytanie brzmi: czy wprowadzić system rang?
Definicja, żeby nie było nieporozumień:
Ranga - opis na profilu użytkownika, który zmienia się wraz z rosnącą liczbą postów (np. "stały bywalec" od 50 postów, od 100 "aktywny użytkownik" itd.). Ewentualnie wyższa ranga może dawać dostęp do zablokowanych dla szerokiej publiczności działów, chociaż ja bym z tym nie kombinował, ewentualnie odblokowywać dostęp do offtopu dopiero po osiągnięciu rangi "stały bywalec".
Jeśli rangi będą, to nie będzie sensu powstania osobnej grupy dla stałych bywalców.
[ Dodano: 23-09-2012, 15:38 ]
Ah, no i jeszcze dowody umiejętności:
* Programista: kompilowalny kod źródłowy jednej ze swoich aplikacji + instrukcje, co potrzeba do kompilacji (system, kompilator, dodatkowe biblioteki etc.). Dlaczego nie po prostu binarka? Bo może być skopiowana z jakiegoś nieznanego programu. Jeśli będzie kod źródłowy to nie dość, że będzie wiadomo, że to jego własna aplikacja, to w dodatku po jego przejrzeniu będzie wyraźnie widać co potrafi.
* Webmaster: link do swojej AUTORSKIEJ strony. Żadnych CMS'ów, ewentualnie skrypty webowe.
* Grafik 3D: projekt swojej najlepszej pracy i przykładowy render lub trzy przeciętne.
* Grafik 2D: projekt swojej najlepszej pracy i gotowy plik graficzny lub trzy przeciętne.
* Level designer: link i nazwa gry, edytora (koniecznie edytor! inaczej się potraktuje kogoś kto zrobił przykładowo poziom do Portala 2 w Creatorze czy Source SDK). Jeśli chodzi o samą pracę to do wyboru: nagrany film z przechodzenia poziomu lub jego fragmentu (jeśli jest bardzo duży, maks. 15 minut, szanujcie czas moderatorów) lub instrukcja instalacji poziomu i solucja do niego (tylko w przypadku gier darmowych i z łatwą dostępnością) (pamiętać trzeba, że w takim przypadku ocena będzie rozsądniejsza, ale też przyjęcie podania może trwać dłużej, głosowanie również)
* Scenarzysta: swój najlepszy tekst lub trzy przeciętne. Moderator określi limit znaków (szanujcie czas innych! przecież nie będzie czytał całej książki...).
* Ambasador: nagranie audio z czytanym kilku-zdaniowym, prostym tekstem w języku obcym + dłuższy napisany tekst w języku obcym (limit znaków j.w.) i ewentualnie nagranie lub logi z potocznej rozmowy z obcokrajowcem. Tutaj musi być kilka moderatorów, jeden od angielskiego, drugi od rosyjskiego. Innych języków się na razie nie spodziewamy.
Jakby się kto od grafików pytał, czemu musi być projekt, bo już ich nie ma albo co, już mówię: to jest projekt otwarty, niepodanie projektu/kodu źródłowego może oznaczać osobę, która woli zamknięte, poza tym to dowód, że to TY to zrobiłeś. Jeśli naprawdę nie ma się projektu swojej pracy, a chciałoby się ją dać to wyjścia są dwa: zrobić taką samą, tym razem zachować projekt lub... podesłać. Tylko należy pamiętać, że za jakąkolwiek próbę plagiatu nawet osobiście dam stałego bana bez mrugnięcia oka. Aha, no i żadnych linków do deviantarta, gimpuj.info czy innych takich. Należy podesłać prace, które w twoim odczuciu są najlepsze. Moderator nie będzie sobie przeglądał profilu w poszukiwaniu dobrych prac, zwłaszcza że może być ich baaaardzo dużo. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 23-09-2012, 17:16
|
|
|
A będą dźwiękowcy i muzycy?
* dźwiękowiec - daje pliki przed i po obróbce żeby udowodnić że zna się na masteringu audio. Wskazane screenshoty lub filmiki z działającego DAW-u.
* muzyk - próbka własnej twórczości, obojętne czy kompozycja własna czy cover. Nagrywanie telefonem powoduje dyskwalifikację.
Wszystko w formacie Vorbis q>=6 lub FLAC. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
Wysłany: 24-09-2012, 10:46
|
|
|
Nie można mieć kilka rang, można jedynie piąć się wyżej pisząc więcej postów. A do kilku grup oczywiście będzie można należeć. Ale jedna osoba powinna być moderatorem tylko jednej grupy. Moderatorów wybierzemy drogą taką, że jako pierwsi członkowie będą musieli pokazać ten dowód publicznie, najlepiej na ircu o określonej dacie, albo w jednym temacie. Chyba, że macie lepszy pomysł na wybór szefów tych podrzędnych grup. |
_________________ http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog |
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|