Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Witam
Autor Wiadomość
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-03-2012, 16:23   Witam

Witam!

Niedawno dowiedziałem się o waszej stronie i że otrzymaliście kod źródłowy Colobota. Też jestem fanem tej gry i cieszę się, że ktoś jeszcze o niej pamięta :)

Mogę zgłosić się do pracy nad kodem Colobota. Jestem na 3. roku studiów informatycznych i programuję już od ładnych paru lat w C/C++ i znam biblioteki OpenGL i SDL. Mój ostatni projekt - symulator lotu możecie zobaczyć na githubie: https://github.com/piotrdz/FlightSim.

Jednak z tego co widzę, na razie nie ma jakiegoś spójnego planu pracy nad kodem, który dostaliście. Moja propozycja jest taka: wyznaczyć sobie jakiś możliwy do realizacji cel, a potem dopiero zastanawiać się nad dalszym rozwojem. Jako pierwszy cel proponuję przepisanie silnika gry z DirectX na OpenGL i SDL. Z szybkiego przeglądu kodu, widzę, że nie powinno to być wielkim problemem. Mogę się podjąć tego zadania, chociaż przydałby się ktoś do pomocy.
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 17-03-2012, 16:26   

Witamy, plan póki co wygląda tak:
-przetłumaczenie komentarzy z francuskiego na angielski (w trakcie)
-przerobienie projektu na cmake
-przerobienie projektu DX na OpenGL.
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 17-03-2012, 16:31   

Witamy serdecznie! W tym momencie Programer tłumaczy komentarze w całym źródle i, no cóż, niewiele robimy. Głównie z powodu braku czasu i po części braku umiejętności. Ale dziękujemy za zainteresowanie i mamy nadzieję, że współpraca z Tobą da znakomite plony.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 17-03-2012, 16:33   

Witaj, Ave GNU/Linux!
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-03-2012, 16:47   

Ilość Piotrów na forum stale wzrasta. Witamy! :mrgreen:
 
 
     
Schocker 
Wants cookies!


Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Wiek: 22
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Wadowice
Wysłany: 17-03-2012, 17:05   

Witaj na forum, po udokumentowaniu kodu na pewno będziesz miał co robić. ^^ Bardzo dobrze, że mamy kolejnego programistę w szeregach.
_________________
But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
 
 
     
piotrdz
Gość


Wysłany: 17-03-2012, 17:18   

Programerus napisał/a:
Witamy, plan póki co wygląda tak:
-przetłumaczenie komentarzy z francuskiego na angielski (w trakcie)
-przerobienie projektu na cmake
-przerobienie projektu DX na OpenGL.

Ok. Dzięki za odpowiedź. Jakoś przeglądając forum nie widziałem nigdzie "oficjalnego" planu.

Czy macie jakieś plany utworzenia repozytorium z kodem, np. git czy SVN? Bardzo by to ułatwiło pracę i organizację zadań. Proponowałbym założenie publicznego repozytorium na Githube.
 
     
Schocker 
Wants cookies!


Twoja ulubiona misja: Hmm... All.
Wiek: 22
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Wadowice
Wysłany: 17-03-2012, 17:54   

GitHub jest: https://github.com/adiblol/colobot ^^
_________________
But there's no sense crying over every mistake, you just keep on trying 'till you ran out of cake -GlaDOS
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 17-03-2012, 18:13   

Schocker napisał/a:
GitHub jest: https://github.com/adiblol/colobot ^^

No właśnie! Trzeba to umieścić w temacie "Linki do pobrania kodu". Czym prędzej idę tego dokonać :P .
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 17-03-2012, 18:31   

Ok, tylko bardzo bym prosił aby nie edytować, do momentu w którym skończę tłumaczenie kodu, ok?
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
piotrdz 


Twoja ulubiona misja: programowanie ;)
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 55
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-03-2012, 18:31   

Schocker napisał/a:
GitHub jest: https://github.com/adiblol/colobot ^^

Ok. Warto wiedzieć :lol: Widać forum mało aktualne ;-)
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 17-03-2012, 18:39   

Forum bardzo aktualne, tylko nie chce nam się nic robić dopóki nie przerzucimy się na nowy skrypt ;]
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
Malcolm 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Poland
Wysłany: 17-03-2012, 20:10   

Hej piotrdz.
Oj będziesz miał co robić.

Schocker napisał/a:
GitHub jest: https://github.com/adiblol/colobot ^^


Kod tam leży od tygodnia a widzę, że nadal nikt nie zauważył, że cały projekt ma spieprzone kodowanie.

Dostęp dla każdego chętnego jest średnio sensowny, pracujący nad kodem powinni dawać requesty do mergowania, które dopiero po sprawdzeniu i zatwierdzeniu powinny do głównej gałęzi trafiać. W przeciwnym razie będą wam się pojawiać takie mistrzowskie commity jak ten w którym: "...308 changed files with 11,898 additions and 7,790 deletions." ;)
 
 
     
Programerus 
Jestem Bogiem


Wiek: 22
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 17-03-2012, 20:17   

Malcolm napisał/a:
Kod tam leży od tygodnia a widzę, że nadal nikt nie zauważył, że cały projekt ma spieprzone kodowanie.


Co masz na myśli?

Malcolm napisał/a:
Dostęp dla każdego chętnego jest średnio sensowny, pracujący nad kodem powinni dawać requesty do mergowania, które dopiero po sprawdzeniu i zatwierdzeniu powinny do głównej gałęzi trafiać. W przeciwnym razie będą wam się pojawiać takie mistrzowskie commity jak ten w którym: "...308 changed files with 11,898 additions and 7,790 deletions."


Dostęp mają tylko 3 osoby, więc nie wiem w czym problem?
_________________
"Tylko bogaci mogą mówić mi, że pieniądz nie daje szczęścia"
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-03-2012, 21:37   

Wiem, że kodowanie jest źle, to się stało jak użyłęm jakiegoś pierwszego lepszego programu z internetu żeby dodać informacje o licencji. Uznałem, że to nie problem, komentarze i tak tłumaczymy, a wszystkie teksty w grze są w jednym pliku (restext.cpp) i tylko tam trzeba to poprawić. Swoją drogą, zaraz to zrobię.
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012