Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
|
Forum - Polski Portal COLOBOTa |
|
|
Otwarty przez: Raptor 06-05-2012, 13:24 |
colobot1.dat i tekstury |
Autor |
Wiadomość |
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 06-05-2012, 11:57 colobot1.dat i tekstury
|
|
|
Jak wiadomo misje Colobota korzystają z tekstur zawartych w plikach colobot1.dat (moon, mars itp). Otóż próbowałem na różne sposoby wrzucić przez unpackera swoje tekstury oczywiście zapisane jako pliki .tga. Oprócz białych artefaktów które pojawiają się od czasu do czasu w menu głównym to te tekstury nie chcą się poprawnie wczytać. Efekt jest taki.
Dawno nie grałem w Colobota, ani też nie tworzyłem misji, więc pewnie coś mi umknęło uwadze.
Ma ktoś jakiś pomysł? |
_________________
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 06-05-2012, 12:27
|
|
|
Też tak niedawno miałem. Spróbuj zapisywać tekstury przy innych ustawieniach w GIMP lub użyj IrfanView. On zdaje się zapisywać w starszym standardzie. Dzięki niemu udało mi się to jakoś naprawić. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Simbax
Mod
Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy Wiek: 22 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 473 Skąd: z Leszna
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 06-05-2012, 12:34
|
|
|
Simbax napisał/a: | To najpewniej wina złego formatu tekstur. |
Wtedy by się w ogóle nie otwierały. Byłyby białe pola, zamiast kolorowych artefaktów.
Jak już mówiłem, udało mi się to naprawić używając do zapisu programu IrfanView. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 06-05-2012, 12:44
|
|
|
Format jest ok, nawet nadpisywałem na plik moon103.tga, a efekt był taki sam jak na screenie. Zapisywałem GIMPem. Spróbuję IrfanViewem... |
_________________
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 06-05-2012, 12:54
|
|
|
Warto popracować nad zmianą formatu tekstur na jakiś otwarty i bezstratny format. Trudniej będzie zmienić standard rozdzielczości tekstur, ale to już robota na dalszy plan. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
Abadon
Administrator forum Administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 586
|
Wysłany: 06-05-2012, 13:03
|
|
|
Działa. IrfanView się przydał. Dzięki Raptor
Screen
Temat zamykam. |
_________________
|
|
|
|
|
Raptor
Clever Girl
Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy Wiek: 24 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 432 Skąd: Isla Nublar
|
Wysłany: 06-05-2012, 13:25
|
|
|
Temat otwieram.
Po pierwsze: dziękuję, że mogłem pomóc.
Po drugie: zbadałem sprawę dokładnie. W GIMP też można zapisywać. Podczas zapisu trzeba dezaktywować dodatkową kompresję RLE dla formatu TGA, której CoLoBoT nie obsługuje. Nie wiem, jak to przebiega w nowszych wersjach GIMP, ale w ostatniej działającej w Windows 2000 (GIMP 2.6.6) podczas zapisu wyświetla się dodatkowe okno z opcjami dla konkretnego formatu.
To wszystko. Mam nadzieję, że pomogłem także na przyszłość. |
_________________ - Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012 |
|
|