Przesunięty przez: adiblol 17-09-2012, 00:02 |
Fabuła |
Autor |
Wiadomość |
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 17-06-2012, 12:59 Fabuła
|
|
|
Po raz setny przedstawię wam kolejny pomysł na fabułę Colobota. Długo się zastanawiałem jak ją poprowadzić by pozostać przy tym co ma do zaoferowania poczciwy staruszek.
Otóż akcja będzie się działa w jednym układzie planetarnym, gdzie na większości planet ogromne wpływy ma tajemnicza organizacja X. Władzą które sponsorowały poprzednie colobotowe ekspedycje to się nie podoba. Minęło dużo czasu, a eksploatacja kosmosu jest na porządku dziennym. Wiele organizacji podległych NASA odłączyło się prowadząc niezależne badania. Taki przebieg zdarzeń może doprowadzić do konfliktu i podziału ludzkości. W najgorszym wypadku może dojść do Gwiezdnych Wojen, kiedy niepowołane osoby przejmą kontrolę nad czymś co może zapewnić ogromną władzę. Jak wiadomo chciwość prowadzi do niecnych czynów. Trzeba temu zapobiec, wiedząc że człowiek nie jest sam we wszechświecie...
Organizacja X jest w posiadaniu tajemniczego wirusa który pozwala na łatwą manipulację obcymi organizmami (wprowadzona możliwość programowania obcych). Kosmici bronią "czarnych skrzynek" z probówkami (mam nadzieją ze w plikach dat da się zmienić wygląd tej skrzynki na odpowiedni), które są kluczem do pełnej manipulacji nad organizmami. Skrzynki te znajdują się w bazach na poszczególnych planetach. Musimy je zdobyć. Aby nie psuć opinii NASA, występujemy w tej roli z mocy Śledczej Komisji Kosmicznej. Więc latamy z planety na planetę, siejemy pogrom, rozwiązujemy różne problemy logistyczne i stawiamy czoło napotkanym trudnością by osiągnąć upragniony cel.
Każda z planet ma swój urok, dlatego pomocne będą raporty z Orbitalnej Stacji Meteorologicznej.
Cel ekspedycji:
-ograniczenie wpływów organizacji X na 9 planetach
-zdobycie 12 skrzynek
-nauka programowania obcych
Co wy na to? |
_________________
|
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 17-06-2012, 13:12
|
|
|
Hmm... No spoko, ale (mam nadzieję, że się na mnie nie obrazisz), ale jakoś to mi do Colobota nie pasi... Programowanie obcych jest przecie zrobione na potrzeby gry i mym zdaniem nie powinno oddziaływać na fabułę. |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 17-06-2012, 13:25
|
|
|
Owszem. To trochę nietypowe, ale za to otwiera nowe horyzonty na tworzenie nowych misji. |
_________________
|
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 17-06-2012, 13:37
|
|
|
Abadon napisał/a: | by pozostać przy tym co ma do zaoferowania poczciwy staruszek. |
Cytat: | Polski Portal COLOBOTa - Forum » Główne projekty » Colobot Gold » Misje » Fabuła |
Colobot Gold = możemy zmieniać kod
Więc nie musimy pozostawać przy tym co ma do zaoferowania plik exe. |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Madman07
Wiek: 28 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 133 Skąd: Ze Stargate ;]
|
Wysłany: 17-06-2012, 17:18
|
|
|
A może dodać przyjazną frakcję / frakcje obcych które wraz z Ziemią stworzyły koalicję / federację planet i muszą przeciwstawić się innej sile?
Tak, wiem że zajeżdża Star Trekiem, tudzeż Zjednoczoną Federacją Planet i Klingonami/Romulanami |
_________________
"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled." |
|
|
|
|
Emxx52
W istocie
Twoja ulubiona misja: Tropica
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 207 Skąd: Z istotnych pobudek
|
Wysłany: 17-06-2012, 17:27
|
|
|
Trzeba wymyślić coś czego nie było. Ci obcy, których wymyślił Abadon, moje pierwsze skojarzenie - Kombinat. Wogle ja to zostawił rasę obcych tylko tych Colobotowych.
[ Dodano: 17-06-2012, 17:30 ]
Bo jak zrozumiałem ta organizacja to obcy. Ale chyba nie o to chodziło. Fail. |
_________________ Windows w szacie Linuxa
|
|
|
|
|
patrolez
PWr
Pomógł: 2 razy Wiek: 25 Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
GXD
Gość
|
Wysłany: 18-06-2012, 13:40
|
|
|
witam mam pomysł aby dodać do colobota bardziej zaawansowane roboty pozostawione przez inną cywilizacje które trzeba by zbadać aby móc przejąć nad nimi kontrolę i były by one potrzebne do wykonania danej misji. Nie można było by ich jednak budować przynajmniej w początkowych misjach. Niektóre z tych robotów mogły by posiadać sztuczną inteligencje i mogły by być naszymi wrogami. Na przykład broniły by czegoś. |
|
|
|
|
adiblol
Administrator forum FLOSS FTW!
Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 1313 Skąd: pokój odsłuchowy
|
Wysłany: 18-06-2012, 14:09
|
|
|
patrolez napisał/a: | http://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_Kardaszewa - ciekawa wizja | Taka fabuła? Brzmi zajebiście ciekawie!
Cytat: | Typ VII – cywilizacja określana jako "boska", zdolna do kreacji jednego lub więcej wszechświatów. Ilość otrzymywanej energii jest nieskończona, uzależniona tylko od ilości i rozmiarów stwarzanych wszechświatów. Cywilizację można uznać za "wieczną", nawet jeśli energia tworzonego nowego wszechświata pochłonie całkowitą energię istniejącego. | Chcę to zaimplementowane w Colobocie ;D |
_________________ 1Tbps Project && Telecomix Network
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 18-06-2012, 14:51
|
|
|
Cytat: | Typ VII – cywilizacja określana jako "boska", zdolna do kreacji jednego lub więcej wszechświatów. Ilość otrzymywanej energii jest nieskończona, uzależniona tylko od ilości i rozmiarów stwarzanych wszechświatów. Cywilizację można uznać za "wieczną", nawet jeśli energia tworzonego nowego wszechświata pochłonie całkowitą energię istniejącego. |
Moim zdaniem to już jest możliwe, bo:
http://pl.wikipedia.org/wiki/M%C3%B3zg_matrioszka
...tylko w znacznie mniejszym stopniu. Zresztą, dzięki polskim programistom można "puścić" sztuczne Życie nawet na moim komputerze z prockiem 1200 MHz:
http://www.framsticks.com/
Od dawna myślałem o superkomputerze w którym można by wprowadzić mikroskopijny symulowany Wszechświat. Oczywiście niewiele materii będzie można symulować, a wszystkich praw fizycznych nie da się zaimplementować, ale będzie można prześledzić różne bardziej skomplikowane reakcje chemiczno-fizyczne, w tym rozwój budowy białek. Może już to robimy?
Co do fabuły, hmm, później coś napiszę. Muszę wracać do pracy nad tym, ech... Windows XP. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-06-2012, 15:49
|
|
|
http://pl.wikipedia.org/w..._niedoskonałość
Przykład cywilizacji typu VII.
Wow! Wata z mózgu! Muszę to przeczytać!
Oparcie fabuły o cywilizacje wyższego typu jest świetnym pomysłem. Ale trzeba to zrobić ostrożnie. |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 18-06-2012, 22:19
|
|
|
Cytat: | Oparcie fabuły o cywilizacje wyższego typu jest świetnym pomysłem. Ale trzeba to zrobić ostrożnie. |
W takim razie postaram się to poznać i zaimplementować w obiecanym skrypcie do którego dokonania się szykuję. Dość dobrze mi idzie instalacja oprogramowania pod Windows XP. Nie zmienia to jednak faktu, że system ten wciąż mi się nie bardzo podoba. Z aktualizacjami musiałem się sporo namęczyć, by zainstalować to, czego naprawdę potrzebuję i nie zaśmiecić czegokolwiek. Dobrze, że mam to już (chyba) za sobą. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-06-2012, 23:11
|
|
|
Tak na prawdę najbardziej do tego nie pasują te wszystkie mrówki, osy i pająki.
Ale jakby je usunąć to by już nie był Colobot. |
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 18-06-2012, 23:27
|
|
|
Mrocza napisał/a: | Tak na prawdę najbardziej do tego nie pasują te wszystkie mrówki, osy i pająki.
Ale jakby je usunąć to by już nie był Colobot. |
Też się tego boję i myślę, że pomysł z Gwiezdnymi Wojnami mógłby nie wypalić. Za dużo polityki się porobiło w gatunku S-F. Moim zdaniem powinniśmy się trzymać delikatnie zmodernizowanej przez nas prostoty, którą oferuje nam oficjalny CoLoBoT, niezależnie czy to reboot czy sequel.
Nie wiem jak zespolić z podrasowaną prostotą CoLoBoT'a te poziomy cywilizacji. Wierzę jednak, że się da (a w niewiele rzeczy wierzę, o czym większość z Was wie). Postaram się zapoznać w temacie i po skończonej robocie w moim warsztacie napiszę kolejny szkic scenariusza. Bazować na tym, czy ma to być coś bez nanotechnologii? Więcej "komentów" i dyskusji w tym potrzeba. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Mrocza
Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy Wiek: 26 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 249 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-06-2012, 04:22
|
|
|
Reasumując "alien insects" to sonda von Neumanna w wariancie berserk wysłana przez jakąś nieznaną cywilizację typu I lub II na skali Kardaszewa. A my musimy się z tym problemem uporać.
Puki co bardzo podoba mi się ta koncepcja. Teraz trzeba tylko zbudować wokół tego jakąś historyjkę. Ale może lepiej nie pchać w to zbyt wielu organizacji itp. Lepiej tego zbytnio nie komplikować.
A podobieństwo obcych do ziemskich owadów w ogóle pozostawić bez wyjaśnienia. |
|
|
|
|
|